Teleurstellend daagje korfbal!

By 30 maart 2014 Nieuws

Op de site bij uitslagen staan er veel gespeelde wedstrijden rood gemarkeerd. Die kleur is meestal niet zo positief en ook in dit geval is dat zo. Afgelopen competitieronde wist alleen Triade F1 hun wedstrijd te winnen en bleven alle andere ploegen met lege handen staan. Sommige teams hebben ondanks de nederlaag een positief gevoel overgehouden aan de wedstrijd. Toch overheerst bij de meeste spelers dat er tijdens het mooie weer van afgelopen zaterdag meer in had gezeten.

Triade F2 speelde voor het eerst een uitwedstrijd. In Hardinxveld was HKC de tegenstander. Volgens een meegereisde ouder komt er al steeds meer lijn in het spelletje van de F2. Helaas was de tegenstander gewoon een stuk beter en kon de extra ‘superspeler’ de nederlaag niet meer voorkomen.
De ploeg die blij het veld af kwam was Triade F1. Hun 1e overwinning was na een zeer spannende wedstrijd een feit. Tegen de ‘kleintjes’ in Papendrecht werd er met 3-2 gewonnen, wat uiteraard een mooie overwinning genoemd mag worden.

Van ongeslagen kampioen tijdens de voorgaande competities, was het zaterdag even anders voor Triade E. In een zeer goede wedstrijd, konden zij net niet aanhaken bij de drie scores van Kinderdijk E. Triade E scoorde twee keer en zeker in de laatste minuten van de wedstrijd, waren er opnieuw kansen, maar het lukte niet om de bal door de korf te krijgen. Eindstand: 3 – 2.

Triade D hield over het algemeen een aardig positief gevoel over aan hun wedstrijd tegen PKC D3. Dat zou je niet zeggen als je weet dat de uitslag 4-13 werd. Maar toch wennen onze jongens en meiden van de D steeds meer op dit niveau. Hard blijven trainen om de gecreëerde kansen in de wedstrijd af te maken is het volgende doel. Dan zal ook beetje bij beetje het niveauverschil steeds kleiner worden.

Dan 2 thuiswedstrijden voor zowel Triade A als Triade B. Allereerst beginnend met de junioren. Zij wisten in een spannende wedstrijd niet meer langszij te komen. In de 1e helft leek het erop dat het helemaal geen echte wedstrijd meer zou worden. Toch dachten de A-junioren daar anders over en kwamen sterk terug. Helaas kwamen ze toch te kort en verloren de wedstrijd met 8-9 van Vriendenschaar.
Geluiden aan de zijlijn vertelde bij aankomst van de tegenstander van Triade B dat het eigenlijk al een verloren zaak was. Gewoon omdat Merwede B er uitzagen alsof ze al een poosje in die categorie spelen. Als je dan de wedstrijd bekijkt dan was het toch een ander verhaal. Niet dat er gewonnen werd, maar erg overtuigend waren ze niet. Of misschien we beter gezegd; Triade B heeft het gewoon goed gedaan. Dat er uiteindelijk een 1-6 op het scorebord kwam te staan is jammer, want met een beetje meer scherpte in de afronding had dat zomaar anders kunnen zijn.

DSO was de tegenstander van Triade 4. Deze week waren verschillende spelers van Triade 4 zelfs al 2 avonden op het trainingsveld gesignaleerd. Helaas kwam dat er nog niet helemaal uit. Dit keer leverde de weinige doelpunten aan groen-witten zijde geen overwinning op 11-4.
Voor het derde stond er een kort ritje op het programma richting PKC/Hagero in Papendrecht. Bij perfecte weersomstandigheden, kon Triade 3 goed bij blijven. Met rust stond het 5-4. Maar tijdens de tweede helft was PKC beter in het afmaken van de kansen, wat Triade 3 niet lukte. Het werd: 14 -6.

Teleurstellend was het optreden van de selectieploegen van Triade. Beide teams hadden op eigen bodem de punten zelf in handen, maar gaven die uiteindelijk mee aan de tegenstanders.
In de wedstrijd van Triade 2 tegen DVS’69 waren de foute passes aan beide zijde erg opvallend. Dit kwam niet ten goede van de verder gelijk opgaande wedstrijd. De thuisploeg bleef eigenlijk de gehele wedstrijd achter de feiten aanlopen en wisten te lastig de korf te vinden.
Triade 1 wist de korf in de eerste 15 minuten wel gemakkelijk te vinden. Een 6-0 voorsprong werd opgebouwd en er leek geen vuiltje aan de lucht tegen het fysiek acterende en mopperende VIOS. Een eindspurt van de tegenstanders zorgde alleen dat er met een ander gevoel gerust werd. De ploeg uit Willemstad kwam terug tot 7-5. De tweede helft ging moeizaam verder en VIOS kwam vooral met hun dames steeds beter in de wedstrijd. De heren zorgde met hun fysiek spel voor de rebound. Aanvallend zette Triade daar te weinig tegenover en werden er te veel grote kansen gemist. Verdedigend was er niet meer de concentratie en scherpte van het eerste gedeelte, want uiteindelijk voor een onnodige 10-11 nederlaag zorgde.

Om toch niet helemaal negatief deze zaterdag af te sluiten was er nog ‘hapjes-avond’ in de kantine. De overheerlijke avond werd gezellig druk bezocht en een ieder had zich goed uitgesloofd om een internationaal hapje te serveren. Complimenten aan de makers van deze creatieve lekkernijen en voor de organisatie die er toch nog een heerlijke Triade-avond van wist te maken.
Triade 1 - VIOSDSCN0400Triade 1 - VIOS