Triade C voegt zich toe aan rijtje kampioenen Triade!

By 26 mei 2013 Nieuws

Afgelopen zaterdag hadden de teams van Triade weer een vol programma met diverse wedstrijden. Zowel in uit- als thuiswedstrijden moest er flink gestreden worden. In bijna elke wedstrijd ging het nog ergens om….. punten voor het kampioenschap. Na deze competitieronde mag Triade C zich bijvoegen aan het rijtje kampioenen van Triade. Zij wisten te winnen van Merwede en worden komende woensdag gehuldigd samen met Triade D. Zaterdag na de heerlijke BBQ, tijdens de ‘Green and White-party’, werd Triade A gehuldigd voor hun prestaties.
Welke ploegen er ook  na deze ronde nog titelaspiraties hebben, lees je in het verslag hieronder!

Op het terrein van PKC werd er gejuicht en iets minder blij gekeken. Voor de Triade D opnieuw een kampioenschap! Zij versloegen met ruime cijfers PKC/Hagero D met 2 tegen 8. Hierdoor zijn ze ook ongeslagen kampioen geworden!
Triade E had weinig in te brengen tegen een sterker PKC/Hagero E. Er wel wat kansen, maar er kwamen geen scores uit. Het werd 7 tegen 0.

Opnieuw een kampioen in de gelederen. Jullie hebben in het vooraf gelezen wat de opties waren voor Triade C. Maar tegen Merwede wilden ze niets aan het toeval over laten, dus wonnen ze de wedstrijd. Maar in Sliedrecht werd het uiteindelijk nog bijzonder spannend 3-4! Maar wie heeft het daar nog over? Kampioenen gefeliciteerd!

Triade B speelden hun laatste wedstrijd in Hardinxveld tegen HKC. Er moest gewonnen worden om de druk op koploper Vriendenschaar er op te houden. Helaas lukte dat niet, want aan het einde van de wedstrijd stond een gelijke stand op het scorebord; 4-4! ‘Totaal niet nodig geweest’, aldus een speler van onze B! Hopelijk hebben ze toch nog een beetje genoten tijdens hun laatste wedstrijd in de B. Volgend seizoen opnieuw uitdaging op het toneel wat de ‘A’ heet!

Triade 3 had op het eigen veld helemaal niets in te brengen tegen Good Luck. Op papier was het een echte kampioenswedstrijd, maar de tegenstanders hadden geen last van die druk…… Triade wel? Bij rust was het al gedaan (0-7) en de eretreffer kwam pas laat in de 2e helft (1-10).
Net als bij Triade B heeft het 3e nog een klein wonder nodig om gedeeltelijk kampioen te worden.

Om het kampioenschap speelt ook Triade 2. Er moest dan wel gewonnen worden van DVS. In de uitwedstrijd werd er nog kansloos verloren, maar thuis tapte ze uit een ander vaatje. De eerste helft werd er nog wel tegen een achterstand aangekeken, maar voor rust kwam het 2e alweer langszij 5-5. Na rust nam het beloftenteam van Triade meer het heft in handen. Ondanks een spannend slot, wisten ze de score aan de goede kant te houden en waren dus de punten binnen. Door het verlies van koploper Deetos, mag er komende woensdag in de inhaalwedstrijd tegen deze ploeg oprecht gesproken worden over een finale……. met mogelijk kampioenschap tot gevolg!

De hoofdmacht van Triade wist vooraf dat ze afhankelijk waren van de wedstrijd in Sleeuwijk. Hier zou Gemini uit Gouda mogelijk het kampioenschap binnen halen. Sowieso moest er van Reeuwijk gewonnen worden. Van het najaar werd er in een bloedstollende wedstrijd met 14-17 gewonnen.
Triade startte de laatste thuiswedstijd op dit veld prima door op 5-0 voorsprong te komen. Na de 6-1 zakte de groen-witten te ver terug en kon Reeuwijk daarvan profiteren. 8-4 was dan ook de ruststand. Na de thee was er weer wat meer pit en geloofde de tegenstanders in ieder geval niet meer in een goed resultaat. Triade liep weer verder uit en kon zich wat wissels permiteren. De invallers vielen trouwens prima in, maar in het spelletje moest men wel weer even zoeken. Ondanks dat stond er aan het einde van de wedstrijd een prima 15-6 overwinning op het scorebord.
Gemini maakte geen fout bij SKV en wist zich het kampioenschap toe te eigenen. De wedstrijd van volgende week tegen de kersverse kampioen is dan ook een formaliteit.