Triade 3 KAMPIOEN!

By 17 oktober 2016 Nieuws

Ook na deze ronde mag Triade er weer een kampioen bij schrijven; Triade 3. Bij dit team, maar ook de overige senioren teams, wisten ze het dit weekend behoorlijk spannend te maken. Maar goed: met de hakken over de sloot is ook droog! Een enkele wedstrijd moet nog gespeeld worden, maar daarna hopen we toch met z’n allen de zaal weer in te gaan.

Kampioen Triade E1 mocht het opnemen tegen PKC. Er stond niets meer op het spel dus konden ze rustig de wedstrijd in gaan. Ze begonnen dan ook sterk en waren goed aan het verdedigen. Helaas wist de scheidsrechter niet dat ‘verdedigd’ er bij hoort, waardoor we geen ballen mee kregen. Triade heeft het super goed gedaan en zijn super positief gebleven. Helaas wel verloren met 9-7.

Triade D1 moest het zaterdag opnemen tegen Dordrecht. Ze begonnen goed maar al snel kregen ze een doelpunt tegen. Na even kort te zeggen hoe we dit zouden kunnen voorkomen ging het weer even goed tot er weer een tegendoelpunt kwam, 0-2. Dit gebeurde nog eens tot een ruststand van 0-3. Na het praatje in de rust, ging het beter maar helaas, de kansen die de D1 had gingen er niet in. Dordrecht deed er heel veel aan nog een doelpunt te maken en dat lukte. Hierna heeft Triade er alles aan gedaan om meer tegendoelpunten te voorkomen. Eindstand: 0-4

Triade D2 nam het ook op tegen PKC. Een paar weken geleden werd de lastige uitwedstrijd verloren met 1-10. Er viel dus iets goed te maken. De kids begonnen fel en knokte ervoor. Het ging gelijk op en was spannend. De kids gaven niet op en mogen zeer trots zijn op de 3-3 eindstand….. wat een kanjers!

Opnieuw een ploeg uit Papendrecht kwam op bezoek bij Triade C1. De jeugd wist goed tegenstand te bieden maar het lengte voordeel van de tegenstander was iets te groot, waardoor ze opnieuw moeite hadden met plaatsen.Toch wisten de groen witten nog 3 maal te scoren. Helaas wist de tegenstander er 6 in te gooien. Komende zaterdag is er kans op revanche tegen PKC en gaan ze dan proberen om te winnen.

Triade B1 heeft er alles aan gedaan om het SKV uit Sleeuwijk moeilijk te maken. Dit lukte deels tegen de kampioen van het seizoen, maar niet goed genoeg. Er werd uiteindelijk verloren met 5-7.

Vandaag trok Triade A1 naar het regenachtige Nieuwerkerk aan den IJssel. Met een ruime voorsprong van 1-6 gingen de kampioenen de rust in. Ondanks hun felle inzet hield Triade stand. Het ene schot naar het andere schot vloog erin, waardoor het seizoen zonder nederlaag werd afgesloten. Een terechte kampioen dus. Eindstand: 4-11.

Triade 4 begon zaterdag pas aan hun 4e wedstrijd thuis tegen Olympia. Er werd een goede wedstrijd gespeeld met heel veel kansen (die er helaas niet in gingen). Bij rust keken ze dan ook tegen een 2-4 achterstand. Triade 4 kwam wel steeds dichterbij 3-4…4-4…4-5 en in de laatste minuut toch nog scoren…5-5. Goed gedaan!

Triade 3, had zaterdag de laatste en beslissende wedstrijd om kampioen te kunnen worden. Er moest gewonnen worden dan waren ze sowieso kampioen. Bij verlies of gelijk spel was het afwachten wat Wion de nr2 zou doen.
Triade 3 speelde tegen ADO, een ploeg waar al eerder van verloren was. Een sterk team met een goed scorend vermogen. Maar zaterdag was ADO geen scorend team, maar ze maakte het Triade wel ontzettend lastig. En dat bleek wel uit de rust stand 2-4 in voordeel van de tegenstanders. Triade moest alle zeilen bij zetten om toch voor winst te gaan. Aan de kansen en de rebound lag het niet deze wedstijd, helaas kwamen de doelpunten niet echt opgang. Na het driekwart wedstrijd kregen ze de smaak te pakken en er werden de puntjes gemaakt. 6-8, 7-8, vielen snel achter elkaar en met nog 10 minuten te gaan ook de gelijkmaker. Beide teams gingen alles op alles zetten om de overwinning binnen te halen. Helaas voor Triade kwam deze niet meer en was het afhankelijk van het resultaat in Nieuwerkerk.
Toen was het 45 minuten wachten op de concurrent Wion. Via de inlichtingen bleek al snel dat Wion achter stond. Na definitief te horen dat ze verloren hadden, knalde de kurk van de fles en mag Triade 3 zich KAMPIOEN noemen van deze najaarscompetitie.

Triade 1 (4e) mocht gaan strijden tegen SDO 1 (2e) op het grasveld in Hillegom. Ook al is het nog maar 3 jaar geleden dat Triade ook nog op gras speelde, was het voor de spelers van Triade toch even wennen, zeker aangezien nu een drassig grasveld was. SDO profiteerde na het startsignaal gelijk en kwam vrij snel op een 5-1 voorsprong. Triade die normaal gesproken altijd gelijk op voorsprong kwam, keek nu tegen een flinke achterstand aan. Onder een nog steeds gunstige temperatuur (wat heeft Triade toch geboft met het lekkere weer dit seizoen) kwam de hoofdmacht langzaam terug en zette SDO verdedigend steeds beter onder druk. Door collectief en goed samenspel liet Triade in de loop van de 1e helft mooi korfbalspel zien en stond in de rust met 8-12 voor. Na een 20 minuten gespeeld te hebben in de 2e helft kwam SDO terug in de wedstrijd. Met de scheidsrechter aan hen zijde kwam SDO, door de scherpschietende heren, weer op gelijk hoogte en werd het publiek beloond met een ontzettend spannende slotfase. Met nog 1 minuut op de klok stond Triade met 20-22 voor en kwam SDO nog heel even dichterbij, maar gelukkig bleven de koppies van onze spelers koel en wisten ze de overwinning op hun naam te schrijven. Terecht staat Triade nu op een 3e plaats met wellicht weinig zicht op een 1e plaats, maar zeker nog wel kans maakt op een 2e plaats. Triade gaat nu het zaalseizoen in en mag trots zijn op wat zij tot nu toe hebben neergezet.

In een midweekse wedstrijd nam Triade 2 het op tegen ADO. Dit seizoen kwam de ploeg van Rene van den Heuvel moeizaam op gang en had het ook het geluk niet aan hun zijde. De laatste wedstrijden werden positief afgesloten, dus alle reden om met optimisme af te reizen naar ’s Gravendeel. Helaas kwam Triade 2 van de koude kermis thuis, want er werd met 17-12 verloren. Snel vergeten en op naar het zaalseizoen.