Triade C1 KAMPIOEN, Triade 1 speelt zich veilig!

By 18 maart 2019 Nieuws

Afgelopen weekend is Triade C1 KAMPIOEN geworden. Zij hadden aan een punt genoeg, waardoor ze niet meer in te halen zijn. Ook Triade 1 is in de veilige haven. Zij zette in Eindhoven een mooie reeks overwinningen door en klommen op naar de 4e plaats. Triade 3 had een slechte dag door hun wedstrijd te verliezen en daardoor de nr 1 positie te verspillen. Verder kwamen Triade F, E2, B, 5 en 2 nog in actie. Benieuwd naar alle verslagen? Lees dan snel verder!

Triade F1 ging op pad met 2 inval coaches. Met de wedstrijd van vorige week in het achterhoofd reden ze naar Oud-Gastel. Vorige wedstrijd was Juliana al te sterk en deze keer helaas opnieuw. Er zit verdedigend wel een stijgende lijn in. Thuis werd er met 2-15 verloren en nu 10-1.

Het was even rijden voor de E2. Zij speelden tegen Springfield in Hoeven. Waar de vorige ontmoeting nog in een nipte voordeel eindigde voor Triade, was het dit keer helaas anders. Tijdens de eerste twintig minuten kon Triade nog bij blijven met scoren, maar in het derde kwart was het voorbij. Springfield scoorde heel makkelijk en liepen steeds verder uit. Eindstand: 18-9.

Triade C1 maakt het elke week weer spannender dan nodig is. Toch stond de C1 nog steeds bovenaan bij aanvang van de wedstrijd tegen GKV. Het beloofde een fysieke pot te worden, iets wat de C1 nog lastig vind. De eerste aanval van de tegenstander werd direct afgerond; 1-0. Verder was het een wedstrijd waar beide ploegen moeite hadden met scoren. 3-2 achterstand bij rust en zelfs 2 minuten voor tijd stond GKV voor met 4-3. Een gelijkspel was minimaal nodig om kampioen te worden en dat doelpunt viel ook gelukkig. Hiermee kan Triade C1 met nog 2 wedstrijden te gaan niet meer ingehaald worden. Oftewel….. KAMPIOEN! Volgende week in een thuiswedstrijd wil de C1 er een echt feest van maken, dus schrijf dat maar vast in de agenda!

Triade B speelde een uitwedstrijd tegen Olympia in Spijkenisse. De thuisploeg had 1 punt nodig om definitief kampioen te worden en deden dat ook. Van grote afstand werd er gescoord door de tegenstanders en als het geen doelpunt was, dan waren er lange heren die de rebound hadden. Toch kon Triade in de 2e helft aardig weerstand bieden. Dit was alleen niet meer voldoende om de wedstrijd nog te doen kantelen. Eindstand: 16-10.

Hemelsbreed niet ver daar vandaan kwam Triade 4 in actie tegen Korbatjo. Voor rust was er weinig te beleven en stond er een voetbalstand op het scorebord; 1-2. De 2e helft was spannender. De ploeg uit Oud-Beijerland werd feller. Terwijl de wedstrijd op een gelijkspel leek af te stevenen, wist de thuisploeg toch nog het winnende doelpunt te maken. Eindstand 7-6.

In de vroege morgen (09.45 uur) deed Triade 3 als koploper slechte zaken rondom het kampioenschap. Er werd namelijk verloren van Albatros. Na een flitsende start van de ploeg uit Zwijndrecht (4-0) kwam Triade beter op gang en knokte zich terug tot een ruststand van 9-9. In de 2e helft had Triade bij 10-12 de wedstrijd naar zich toe kunnen trekken. Strategische wissels van de tegenstanders zorgden echter voor een ommekeer en zo verloor Triade 3 kostbare punten door met 15-14 te verliezen. Hierdoor zakt Triade een plek naar de 2e plaats, maar met nog een onderling duel tegen de koploper is het kampioenschap nog niet uit het zicht.

De selectie mocht weer gezamenlijk op stap. Wel moest er een eind gereden worden, want als je het hebt over tegenstander PSV denk je uiteraard aan Eindhoven. Er werd gehoopt en gegokt op een overwinning voor Triade 2, maar dat was ook de inzet aan de andere kant. Beide ploegen eindigde dan ook de wedstrijd zoals het begon met een gelijkspel. Ondertussen waren er wel 28 doelpunten gevallen die netjes verdeeld werden.

Na de belangrijke winst vorige week op OEC 1 wist Triade 1 ook te winnen van concurrent PSV 1. Ook hier speelde revanche een grote rol. In de thuiswedstrijd werd er namelijk nog met 10-17 verloren. Ook gezien de recente uitslagen van PSV (17-17 tegen KVK, 20-20 tegen koploper Erasmus) wist Triade dat het alle zeilen bij moest zetten om twee punten mee naar huis te nemen. De groen-witten starten gretig en strijdlustig wat resulteerde in een mooie voorsprong. Dit werd alleen niet vastgehouden. Na een hoog tempo kwam er aan het einde van de 1e helft een dip, waardoor de tegenstanders weer konden aansluiten. Belangrijk in de 2e helft was het vastleggen van de schutters van PSV en zelf de kansen benutten. Dit werd goed uitgespeeld en na een spannende gelijkopgaande wedstrijd werd PSV alsnog verslagen met 18-20. Met deze overwinning is Triade(met nog 2 wedstrijden te gaan) definitief veilig en komt het volgend jaar opnieuw uit in de 3de klasse. Na het wegvallen van de gestopte dames Kirsten Ritmeester en Diana Kant is dat een uitstekende prestatie!