Triade 3 kampioen!

By 18 februari 2018 februari 20th, 2018 Nieuws

Het was weer een volle dag in de Reiger, met maar liefst 12 wedstrijden. Triade 3 kon hun kampioenschap veiligstellen en deed dat ook in een spannende pot. Verder werden er punten gepakt, maar ook gemorst. Lees snel verder om er achter te komen wat de teams van Triade gedaan hebben!

Triade F zet zaterdag een monster scoren neer tegen Movado F. Met deze 22-1 overwinning komt Triade F prima in de middenmoot. Super knap gedaan! De F heeft nog 1 wedstrijd in de zaal op woensdag 7 maart in Poortzicht.
Dus voorlopig teren ze lekker op deze mooie winst partij.

Triade E speelde thuis tegen Merwede E. De wedstrijd ging gelijk op en de stand bleef na 20 minuten spelen 0-0.
Maar daar liet Triade het niet bij en in de 2e helft hebben ze er alles aan gedaan om die 0 weg te werken. Dat lukte en ook verdedigend bleven ze scherp. Zo eindigde de wedstrijd in een mooie 2-0 overwinning voor Triade.

Triade D1 had deze week zin om weer punten te pakken. Na het verlies van vorige week waren ze gebrand om te winnen. Dit lieten ze dan ook zien in de wedstrijd. Ze speelde met het hele team en lieten zien met welke snelheid ze konden overgooien. Met als eindresultaat een mooie overwinning. 7-3 gewonnen! Een super prestatie tegen de nummer 2 Sporting Delta.
Triade D2 nam het op tegen IJsselvogels. Ze wisten 1x te scoren, alleen de ploeg uit Moordrecht lukte dat 5x.

Triade C2 nam het in hun wedstrijd op tegen PKC. De wedstrijd eindigde zoals het begon met een gelijke stand. In de tussentijd zijn er wel 6 doelpunten gevallen, voor beide ploegen 3.
Triade C1 speelde tegen ADO. Daar vielen meer doelpunten, maar helaas te weinig voor Triade. De tegenstanders ging er met 7-10 met de overwinning vandoor.

Triade A speelde zaterdag tegen PKC, waar uit van verloren werd. Triade was niet van plan weer te verliezen en ging vol voor de punten. Door de felle start was Triade vanaf het begin af aan de bovenliggende partij en pakte al snel een ruime voorsprong. Er werd als een echt team gespeeld en iedereen kreeg kansen, waarvan er ook veel afgemaakt werden. Dit leidde tot een ruststand van 12-3. Na de rust was de opdracht om het verdedigend dicht te houden en de voorsprong verder uit te bouwen. Hoewel de doelpunten iets minder makkelijk vielen, wist de A toch te winnen met 20-7!

Ado was wel 3 maten te groot voor Triade 5. Er viel weinig te beleven voor de groen-witten en dat geldt eigenlijk ook voor de tegenstander. Met veel te weinig tegen veel te veel werd het 2-17.

Triade 4 speelde tegen koploper Merwede en dat was te zien ook. Bij Triade zat het niet mee in de afronding. Bij Merwede ging het beter en zij bleven maar scoren tot een eindstand van 7-18.

Triade 3 speelde ook hun wedstrijd tegen Merwede. Triade 3 zou bij winst zichzelf kampioen mogen noemen. In een moeizame 1e helft ging de koploper met een 8-6 voorsprong rusten. Na de thee liet Triade het kaas van het brood eten en gaf het initiatief en de voorsprong weg. Pas in de slotfase werd dat hersteld en zelfs de overwinning, dus het kampioenschap met nog een wedstrijd te gaan, al binnengehaald.

Triade 2 had deze keer een uitdaging tegen het Moordrechtse IJsselvogels. Omdat triade de afgelopen alleen maar
Slechte wedstrijden neer had gezet, werd het nu een keer tijd om daar verandering in te brengen. De gehele wedstrijd heeft triade aardig bij kunnen blijven bij ijsselvogels. Alleen net niet er over heen. Het zeer ervaren IJsselvogels kon net iets makkelijker scoren. Eindstand: 10-15

Voor Triade 1 kwam Dkv Victoria 1 op bezoek. Een wedstrijd die voor beide teams belangrijk is! Triade dat nog strijdend is voor de derde plek is ook nog uit op revanch want helaas werd de uitwedstrijd verloren. In een goed gevulde sporthal de Reiger lieten de groen-witten duidelijk zien dat ze de punten niet zomaar weg zouden geven, wat resulteerde in een prachtige felle maar nette korfbalstrijd. In een gelijke opgaande eerste helft die eindigde in het voordeel voor Victoria (9-11) gaf Triade in de tweede helft extra gas om de gedeeld nummer één het zo moeilijk mogelijk te maken. De wedstrijd die spannend bleef tot de laatste minuut verdiende eigelijk geen winnaar. Maar helaas voor onze hoofdmacht, waar Victoria in het laatste kwart weinig meer had in te brengen, kregen zij de wedstrijd niet over de streep en werd er voor de derde keer met 1 punt verloren. Eindstand 20-21