Thuisdag Triade 26 januari 2019!

By 28 januari 2019 Nieuws

Weer een thuisdag voor Triade. Dit keer mochten 10 teams het opnemen tegen de bezoekers. Het zou mooi zijn als elke ploeg wist te winnen, maar ook afgelopen zaterdag is dat niet gelukt. In de top van het klassement boekten Triade C1 en Triade 3 een belangrijke overwinning op hun concurrenten. Andere teams streden dapper tegen de koplopers in hun poule. Onderaan de streep zijn er 8 wedstrijdpunten binnengehaald en stond de rest met lege handen.

Triade E1 mocht de thuisdag tegelijk met de F1 beginnen. PKC was de tegenstander van Triade F. 2 doelpunten werden er door de thuisploeg gemaakt, terwijl de ploeg uit Papendrecht er 7 scoorden.
De kinderen van de E hadden er zin in en met volle kracht gingen ze van start. Al snel stonden ze voor. De doorbraak was op trainingen geoefend en dit was goed te zien in het spel van de kinderen. De laatste tien minuten zwakte de E1 wat af, waardoor het spel slordiger werd. Maar het mocht niet baten, want de E1 heeft goed gestreden en de overwinning binnengehaald! Eindstand: 11-1.

Triade D1 mocht er deze zaterdag ook weer tegen aan. Woensdag was er hard getraind en dit wilden ze laten zien. Het ging even gelijk op en Triade kreeg goede hoop. Alleen waren ze niet fel genoeg om dit door te zetten. Helaas hebben ze verloren van HKC met 3-9. Er waren zeker al verbeteringen zichtbaar, maar nog niet genoeg om deze wedstrijd te kunnen winnen.

De C1 speelde afgelopen zaterdag tegen de nummer 1. Omdat Merwede en Triade allebei deze positie innemen, was dit dus een belangrijke wedstrijd. De C speelde heel goed, het spel was afwisselend en door de diversiteit van de spelers konden ze op veel fronten de tegenstander pijn doen. De C1 blijft ongeslagen met deze 9-4 overwinning.

Triade B1 nam het op tegen Kinderdijk B2. Triade begon fel en kwam in de 1e helft op een ruime voorsprong. Ze gingen de rust in met een 9-5 voorsprong.  De tweede helft was saai er werd weinig gescoord. Beide teams hebben maar één keer gescoord. En zo was de eindstand 10-6.

Triade A mocht het afgelopen zaterdag opnemen tegen koploper PKC. Kijkend naar eerdere wedstrijden hadden ze geen verwachtingen en gewoon zin om een lekker potje te korfballen. En die zin en die pit bleek de juiste instelling te zijn. Zo stonden ze bij rust opeens voor. Helaas kon Triade die voorsprong niet vasthouden. Misschien kwam het door een te lage conditie of dat ze niet gewend zijn om voor te staan. Triade verslapte en PKC kwam langszij en voorbij. Triade wist het gat niet meer te dichten en zo werd de eindstand 9-14.

Triade 5 nam het in hun thuiswedstrijd op ZKV. De eerste helft ging gelijk op met weinig doelpunten. Bij rust stond het 2-3. De tweede helft gaf de ploeg uit Zuidland gas en trokken ze de wedstrijd met 5-8 naar zich toe.

Op papier zou de wedstrijd tussen Triade 3 en Sporting Delta een spannende gaan worden. In de praktijk werd dat niet anders. Een voortvarende start met rake schoten zorgde voor een 5-2 voorsprong. Daarna kwamen de jonge gasten meer in de wedstrijd en waren de aanvallen van Triade te eenzijdig. Bij rust stond er een nipte voorsprong voor Dordtenaren op het scorebord. Na de rust nam Triade het initiatief weer terug. Rust en teamwork zorgde voor de voorsprong en de overwinning. Het getergde Sporting Delta kwam nog wel terug, maar de 16-15 overwinning kwam niet meer in gevaar.

Zaterdag speelde Triade 2 tegen Erasmus. Het beloofde een spannende pot te gaan worden. Helaas was er al snel op een 0-2 achterstand. Triade had moeite om te scoren, waar de tegenstanders daar duidelijk minder moeite mee hadden. Dit zorgde voor een achterstand van 1-7. Triade wist alsnog de rust in te gaan met een stand van 5-10. Na de rust wist Triade zich redelijk te herpakken en kwam tot 10-14. Echte strijdlust ontbrak bij de groen-witte, waardoor een 12-19 nederlaag niet voorkomen kon worden.

Triade 1 dat koploper Erasmus 1 op bezoek kreeg zou een zware middag krijgen als je naar de statistieken kijkt van de Rotterdammers. Een gemiddelde van 27 per wedstrijd is hun scoren tegenover 16 aan de kant van Triade. Maar Triade, dat vorige week al hun mannetje stond tegenover KVK, liet opnieuw zien dat zij zich niet zomaar gewonnen geven. Een gelijk opgaande strijd zorgde ervoor dat het publiek een spannende wedstrijd kreeg voorgeschoteld. Zeker de heren van Triade mochten aan de bak gezien de lengte aan de kant van Erasmus. Door veel fouten maakte Erasmus het zichzelf erg moeilijk, maar helaas wist Triade er ook niet van te profiteren. De afronding was opnieuw matig, waardoor de koploper niet meer in gevaar kwam. Met een eindstand van 14-18 heeft Triade wel laten zien dat het een “taai ploegje” is. Geen punten maar met dit spel komen die vanzelf weer.