Triade A kampioen!!!!!

By 8 oktober 2012 Nieuws

Wat een regen! De ochtendwedstrijden konden door de onbespeelbaarheid van het veld niet doorgaan. Dat waren de wedstrijden van de D, C en B. In de middag werd het prima weer, om te spelen, wat o.a. goed uitpakte voor de A. Want zij zijn KAMPIOEN! Na jaren van net niet, werd dit team een ronde voor het einde van het najaarsseizoen kampioen. Ook Triade 1 deed goede zaken bovenin door Reeuwijk te verslaan. De overige senioren teams deden hun best, maar moesten met lege handen huiswaarts keren!

In Bergen op Zoom had Triade 3 niet veel in de te brengen tegen Scheldevogels. Ondanks de lange rit richting het zuiden, wisten zij drie keer te scoren. En Scheldevogels staat niet voor niets op een tweede plaats in de poule. Het werd 8 tegen 3.
Voor het tweede was de wedstrijd tegen Keep Fit’70 een goed leer moment. Ook de ploeg uit Roosendaal staat op een tweede plek en heeft veel scorend vermogen in de ploeg. Er werd positief de wedstrijd in gegaan, maar na 10 minuten was de strijd, voor de eerste helft, al gestreden. De rust werd in gegaan met een stand van 13 tegen 5. In de tweede helft waren er ook wissels voor Keep Fit, wat hun spel, op scorend niveau deed achteruit gaan. Voor Triade 2, was dit de kans om terug te komen. Dit werd duidelijk zichtbaar. Het tweede heeft heel de 2e helft meer bal bezit gehad, maar wist niet door de breken om het verschil kleiner te maken. 7 tegen 4 werd de stand voor alleen de tweede helft. Dit geeft aan dat er verdedigend helaas te veel is prijs gegeven in de eerste helft. De eindstand in Roosendaal werd 20 tegen 9.

De punten moesten dan maar van de overige 2 teams komen. Allereerst beginnend met de kersverse kampioen Triade A. Ongeslagen begonnen ze aan hun wedstrijd tegen de dames van Vriendenschaar. Gezien de vorige prestaties tegen deze ploeg mocht dit geen probleem worden. Maar het tegendeel werd bewezen. Mogelijk door de spanning lieten onze junioren vooral de eerste helft het spel zien, die niet kampioenwaardig is. Ze werden verrast door een fel en agressief Vriendenschaar. De 2e helft toonde de jongens en meiden meer karakter en gingen ze uiteindelijk ‘gewoon’ korfballen. Ondanks de spanning tot aan de laatste vijf minuten van de wedstrijd leidde dit tot een overwinning voor Triade A. Door de nederlaag van de nummer 2, weten ze zich een wedstrijd voor het einde al kampioen te noemen. Proficiat aan aan Roelant, Gertjan en de rest van het team!

De hoofdmacht mocht met 4 B-aspiranten op de reserve-bank afreizen naar Reeuwijk. Daar weet Triade te winnen met 16-19 van c.k.v Reeuwijk in een bloedstollende wedstrijd. Na een 1-0 achterstand pakte Triade een 1-2 voorsprong en werd er om en om gescoord tot aan 6-7. Vlak voor en na de rust kende Reeuwijk een erg sterke fase wat een 13-9 voorsprong voor de thuisploeg opleverde. De groen-witten geloofde in hun eigen krachten en door goed te verdedigen en lange aanvallen zette Triade, vier punten achterstand om in een voorsprong van twee punten. Reeuwijk kwam nog terug tot 16-16, waarna Triade de deur definitief dicht gooide en een 16-19 voorsprong liet noteren. Een prima teamprestatie die de tot dusverre ongeslagen ploeg olv Yvonne Zaal liet zien. Volgende week volgt opnieuw een finale. Ditmaal tegen Gemini uit Gouda die op dit moment de koppositie nog inneemt. In de thuiswedstrijd die gerust een kraker genoemd mag worden, kunnen we dus alle steun gebruiken. Nu al uitgenodigd voor deze topper, die op zaterdag 13 oktober om 15.30 begint.