Triade A en Triade E KAMPIOEN!

By 10 oktober 2016 Nieuws

We naderen zo alweer het einde van deze najaarscompetitie. En het einde van een competitie betekent ook dat er prijzen verdeeld worden. We mogen na dit weekend dan ook Triade A en Triade E feliciteren met het behalen van het KAMPIOENSCHAP. Verder waren er alleen maar blijde gezichten na afloop van de wedstrijden, want alle teams van Triade die in actie kwamen, wisten dit winnend af te sluiten.

Triade F speelde zaterdag hun laatste buiten wedstrijd van het seizoen tegen Eureka F. Vorige keer hadden ze van deze ploeg verloren, maar dat was toen niet nodig. Het probleem van toen en de opdracht van nu waren duidelijk: gewoon scoren! Nou dat hebben ze gedaan hoor, 9 keer zelfs! Ze hebben gewonnen met 9-7, een echte teamprestatie. Dit werd beloond met een lekker zakje chips! Ze zijn geëindigd op een mooie en verdienden 2de plaats en gaan zich nu al opmaken voor het binnenseizoen.

3 ploegen speelden zaterdag tegen Sporting Delta uit Dordrecht. Triade E1 was er daar eentje van. Een wedstrijd die erg spannend zou gaan worden, want beide ploegen konden kampioen worden. Triade begon sterk en kwam al snel voor te staan. Maar Sporting Delta liet geen kaas van het brood eten en maakte de 1-1. Hierna leken de kansen te liggen bij Triade, door goed samen spel en het maken van de juiste kansen stond het scorebord op 4-1. Opnieuw wisten de Dordtenaren weer terug te komen tot een stand van 4-3. Gelukkig stond onze E-tjes op scherp en scoorde ze in de laatste helft de ene bal na de andere bal er in. Met een uitslag van 7-3, klonk het eindsignaal. TRIADE E1 is KAMPIOEN! Na afloop stond er een heerlijke taart op ze te wachten, waar ze uiteraard heerlijk van hebben genoten.

Ook Triade D1 nam het op tegen Sporting Delta D3. In dit geval waren de tegenstanders al kampioen er werd voor de eer gestreden en plaats nummer 2 gestreden. Triade begon fel aan de wedstrijd en kwam al snel op 2-0 voorsprong. Hierna zakte Triade in en kwamen ze op 2-2 dat ook gelijk de ruststand was. Na de peptalk ging Triade weer met volle moed het veld op. Heel lang gingen de teams gelijk aan elkaar op, maar uiteindelijk werd toch het winnende doelpunt gescoord. Eindstand 4-3.

Na twee nederlagen op rij wist de C-jeugd van Triade weer eens te winnen. Het was Merwede C, die in een spannende wedstrijd verslagen werd. Beide ploegen waren erg aan elkaar gewaagd, maar het dubbeltje viel in de slotseconde toch naar groen-witten zijde. Heerlijke 6-5 overwinning dus voor Triade C.

We mogen dit weekend nog een KAMPIOEN feliciteren. Triade A, op papier misschien niet meer te passeren, ging toch voor het alleenrecht. Triade begon de wedstrijd goed en nam al snel een voorsprong. Het aanvalsvak maakte de kansen af en de verdediging hield het dicht. Invaller Pascal deed in zijn debuut niet onder voor de rest van het team. Mede ook door zijn inbreng stond Triade de gehele wedstrijd voor en won het met gemak: 17-4. Ook voor hun dus taart na afloop!

Triade 2 mocht het zaterdag als laatste opnemen tegen een ploeg van Sporting Delta. Deze jonge ploeg staat in de midden moot, maar na de winst van vorige week wil Triade dat ook. De eerst aanval van Triade binnen 12 seconde was direct raak vlak daarna ook de 2-0. In de eerste helft werd dan ook het verschil gemaakt en werd er gerust met 10-3. De tweede helft kakte beide ploegen een beetje in, maar de 13-6 overwinning werd goed gevierd.

Triade 1 (nummer 5 op de ranglijst) mocht het zaterdag opnemen tegen Eemvogels (nummer 3). Gezien de competitie kon het alle kanten opgaan, want op Koveni en Weidevogels na zijn de ploegen aan elkaar gewaagd. Iedereen wint en verliest van elkaar waardoor het ontzettend spannend is! Triade in een gewijzigde opstelling, kreeg de boodschap mee: druk in de verdediging en op het eigen spel vertrouwen. Het eerste van Triade begon rustig aan de wedstrijd en kwam gelijk goed in haar spel. Na een snelle 2-0 voorsprong kwamen de tegenstanders weer gelijk (2-2). Rustig bouwde Triade de voorsprong uit en ging met en 11 tegen 6 stand de rust in. Maar de laatste weken heeft Triade veel moeite om de opgebouwde voorsprong vast te houden. ‘Rust en uitbouwen’ waren de duidelijke woorden van de trainer/coach Marcel Le Pair. Dit keer wist het eerste wel de rust te bewaren. Dus bleven de bezoekers tegen een verschil van vier punten aankijken. Triade 1 won met 17 tegen 13 en stijgt daarmee een plaatsje in de ranking. Als Triade 1 volgende week weet te winnen van SDO in Hillegom, zouden ze op een 3e plaats of wellicht zelfs op een 2e plek kunnen eindigen.