The day after…

By 30 april 2018 Nieuws

Voor veel ploegen van Triade was het na Koningsdag gelukkig even geen korfballen. Zij mochten zaterdag bijkomen van een heerlijk volksfeest. Toch mocht Triade C, 2 en 1 vol aan de bak, want voor hun stond wel een wedstrijd op het programma. Benieuwd hoe dat gegaan is?

Op zaterdag de 28e had Triade C1 hun inhaalwedstrijd tegen Korbatjo C. Het was al snel duidelijk dat de C van Triade druk kon zetten op de verdediging van de bezoekers. En zo kwamen de doelpunten al vroeg in de wedstrijd op het scorebord. Bij rust stond het al 6 tegen 1. Helaas kon dit ritme in de tweede helft niet door gezet worden. Veel kansen, maar het af maken zat er niet meer in. Na rust werd de stand 2 gelijk, dit bij de score van het eerste gedeelte opgeteld komen we op een eindstand van 8 tegen 3.

Op het grasveld in Hillegom trok Triade ten strijde tegen hekkensluiter SDO 1. Triade zat, in tegenstelling tot vorige week tegen ADO 1, in de flow en wist over alle schijven te scoren. Gebrek aan concentratie, creativiteit en geduld in het aanvallen was vorige week het probleem. Triade kwam door bovenstaande instructies van trainer en coach Marco schaap op te volgen, al snel op een prachtige 0-7 voorsprong en wist dit zelfs tot rust uit te bouwen naar 5-14. De boodschap bij rust: geduldig uitspelen, en dat deed triade die als collectief samenwerkend team in de wedstrijd stond. Het verschil in doelpunten is in de 2e helft niet meer kleiner geworden en Triade ging er met de winst vandoor: 13-23. 12 mei is de eerstvolgende thuiswedstrijd tegen Thor uit Rotterdam. Als Triade dan weet te winnen, zijn zij zeker van een veilige plek in deze 3e klasse.

Triade 2 kan nog geen potten breken op het veld. Waar in het verleden nog wel eens gewonnen werd van IJsselvogels, waren ze afgelopen zaterdag kansloos. Was het de klasse van de tegenstander of werden er gewoon te weinig doelpunten gemaakt? Hoe dan ook, deze 16-7 nederlaag is opnieuw pijnlijk.