Triade 2-A1-C1-D1 kampioen!

By 7 oktober 2019 Nieuws

Nog voor het einde van dit buitenseizoen mocht er bij Triade alweer gefeest worden. Maar liefst 4 ploegen wisten nog voor de laatste wedstrijd gespeeld wordt hun kampioenschap binnen te halen. Triade 2, Triade A1, Triade C1 en Triade D1 mochten na deze speelronde zich KAMPIOEN noemen! Benieuwd naar hun verhaal en die van de andere ploegen? Lees dan hieronder het volledige verslag.

De E1 speelde zaterdag de laatste thuiswedstrijd van dit seizoen tegen Kinderdijk. Ondanks de inzet kwamen ze snel op achterstand. Met fanatieke coaches langs de kant lieten de kids de moed niet zakken en kwamen langzaam dichterbij Kinderdijk. In de laatste 10 min werd het gelijk en gingen beide partijen nog vol voor de winst. Gelukkig scoorde Triade de winnende en werd er een feestje gevierd met deze 9-8 overwinning.

De E2 mocht het opnemen tegen Oranje-Wit, de nummer 1 uit de poule. De kids waren erg gemotiveerd en hadden zin om een wedstrijd te spelen. Door goed samen te spelen hebben ze 3 doelpunten gemaakt. Tegen Oranje-Wit was er alleen niets te beginnen en zo bleven de punten in Dordrecht (17-3). Alle kids hebben hun best gedaan om een mooie wedstrijd neer te zetten met dank aan ouders die wilde coachen.

Triade D1 vertrok naar Westmaas om tegen Oranje/Hoekse D1 te spelen. De kids waren heel enthousiast en wisten eigenlijk nog niet dat ze al kampioen waren. Tijdens de bespreking kwamen ze er achter en dit zorgde voor nog meer motivatie om te winnen. Dit was gelijk te zien in de wedstrijd, na 10 minuten, stond er al een voorsprong van 9-1 op het bord. Er werd lekker gekorfbald en iedereen had er plezier in. De ene bal na de andere bal vloog erin met als eindstand 20-4. Triade D1 is KAMPIOEN!

De C1 mocht het in Hardinxveld opnemen tegen HKC. Vorige keer was de stand 17-1. Het was een pot waarin Triade veel kansen kreeg en kon nemen. Veel kansen werden benut en stond het na 1 minuut al 2-0. Het tempo van scoren ging lekker door en met rust stond het 10-0. Na de rust werd het spel wat onrustiger en slordiger. Alleen bleef het verdedigend nog goed, heel lang geen doelpunten doorgelaten. In de laatste paar minuten scoorden HKC toch nog een doelpunt, maar dit mocht niet baten. De laatste minuut stond het 17-1, net als de vorige keer. Ze waren gebrand om zichzelf te verbeteren. De laatste kans werd genomen en zat, de 18-1 viel in de laatste seconden. Triade C1 is nu echt KAMPIOEN!

Triade B1 speelde zaterdag tegen ACKC B2, de koploper van de poule. ACKC begon sterk en kwam al snel op 0-4 voorsprong. Maar Triade lieten de koppies niet hangen en vochten zich terug naar een stand van 3-5 bij rust. In de tweede helft maakte beide teams het elkaar moeilijk. Helaas kon Triade net niet de punten pakken en verloor het met 5-6.

Triade A2 had een thuiswedstrijd tegen Goodluck A1. De wedstrijd begon al wat moeizaam en Good Luck was erg fel. De aanvallen van Triade waren van korte duur door de onderscheppingen van de tegenstanders. Verdedigend probeerde Triade er goed bij te zijn, helaas was dit niet genoeg en eindigde het met een stand van 1-12.

De laatste thuiswedstrijd voor Triade A1 was ook gelijk hun kampioenswedstrijd. Ze namen het op tegen ADO A2 waar ze de vorige keer 14-18 van hadden gewonnen. Triade wist dat ze sterk moesten beginnen aan de wedstrijd en ze het niet moesten gaan onderschatten. Toch was de eerste goal voor de bezoekers, maar dit was direct ook hun enige voorsprong in de wedstrijd. De A1 kwam met mooie doelpunten uit bij een ruststand van 10-2. De tweede helft zwakte iets af waardoor ze ook nog wat goals hebben doorgelaten. Toch is de 17-7 overwinning nooit in gevaar geweest en mag ook de A1 zich KAMPIOEN noemen. Op naar volgende week waar ze ongeslagen kampioen kunnen worden.

Triade 4 begon vol goede moed aan hun wedstrijd tegen Oranje Zwart. Om mee te blijven doen in het kampioenschap moest Triade winnen. Toch stonden ze al snel met 0-2 achter. Met een ruststand van 3-5 was er nog van alles mogelijk. Na de thee werd er een tandje bij gedaan en werd er meer strijd geleverd. Helaas uitte zich dat niet in doelpunten wat bij de tegenstander wel het geval was. Eindstand: 4-9.

Triade 3 kwam moeilijk opgang in hun wedstrijd tegen KCC. Zeker doordat de tegenstanders goed begonnen. De schade werd bij rust beperkt tot 2-4. Triade kwam de 2e helft weer beter uit en kwam naast terug tot 5-5. Het slotakkoord was alleen voor de bezoekers en zij wonnen de wedstrijd met 7-9.

Voor Triade 2 was dit een belangrijke wedstrijd en als ze deze wedstrijd zouden winnen waren ze zeker van het kampioenschap. De opdracht die het tweede mee kreeg was om rustig te blijven en doeltreffend te spelen. Dit lukte ook en via een snelle 2-0 liep Triade voor rust al uit naar 8-1. Na de rust ging het door, maar vergat bij vlagen om het goed af te ronden. Toch is kwam deze wedstrijd en dus het kampioenschap niet in gevaar. Triade mag zich met deze 14-5 overwinning KAMPIOEN noemen. Als ze in de resterende 2 wedstrijden nog minimaal 1 punt pakken, zijn ze in ieder geval alleen kampioen.

Triade 1 heeft goede zaken gedaan door NKV 1 met 16-15 te verslaan. Met deze overwinning blijft het spannend bovenin de competitie. De wedstrijd die tot de laatste minuut spannend bleef, haalde Triade de overwinning met goed korfbal over de streep. De doelpunten vielen aan beide kanten gemakkelijk door de korf waardoor beide ploegen niet uit konden lopen. Met nog 1 minuut op de klok kreeg NKV nog genoeg kansen maar de gelijkmaker bleef uit.