Triade 4 KAMPIOEN!

By 16 oktober 2018 Nieuws

Ook dit weekend mogen we er weer een KAMPIOEN bijschrijven. Triade 4 deed iets waar ze vorig jaar alleen maar van konden dromen. Met nog 1 wedstrijd te gaan zijn ze nu niet meer in te halen. Terechte KAMPIOENEN dus! Verder hebben een aantal jeugdteams hun competitie afgerond en was het een roerige week voor de selectie. Lees snel verder als je wilt weten hoe het deze competitieronde er aan toe is gegaan.

Dit mooie najaar moet Triade 4 zeker goed gedaan hebben. Alle mooi weer wedstrijden werden gewonnen. De enige nederlaag dit seizoen kunnen we duidelijk op slecht weer gooien. Ondanks de ervaring begon de 1ste helft met teveel spanning en een achterstand aan. Rustig en gecontroleerd kwamen ze terug naar 4-3 om de rust in te gaan met 4-4. Na de thee kwamen ze beter tot scoren en werd het verschil gemaakt (7-4). Tegenstander Olympia kwam nog even terug tot 8-6, maar het slotakkoord was voor onze KAMPIOEN Triade 4.

De laatste wedstrijd van de E1 was thuis. Op papier konden ze nog kampioen worden. Tegenstander Conventus moest allereerst verslagen worden en Oranje-Wit zou moeten verliezen. Triade stond sterk in de schoenen, maar sliep wel nog een beetje. Ondanks dat kwamen ze al wel snel wat punten voor. Triade speelde mooi en verdedigde goed. De wedstrijd werd afgesloten met een eindstand van 11-3, maar helaas wisten de Dordtenaren ook hun wedstrijd te winnen.

In het zonnige Papendrecht ging Triade E2 spelen tegen Pkc/swkgroep E. Daar de E2 met de nodige invallers was afgereisd wist de thuisploeg toch een snelle voorsprong te pakken van drie punten. Triade E2 had moeite om weer bij te komen. Maar beetje bij beetje kwam Triade weer terug. Tot weer een achterstand bij 4 tegen 3. Met nog een paar minuten te gaan kwam daar de gelijkmaker. Triade houdt een goed gevoel over aan deze buiten competitie en niet te vergeten het kampioenschap!

De F speelde zaterdag hun laatste wedstrijd van dit veldseizoen tegen Merwede. Merwede kwam al snel op voorsprong maar gelukkig geen grote. Doordat onze toppers bleven vechten kwamen we langzaam terug. Uiteindelijk kwamen we wat tijd te kort de eindstand 3-5. Vol vertrouwen en goed zin op naar het zaalseizoen.

Triade B1 begon deze wedstrijd als kampioen in de competitie tegen Kinderdijk. De B had alle wedstrijden tot nu toe gewonnen en wilde natuurlijk ongeslagen kampioen worden. Nadat iedereen zijn haar groen gespoten had, happy socks aangedaan en geschminkt was ging iedereen met goede moed het veld op. De eerste helft was een zenuwachtige helft, maar toen kwam de B1 in het begin van de 2de helft los. Al snel kwamen de doelpunten achter elkaar, waardoor ze een mooie voorsprong konden opbouwden. Met een eindstand van 10-6 werd de B1 ongeslagen kampioen en kon er een feestje worden gevierd.

Triade 3 ging op bezoek in Hellevoetsluis bij ’t Capproen. Helaas wist Triade niet de punten te pakken. In de 1e helft liet Triade zich gek maken door de tegenstander en was er al een flinke achterstand. De tweede helft kwamen ze dichterbij, maar het mocht niet meer baten. Eindstand: 11-6.

In verband met het ontbreken van chemie tussen de trainer/coach Marco Schaap en de spelers van de selectie Triade 1 en 2 is afgelopen week besloten per direct in onderling overleg de samenwerking te beëindigen. Ondanks dat moest er zaterdag toch gestreden worden voor de punten. Triade 1 speelde tegen NIO. Het werd een wedstrijd waarin Triade hard moest werken om de doelpunten te maken. Via een 2-1 voorsprong werd er met een achterstand van 6-9 gerust. Triade wist dat het hard moest strijden om aan te haken. Door goed te verdedigen en een beetje geluk kon Triade lang blijven aanvallen. Het gat werd gedicht en in de laatste minuut wist Triade een 13-12 voorsprong te pakken. NIO kreeg nog 1 x de bal in de aanval en wist alsnog gelijk te maken.

Bij Triade 2 zijn de ploegen onderin aan het elkaar gewaagd en zijn de verschillen klein. Tegen concurrent OZC waren er kansen en dat zag je terug in de wedstrijd. De ploeg uit Rotterdam wist alleen een verschil te creëren en er met de winst vandoor te gaan (10-14).