Triade B, C1 en E2 KAMPIOEN

By 9 oktober 2018 Nieuws

Vorige week was het al duidelijk; ook dit seizoen zijn er weer KAMPIOENEN bij Triade. Maar deze week mogen ze zich ook echt alleen KAMPIOEN noemen. Grootse complimenten voor TRIADE B, C1 en E2. Al een schitterend resultaat voor dit eerste gedeelte van het korfbaljaar. Maar we kunnen u vertellen dat er nog meer ploegen in de race zijn voor het kampioenschap. Benieuwd wie dat zijn en hoe het gegaan is? Lees dan snel verder!

Triade E2 mocht thuis opnemen tegen Merwede. Hoewel ze al kampioen waren wilde ze toch ongeslagen kampioen worden. Ze begonnen vol goede moed en kwamen al snel op voorsprong. Bij rust stond het zelfs al 10-1. Ook in de 2e helft gingen ze lekker verder en kwamen uit op een monsterscore van 18-2.

Triade C1 moest hun kampioenswedstrijd spelen tegen PKC C4. De sfeer onderling was super en dat bleek ook in de wedstrijd. Een leuke pot met 10-3 winst. Volgende week nog 1 wedstrijdje winnen, zodat ze kunnen zeggen dat ze ongeslagen kampioen zijn.

Triade B was op bezoek bij PKC. De B’tjes zijn al kampioen maar kregen zaterdag voor de wedstrijd een extra uitdaging. Als er een verschil was van vijf doelpunten werd er door de coaches getrakteerd op een broodje shoarma! Hier ging de B natuurlijk vol voor. Ze begonnen echter slap en kwamen op een achterstand van 2-0. Ze trokken hier niks van aan en bleven vechten. Uiteindelijk kwam het verschil in het voordeel van de B en werd ook deze wedstrijd gewonnen met 5-13. Hmmm, dure hobby hoor dat coachen!

Verder zijn er nog meer ploegen in de race voor het kampioenschap. Zo ook bijvoorbeeld Triade E1. Zij gingen op bezoek bij Oranje Wit. Het was een wedstrijd die om het kampioenschap ging. De toppers van de E waren zich hier al teveel van bewust, dus eigenlijk te zenuwachtig. Het spel van Triade kwam niet goed op gang. Verdedigend liepen ze achter de tegenstanders aan. Ze hebben hun best gedaan, maar het was helaas niet genoeg (7-4). Met een beetje geluk volgende week kunnen ze misschien nog samen kampioen worden met Oranje-Wit.

Erg spannend is het in de poule van Triade D1. Tegenstander ACKC (3e) wilde winnen om nog mee te doen om het kampioenschap. En Triade D1 wil deze natuurlijk veilig stellen. Het werd een remise (6-6), waardoor ACKC is uitgeschakeld. Over 2 weken zal het duidelijk worden of de D1 kampioen wordt, er zal dan gewonnen moeten worden van de nummer laatst.

Terug van weg geweest, we hebben het natuurlijk over Triade 4. Zo energiek hebben we ze in geen jaar meer gezien en dat is ook te zien op de ranglijst. Triade 4 ging op bezoek bij ZKV in Zuidland. Ze moesten winnen om hun 1ste plaats te behouden. Het was een zware pot en ze misten lengte om het vak goed te laten draaien. Eerste helft stonden we 3 punten voor, maar de spanning kwam in de 2e helft terug tot 5-6. Gelukkig bleven ze scoren en mochten Triade 4 de punten mee naar huis nemen. Eindstand: 5-9

Verder waren er nog ploegen die natuurlijk hun beste beentje voor zetten en met een goed resultaat dit seizoen af te sluiten. Triade F bijvoorbeeld. Zij reisde zaterdag af naar ‘S Gravendeel. Vol goed moed werd er aan de wedstrijd begonnen tegen ADO. Met de rust stond het pas 2-0 voor de thuisploeg. Met de tips in de rust werd veel gedaan en Triade F kwam gelijk. In de laatste 10 min wisten ze zelfs nog een doelpunt te scoren. Eindstand 2-3. Super trost op de eerste overwinning met deze kanjers!

Triade C2 speelde een kampioenswedstrijd, alleen dan eentje voor de tegenstander. Tegen de koploper Kinderdijk werd er alles aan gedaan om het feestje daar te verpesten. Helaas lukte dat niet en werd er met 4-1 verloren.

De A vertrok om 12:00 naar Papendrecht om het op te nemen tegen PKC A4. De eerste helft liep het spelletje moeizaam. In rust een onaangename stand van 14-2. De tweede helft kwam het spel beter op gang en werd er een goede pot gespeeld. PKC bleef de baas, maar kreeg zeker meer tegenstand. Een mooi doelpunt in de laatste minuut van Twan zorgde nog voor een wat aangenamere uitslag: 20-8.

Triade 3 speelde thuis op jacht naar de puntjes tegen Albatros. Triade had een goede start en het spel liep goed. De 3-1 voorsprong kon alleen niet uitgebouwd worden en zo was het 5-5 bij rust. De tweede helft moest er een tandje bij, anders werd het lastig om de punten te pakken. De aanvallen werden goed opgezet en de kansen kwamen. Een spannende opgaande strijd die in de laatste minuut werd binnen gehaald met het verzilveren van een strafworp. 13-12!

Afgelopen zaterdag speelde triade 2 tegen KCR. De instelling van Triade was te laten zien wat ze kunnen en hun eigen spel te spelen! Triade moest best wel even in de wedstrijd komen, maar speelde daarna het spel wat ze moesten spelen. Helaas vielen er aan onze kant te weinig doelpunten, terwijl KCR de juiste kansen wist te benutten en wel scoorde. Dit zorgde voor een eindstand van 5-20. Ondank de uitslag van de wedstrijd heeft Triade geen slechte wedstrijd gespeeld, bleef het positief en heeft er alles aan gedaan om het KCR moeilijk te maken. We mogen met opgeheven hoofd de wedstrijd van volgende week in gaan!

Triade 1 moest thuis aanvangen tegen de koploper Korbatjo 1. De tegenstander die vanaf het begin van het seizoen over iedereen heen walst en met grote verschillen wint tegen Triade die duidelijk moeite heeft in het seizoen te komen. Het doel bij Triade was het spel te vertragen en daardoor Korbatjo niet in haar spel te laten komen. En… met succes! Triade kwam op voorsprong en bleef deze maar behouden. Na rust (8-5 voor de groen-witten) werd de wedstrijd voor het publiek spannender en spannender. Werd een stunt voor Triade mogelijk? Korfbatjo schoot vanaf de uithoeken in het veld, maar schoot ze steeds vaker raak. Tot aan de laatste seconde was het spannend, maar uiteindelijk ging Korbatjo toch net met de winst er vandoor. (12-13)