Triade B KAMPIOEN – overige Triade teams doen ook goede zaken!

By 13 oktober 2014 Nieuws

Kv Triade kan terug kijken op een mooie en zeer sportieve zaterdag. Veel hoogtepunten waren er voor de plaatselijke korfbalvereniging. Met de eerste kampioen voor Triade van dit seizoen: Triade B!  In een zinderende wedstrijd versloegen zijn directe concurrent ACKCK. Dan Triade F2 die hun 1e wedstrijd wisten te winnen. Triade E die een nette 0-6 overwinning wist te noteren. Triade 1 en 2 die een nieuwe shirtsponsor gevonden hebben in: Hoogwerker Centrum te Groot-Ammers. Vervolgens daar positief gebruik van maakte met 2 ruime overwinningen. Triade 1 hierdoor als koploper de najaarscompetitie afsluit. En dan ook Triade A die belangrijke punten wisten te pakken en zich nu voorbereid op de finale van volgende week. Alleen Triade C kon helaas hun wedstrijd niet winnen, maar lieten ondanks dat een stijgende lijn zien in hun spel.
Als slotstuk van deze mooie dag was er ’s avonds reden voor een feestje. Zowel de jongste jeugd als de volwassenen hebben zich hier prima bij vermaakt!

Kan het weer een rol spelen tijdens een korfbalwedstrijd? Dat zou zomaar kunnen, maar of er ook bewijs voor is. De jongste jeugd had er geen last. De F2 pakte in een prima wedstrijd de eerste twee punten van de dag. Met drie doelpunten verschil (1-4) wonnen zij van HKC. Voor hen de eerste overwinning, waar ze lang naar hebben uitgekeken. En eentje waar naast de spelers zelf ook de coaches super trots op zijn. Goed gedaan hoor!
Een andere ploeg die het goed deed in hun uitwedstrijd was Triade E. Zij wisten tegen de nummer laatst te winnen en staan daardoor keurig 3e in hun competitie.
Triade C heeft zaterdag ondanks hun nederlaag de ingeslagen weg voortgezet. Tegenstander en kampioen Merwede was vooral fysiek een maatje te groot en bovendien laatste jaar als C. En dat onze eerstejaars C-jeugd de schade wist te beperken tot 1-6 mag je als compliment zien.

De spanning bij de spelers van Triade B was duidelijk van de gezichten af te lezen. Door de vertraging van tegenstander ACKC was de voorbereiding voor beide partijen niet ideaal. Maar gelukkig mocht de wedstrijd dan toch eindelijk beginnen. De ploegen waren aan elkaar gewaagd en veel kansen werden er gecreëerd. Het initiatief lag in eerste instantie bij ACKC, maar Triade knokte elke keer weer goed terug. Richting het einde van de wedstrijd waren er vrije doelpogingen om de achterstand van 1 doelpunt om te buigen, deze werden helaas niet verzilverd. Toch gaf Triade niet op en kwam het langszij met nog een paar minuten te gaan. Sommige spelers hebben stalen zenuwen, want ga er maar aanstaan om bij een 6-6 stand en 2 minuten nog te spelen een strafworp te nemen. Koelbloedig werd deze gescoord en na het laatste fluitsignaal mocht er dan echt gejuicht worden. Triade B KAMPIOEN!!!!!

De 3e ploeg van Triade die een uitwedstrijd hadden was het A-team. KOAG werd vrij gemakkelijk verslagen met 5-10 en hierdoor zijn alle 10 wedstrijdpunten behaald. Dat is ook gebeurd door medekoploper OZC, waar volgende week dan ook de ‘finale’ tegen gespeeld gaat worden.

Dan stond er heel de dag bij Triade een hoogwerker gestald. Nee, geen reparaties aan de sporthal. Maar nieuwe kledingsponsor van Triade 1 en 2, Hoogwerker Centrum.nl, was niet alleen aanwezig op de nieuwe tenues. Kijk gerust naar de ‘korfbalshow’ vanaf deze hoogte: https://www.kvtriade.nl/fotos/filmpjes/

Dan terug naar het korfballen. Triade 1 doet het verrassend goed in de 3e klasse. Deze laatste wedstrijd tegen NKV werd begonnen als koploper en winst was dus ook noodzakelijk om najaarskampioen te worden. De laatste 2 edities tegen de ploeg uit Nuenen werden nipt verloren, dus dat het een spannende wedstrijd zou worden stond vast.
NKV begon scherp en slagvaardig en liep vrij snel uit naar een 1-6 voorsprong. In een sterke opvolgende fase van de Langerakse groen-witten werd sterk terug geknokt tot 6-6. Enigszins geholpen door de arbitrage liep de tegenstander weer uit naar 6-9. Op tijd realiseerde Triade zich dat het geen zin had om tegen de scheidsrechter te gaan mopperen en besloot in de laatste minuut voor rust de achterstand te verkleinen.
Na de thee kwam er een geweldig vervolg van Triade. In deze helft werd aan de nr.3 laten zien waarom Triade bovenaan staat. De achterstand werd omgebogen naar een 12-9 voorsprong. Toen NKV tegen zichzelf en de scheidsrechter begon te spelen, was het helemaal gedaan. Triade liep gemakkelijk uit naar 17-10 en waren de resterende 10 minuten alleen voor de statistieken. Een prima 19-14 overwinning zorgt er dus voor dat Triade het 1e gedeelte van de veldcompetitie als koploper mocht afsluiten.

Om dan helemaal met een goed gevoel de dag af te sluiten, was het zaak voor Triade 2 om een goed vervolg te geven aan de overwinning van vorige week. Albatros zou dan het slachtoffer moeten worden en dan werd het ook. Triade 2 wist alle ruimte die ze kregen te benutten en liet de bal het werk doen. Doordat het vizier op scherp stond kwam er een makkelijke 19-7 op het scorebord. Helaas kwam de Triade-trein dit jaar laat op gang, maar biedt het wel perspectief voor het zaalseizoen.