Triade als collectief in uitwedstrijden?!

By 14 december 2014 Nieuws

Het woord ‘collectief’ is afgelopen weekend vaak voorbij gekomen tijdens de wedstrijden van Triade. Maar wat betekent dat nu eigenlijk. Volgens het woordenboek als volgt:

het collectief

groep samenwerkende mensen

Bij het korfballen is dit erg belangrijk. Als groep moet je samen proberen de overwinning binnen te halen. Strijd je als collectief dan maak je grote kans op de overwinning. Toch is het niet zo dat als je verliest je niet perse als collectief hebt gespeeld. Gelukkig maar, want helaas werd er dit korfbalweekend weer veel verloren.
Als je wilt weten hoe alle 9 uitwedstrijden zijn gegaan en of er als collectief is gestreden, lees dan snel verder!
Triade F1 en F2 doen het als collectief best goed, maar wat moeilijk is toch dat korfbalspelletje. Zeker als tegenstanders dit al veel langer doen en dus gewoon beter doen. Triade F1 mocht spelen tegen PKC F1 en kwamen erachter dat hun tegenstander een maatje te groot was. Gelukkig werd er nog een doelpunt gemaakt, helaas scoorden de tegenstanders er 14.
Triade F2 tegen PKC F3 leverden een verrassende 0-2 voorsprong op. Maar daarna waren de kinderen van tegenstander PKC weer wakker en kwamen binnen 3 minuten op een 5-2 voorsprong. Triade F2 leek toen even in dromenland te zitten, want de achterstand liep flink op. Toen ze wakker werden zijn er nog wat doelpunten gemaakt, maar de 24-8 nederlaag stond toen al vast.

De ploeg binnen Triade die het goed doet is Triade E. Zij hebben met 6-2 gewonnen van Merwede uit Sliedrecht. Ze hebben er als collectief hard voor moeten knokken, maar wisten de wedstrijd opnieuw te winnen. Datzelfde geldt voor de strafworpen (3-7).

In sporthal De Stoep in Sliedrecht, was Merwede D te sterk voor de D van Triade. Al snel werd duidelijk dat het verschil te groot. Triade D mag trots zijn op één doelpunt, waarvan werd gedacht dat dit het enige tegendoelpunt zo zijn voor Merwede, helaas bleek dit later niet zo te zijn. De uitslag was duidelijk: 37 – 1.

De andere ploeg waar het goed mee gaat is Triade B. Zij wonnen opnieuw hun wedstrijd, ditmaal tegen DSO uit Kundert. Ondanks een snelle 0-3 voorsprong kwam er toch nog voor een teleurstellende 2-3 ruststand. Na de pauze pakte Triade B het weer op en won de wedstrijd met 6-9.

De wedstrijd van Triade 4 en 3 waren om te huilen. Zeker gezien de doelpunten die zelf gescoord worden, zitten zij in de hoek waar de klappen vallen. Tegen Vriendenschaar 7 verloor het 4e met 19-3 en wist Triade 3 met slecht 1x scoren niet verder te komen dan 11-1 tegen Korbis 4 uit Waddinxveen. Collectief of niet, als je niet scoort wordt het lastig om te winnen!

De meeste ploegen hebben het lastig als zij spelen tegen PKC. Zo ook Triade 2. Al snel werd er tegen een achterstand aan gekeken. Het tweede kon collectief geen vuist maken, alhoewel zij terug kwamen tot één punt verschil, maar de Papendrechters hadden dit door. Zij speelden de wedstrijd rustig uit. De stand kwam daarmee op: 15 – 10.

Triade 1 mocht in de donkere dagen voor kerst naar Sommelsdijk/Middelharnis afreizen. De overwinning van vorige week tegen Olympia smaakte naar meer. In dit geval was Good Luck de tegenstander, verrassend wisten zij vorige week te winnen van ADO. Maar goed, dit was weer een wedstrijd op zich en er moest als collectief worden gestreden om de overwinning binnen te halen. Good Luck begon voortvarend aan de wedstrijd en kwam op een 4-1 en 5-2 voorsprong. Daarna begon de stoomtrein van Triade te lopen en kwam er  een 20 minuten durende show, waarin de voorsprong en de basis voor de overwinning werden gelegd. Voor rust stond er alweer een 5-9 stand op het scorebord, door collectief te verdedigen en aanvallend te wachten op de juiste momenten.
Dat volhouden kost een hoop kracht en dat zag je ook in de eerste 10 minuten na rust. Triade zakte wat in, maar de jonge tegenstanders konden er ook weinig tegenover zetten. Toch liep Triade uit naar 6-13, liet Good Luck terug komen tot  9-13, maar speelde de wedstrijd als collectief en zeer ervaren uit naar een 10-16 overwinning.