Top-korfbal in De Reiger!

By 3 februari 2013 Nieuws

Afgelopen zaterdag stonden in sporthal De Reiger de wedstrijden van korfbalvereniging Triade weer centraal. En ook deze wedstrijdronde mogen we over het algemeen tevreden over te zijn. Ja natuurlijk zijn er momenten of wedstrijden die beter hadden kunnen gaan. Maar het gros van van de teams wisten hun wedstrijd te winnen. Zodoende blijft het behoorlijk spannend voor een aantal ploegen die zo richting het einde van het zaalseizoen nog steeds om de prijzen mee doen.

De enige uitwedstrijd op het programma was voor Triade E. In sporthal De Dijk, kon de E vooral in de eerste helft KC Dordrecht E bij houden, helaas niet wat scoren betreft, maar wel het spel. Er werd gelukkig wel gescoord tijdens de strafworpen van de 12 genomen strafworpen gingen er 3 in. Tijdens de wedstrijd werd het 9 – 0.

Triade D begon als eerste team op deze volle dag in De Reiger. En gelijk een wedstrijd die erom draaide. Titelkandidaat SKV D kwam op bezoek, maar werden getrakteerd op een nederlaag.  Hierdoor groeien de kampioens-kansen voor ons D-team onder leiding van Eric en Gwenny. De jongens en meiden wisten zelf 5 doelpunten te maken, terwijl ze er maar 1 doorlieten! Prima 5-1 overwinning dus.

Triade C had wat goed te maken na hun laatste nederlaag tegen Albatros. Rode lantaarndrager GKV was hiervoor de ideale tegenstander. Dat bleek ook in de wedstrijd waar het eenrichtingsverkeer was. Met wat meer scherpte had het een grotere overwinning kunnen zijn, maar in dit geval bleef het bij een score van 10-2. Wat uiteraard gewoon een prima overwinning is.

De aspiranten van Triade zijn trotse koplopers in hun poule. De enige nederlaag dit seizoen was in Rotterdam bij NIO. Deze ploeg kwam nu naar Groot-Ammers en hadden minstens dezelfde plannen als toen. Gezien het beeld van de 1e helft was dat ook duidelijk te zien. Triade B begon gespannen en onrustig aan hun wedstrijd en zagen bij rust een 0-2 op het scorebord staan. Geduldig gaan spelen werd in het 2e gedeelte beloond. In kort tijd werd de achterstand omgebogen naar een 3-2 voorsprong. Dit gaven ze niet meer uit handen en waren na afloop de terechte winnaars. Einduitslag 6-4.

De senioren begonnen aan hun wedstrijd met als eerste Triade 3. In de competitie van ons 3e weet je het maar nooit. Iedereen kan van elkaar winnen, dus ook zeker verliezen. Dit keer stond er een collectief van Triade wat de gehele wedstrijd domineerde. Negatief in de beginfase was, met een op het oog vervelend uitziende vingerblessure, van een Triade dame. Toch bleef de rest van het team zich concentreren op de wedstrijd tegen NIO, die zij uiteindelijk gemakkelijk konden winnen.

Aansluitend nam Triade 2 het op tegen een sterke tegenstander: Keep Fit ’70. Zeer sterk werd er gestart wat resulteerd in een doelpunt binnen 18 seconden. Tegenstanders hadden de nodige moeite met het fanatisme van de groen-witten. Pas na 2-0 en 4-2 werd de ploeg uit Roosendaal scherper. Toch bleef Triade 2 goed en gedreven meespelen. Even na rust ging het helaas wel snel en liepen ze uit naar 8-14. Toch herpakte het 2e zich en kroop terug naar 12-14. Risico’s werden er genomen die helaas niet goed uitpakte en zodoende kon Triade 2 niet stunten. Positief mogen ze terugkijken op een collectief optreden, helaas zonder resultaat!

Het vlaggenschip van Triade deedt zatermiddag wat het moest doen tegen SEV. Opnieuw was onderschatting de grootste tegenstander. De spelers werden op scherp gezet en dat was in de wedstrijd goed te zien. Waar Triade in de uitwedstrijd de 1e helft moeite had met uitlopen, was in De Reiger bij rust de wedstrijd al beslist. Na rust ging de steeds beter op elkaar ingespeelde formatie onder leiding van Yvonne gewoon verder met scoren. Verdedigend zat het ook goed, wat resulteerde in 5 tegendoelpunten over de gehele wedstrijd. Zelf maakte de hoofdmacht 25 doelpunten tegen de ploeg uit Leidschendam, waardoor er opnieuw een mooie 25-5 overwinning op het scorebord kwam te staan.