Toe aan de voorjaarsvakantie?!

By 17 februari 2020 Nieuws

Voordat de voorjaarsvakantie zijn intrede doet, mochten er nog 10 ploegen van Triade hun wedstrijd spelen. Alle wedstrijden werden gespeeld op vreemde bodem. Er zijn al veel kaarten geschud in de competities, maar nog niet alles. De hoofdmacht van Triade doet er alles aan om uit de degradatiezone te komen. Triade C1 is nog volop in de race voor het kampioenschap. Benieuwd welke ploegen er toe zijn aan de voorjaarsvakantie? Lees dan snel verder!

Triade 1, dat weer eens de lange reis mocht afleggen naar Zeeland, zet de strijd op handhaving voort door een punt te pakken tegen runnerup TOGO 1 (18-18). Met het vertrouwen van de gewonnen wedstrijd tegen koploper Keepfit 1 van vorige week, schoot Triade uit de startblokken. Er ontstond al snel een 0-3 voorsprong. Alleen wist TOGO die schade weer te herstellen en zo kwam er een spannende gelijk opgaande wedstrijd. Bij rust stond er een gelijke stand (9-9) op het scorebord, evenals op het einde. Geen van de partijen kon de volle buit binnen halen. Een gewonnen of verloren punt?! Triade schrijft het punt in ieder geval graag bij en komt zo op 7 punten totaal. Triade zal deze lijn moeten doorzetten om uit de gevarenzone te komen.

Triade 2 mocht op bezoek bij koploper HKC. De 1e helft deed Triade wat het moest doen; rustig blijven en niet in het spel van de tegenstander mee gaan. Met een kleine achterstand bij rust was er nog niets aan de hand. Na de rust ging het lopen bij de thuisploeg en ontstond er wrijving bij Triade. Hierdoor liep de achterstand op tot 4 punten en dat was niet meer te corrigeren. Uiteindelijk verloor Triade met 16-11 en mag zich dat vooral zelf aanrekenen.

Ook Triade 4 speelde tegen de koploper. Tegen het makkelijk scorende Koag moest Triade zich vooral verdedigend wapenen. Dat ging goed, maar aanvallend kwam het daardoor te kort. In de 2e helft bracht Triade het verschil nog terug naar 3 punten, maar meer zat er niet in en verloren ze met 14-10.

Triade 5 uit tegen ACKC; vorige keer had Triade alle hoeken van het veld gezien. Dit keer zou het anders gaan en kwam Triade verrassend op 1-3 voorsprong. Voor de rust herstelde ACKC zich (7-5).
Ook in de 2e helft kon Triade de ‘jonkies’ van ACKC bijhouden en werden zij steeds zenuwachtiger. Na een achterstand van 4 doelpunten, wist het 5e terug te komen naar 14-12. In de laatste minuten maakten ze zelfs nog de 14-13 aansluitingstreffer, maar helaas bleef het daarbij.

Zaterdag mocht Triade A2 het opnemen tegen Conventus A2. De verdediging van Triade kon zeker beter en in de aanval wilde de punten niet echt vallen. Daardoor was er een ruststand van 11-1. De wedstrijd ging door en in de verdediging werd de tegenstander meer vastgezet en in de aanval begonnen er ook wat meer punten te vallen.
Eindstand 16-5.

Triade B1 speelde tegen Vriendenschaar B3. Triade begon sterk in de eerste helft en wist snel de score te openen. Hierdoor was er bij rust al een geruststellende voorsprong van 0-9. In de tweede helft ging het tempo van Triade omlaag en werd er weinig gescoord. Eindstand: 1-11 gewonnen.

Triade C1 moest het opnemen tegen DeetosSnel C3. In de thuiswedstrijd had Triade weinig moeite met deze tegenstander, maar in de uitwedstrijd was dit echter niet het geval. Korte aanvallen met veel balverlies zorgde ervoor dat de wedstrijd maar moeilijk los kwam. Dit leidde tot een ruststand van 1-3 in het voordeel van Triade. De tweede helft was niet veel beter, maar gelukkig trok de C van Triade aan het langste eind. Uitslag 5-6

Triade C2 ging op bezoek bij HKC. Een wedstrijd die thuis met 1 puntje verschil gewonnen was, dus er werd opnieuw een spannende wedstrijd verwacht. Eerste helft trokken de teams gelijk aan elkaar op. Er waren vele kansen maar aan beide kanten gingen ze er niet allemaal in. Na rust ging het scoren bij HKC helaas wel wat makkelijker en Triade kon niet bij blijven. Puntjes dit keer voor HKC. Eindstand: 10-4

Triade D1 speelde uit tegen PKC D4. In de thuiswedstrijd waren beide ploegen aan elkaar gewaagd. Dit keer bleek PKC veel te sterk voor Triade. De D1 heeft wel een aantal mooie aanvallen gezien, maar helaas wist Triade deze kansen niet af te maken. Eindstand:14-2 verloren.

Triade E2 nam het op tegen DVS E2. Triade begon met een slechte voorbereiding, dit was ook te merken in het eerste kwart toen ze met 3-0 achter kwamen. Gelukkig werd Triade weer wat scherper en wisten ze de volgende 2 kwarten geen ballen meer door te laten en zelf wel te scoren. Het laatste gedeelte werden ze iets zwakker maar Triade wist het toch voor elkaar te krijgen om de punten mee naar huis te nemen.  De scheidsrechter floot af bij 5-8!