Triade B kampioen!

By 27 februari 2017 Nieuws

De eerste kampioen is bekend. Triade B mag zich als eerste van onze korfbalvereniging kampioen noemen tijdens deze zaal competitie. Check hier de foto’s van de huldiging en de wedstrijd. Samen met de B werden er zeven punten gewonnen en helaas ook zeven verloren. Lees verder hoe de andere teams het er vanaf hebben gebracht.

Helaas voor Triade E ging hun wedstrijd weer niet door, want de tegenstanders konden niet komen. Uiteraard wordt deze nog wel ingehaald. Triade F had daardoor voldoende ruimte om hun wedstrijd te spelen EN wat voor een wedstrijd. Na deze partij keken de coaches vol trots terug op de spelers van de F. De ploeg waar zij tegen gingen spelen, KCR F, daar was nog niet eerder tegen gespeeld. Maar heel snel werd duidelijk, dat de F van Triade voldoende scorende personen had om tot maar liefst 14 doelpunten te komen. In deze partij wist Julian zijn eerste doelpunt te scoren! Naast hem wisten veel andere spelers en speelsters ook te scoren. KCR wist er drie te scoren, ook de strafworpen werden gewonnen door Triade F.

In de partij van Triade D2 konden zij helaas niet op tegen de scorende ploeg uit Almkerk. De D2 van Triade wist wel te voorkomen dat er zoals in vorige ontmoeting veel werd gescoord door ACKC D, wat uiteraard ook een prima prestatie is. Het werd uiteindelijk 5 tegen 7.

Triade B – Good Luck B. De wedstrijd waar ook het publiek voor gekomen was. Dit was ook de tegenstander waar eerder dit seizoen van werd verloren. Tijdens de eerste helft had Triade moeite om verdedigend grip te krijgen op de aanvallen van Good Luck. Maar al snel werd er een antwoord gevonden op de 0-2 achterstand. Triade B begon met scoren en bij rust kwam de stand op een 6 tegen 2. Triade B wist wat ze moesten doen: de voorsprong vast houden en uitbreiden. Dit werd keurig uitgevoerd. Er kwamen nog eens vijf doelpunten bij, waar de tegenstanders er 4 tegen over zetten. Eindstand: 11 tegen 6. De voorzitter was al aanwezig om iedereen te feliciteren met het kampioenschap! Check hier de foto’s!

In een wedstrijd waar de ploegen dicht bij elkaar bleven, Triade A en Good Luck A, mochten zij de punten gaan verdelen. Ook voor hen was daar eerst een achterstand tijdens de eerste helft. Na rust kwamen de teams gelijk tot zeven tegen zeven. Vlak voor tijd pakte de tegenstander nog een doelpunt mee. Maar in de laatste minuut scoorde Triade A nog eenmaal en kwam de eindstand op 8 gelijk.

Tegen de ploeg uit Zuidland, ZKV, wist Triade 5 het keurig af te maken. De scores kwamen op gang, zo keek ZKV bij rust tegen een 10 tegen 2 achterstand aan. Ook in de tweede helft ging Triade 5 rustig door met scoren, wat resulteerde in een 15 tegen 6 overwinning.

Al snel kwamen de scores tijdens de wedstrijd van Triade 4 tegen Merwede. En het zou er goed uit gaan zien voor het vierde, waren het niet dat Merwede een kleine voorsprong pakte bij rust. 10 tegen 11. Voor Triade 4 zijn de punten belangrijk om bovenaan in hun poule te blijven staan. Maar Merwede dacht daar anders over, zij bleven scoren. Het vierde had hier geen antwoord op. Het werd: 14 tegen 18. A.s. zaterdag wordt er gespeeld tegen de nummer twee, in en tegen Nieuwerkerk, daar mag gewonnen van worden, anders kan er wel eens wat veranderen aan de ranking.

Het werd niet de partij voor Triade 3. Albatros schoot met scherp en dat hadden zij snel door. De voorsprong op Triade 3 werd maar groter. Bij een verschil van 8 doelpunten wist het derde hun eerste doelpunt te scoren. Ook de tweede helft had Triade 3 niet veel te vertellen, al liepen de aanvallen wel beter, maar het verschil bleef. Eindstand: 6 – 22.