Teleurstellende speelronde Triade!

By 8 december 2013 Nieuws

Afgelopen zaterdag was vooral een dag van verliezers bij Triade. Een nederlaag is nooit leuk, maar als er meer in had gezeten dan is het extra vervelend. En ook als je wel een punt overhoudt aan de wedstrijd kan dat alsnog gezien worden als verliezen. Gelukkig hielden Triade E en Triade 4 de eer hoog in deze verder teleurstellende speelronde.

Het was na alle spanning rondom Sinterklaas en zijn pieten even lekker om te kunnen uitslapen. Want de wedstrijden van Triade begonnen een uurtje later, dan gebruikelijk. Voor de F van GKV maakte dat niets uit. Zij kwamen en gingen er met de punten vandoor. Triade F deed wat ze konden maar de bal ging niet door de korf. Na de speeltijd bleef het scorebord staan op 0 – 3.
Pas om 11.00u startte Triade E. Vooral in de eerste tien minuten hadden de jongens en meiden moeite om tot score te komen. Het duurde daarom ook een tijdje voordat er doelpunten kwamen. In de tweede helft kon PKC E er niets meer aan doen, nou helemaal niets, zij maakte nog 1 doelpunt. De E van Triade zetten daar 11 scores tegenover. In verschillende varianten werd er gescoord, wat zeker een sterke kwaliteit aan het worden is van dit team.
Dat de verschillen toch wel klein kunnen zijn, bleek maar eens in de wedstrijd van Triade D. De ploeg uit Gorinchem kreeg goed tegenstand, zodat het leek dat het in een gelijkspel zou eindigen. Er werd gevochten om iedere bal, maar GKV deed dat soms net iets slimmer. Zij wonnen dan ook deze strijd, door twee doelpunten meer te maken. Eindstand: 3 – 5.

De A had het thuis lastig tegen Olympia uit Spijkenisse. Voor de rust was de voorsprong nog voor Triade, maar daarna werd dit door de bezoekers omgebogen. Onze A-junioren waren deze wedstrijd niet scherp en zelfs wat rommelig. Toch werd er op karakter door geknokt en het gelijke spel van 6-6 binnengehaald. Met wat meer geduld en inzet had hier zeker meer ingezeten.
Triade 4 had als enige een uitwedstrijd voor de boeg. Zij waren deze middag de enige ploeg die beide punten pakte. In een goede wedstrijd in Rotterdam Schiebroek werd er ruim gewonnen van NIO. De 7-13 overwinning zorgt ervoor dat het 4e zich bovenin deze zeer spannende poule gaan melden.

Elke wedstrijd moet er hard gestreden worden voor de punten. Voor zowel Triade 1 als Triade 2 is verslapping dodelijk. Helaas stonden beide teams na afloop met lege handen.
Allereerst trad het 1e aan tegen het hoger geplaatste Fiducia uit Vleuten. Aan de groen-witten zijde stond iedereen op scherp en wist wat er gedaan moest worden. Het eerste gedeelte van de wedstrijd werd dat ook duidelijk. Het was Triade die zichzelf bij rust kon verwijten dat de voorsprong niet uitgebouwd was, maar het beetje geluk in de afronding zat er niet bij. Toch stond het halverwege 8-7 voor de thuisploeg wat een mooie uitgangspositie was voor de 2e helft.
Daarin kwam Fiducia met andere strijdtactieken voor de dag. Toch was hun afronding nog niet effectief genoeg, wat voor Triade perspectief gaf. Op de beslissende momenten konden de groen-witten alleen niet doordrukken. De tegenstanders deden dat in het laatste kwart wel en sloegen een gaatje die gezien de wedstrijd een vertekend beeld gaf van de uiteindelijke 12-16 nederlaag. Geen verwijten na afloop van de wedstrijd, want tot het laatste fluitsignaal is er gestreden. De wedstrijd meer gaan domineren en naar je toetrekken is dan ook een wijze les waar op de trainingen naar toe gewerkt gaat worden.

De nummer 1 PKC tegen de nummer 2 Triade was afgelopen zaterdag het affiche in de Reiger. De beginfase was duidelijk voor de ploeg uit Papendrecht. Aanklampen was hetgeen Triade 2 deed en dat zorgde ervoor dat er continue spanning en geloof in een goede afloop zichtbaar was. Toch was het de slimmigheid en ervaring van de tegenstanders die ervoor zorgde dat er nooit een aansluitingstreffer op het scorebord kwam. Een pijnlijke nederlaag,  maar ondanks dat is het zeker nog niet gespeeld in deze poule. Het uitvallen van Conner met een ernstige enkelblessure deed deze Triade-dag toch wel in een mineur aflopen. Maar goed, volgende week nieuwe ronde, nieuwe kansen.