Tegenvallende afsluiting op laatste thuisdag!

By 16 februari 2015 Nieuws

Geen idee of het iets met carnaval te maken had. Maar een geweldig afsluitende korfbalfeestje tijdens de laatste thuisdag van dit zaalseizoen is het niet geworden. Regelmatig was het zoeken naar supporters en hing er soms een ijzige stilte in de zaal. Sommige ploegen konden dan ook net niet dat extraatje brengen. Of misschien waren de kopjes gewoon niet geconcentreerd genoeg. Uiteraard willen we hiermee niet zeggen dat er niks gepresteerd is, want gelukkig waren er ook positieve berichten te melden.

Ze waren er dichtbij. Hun tweede overwinning, maar PKC F ging er met de twee punten vandoor. Wat zeer positief te noemen is, dat er maar liefst 11 doelpunten gescoord zijn door de F2 van Triade. En dat is een record te noemen voor de F2, zowel de coaches als de spelers waren er erg trots op!
Er werd tegelijkertijd gespeeld door de beide F teams, maar waar het bij de F2 doelpunten “regende” kwam, helaas, de F1 van Triade niet verder dan drie scores. Hun tegenstander, de kampioen, PKC F scoorde er 13. Wel positief om te noemen dat er in de vorige ontmoeting 1x werd gescoord tegen PKC, nu dan drie keer!
Ook binnen KV Triade is er een ploeg bijna kampioen. We hebben het over de E. En aan hun stand in de poule verplicht om te winnen. De opdracht is ook afgelopen zaterdag weer gelukt. Waar het uit tegen Merwede, 2 tegen 6 werd, moesten de Sliedrechters het nu meer ontgelden. Met een rap tempo vlogen de ballen door de korf en de E zetten gelijk hun hoogste score tot nu toe neer. In de vier keer tien minuten werd er 11 keer gescoord tegen 1 van Merwede.
Om tegen een kampioen te spelen is nooit leuk, want bij de gedachte weet je al dat er verloren gaat worden. Máár je kunt het ze wel zeer moeilijk maken. Triade D heeft er alles aan gedaan om Merwede D van het scoren af te houden. Zeker tijdens de eerste helft werd er goed verdedigd, de ploeg uit Sliedrecht kon daardoor lastig de korf vinden. Naarmate de achterstand toenam liet de D van Triade het lopen, daarmee kwam de eindstand op 1 tegen 25.
Triade C mocht spelen tegen Merwede C en liep tegen een grote nederlaag aan. De ploeg onder leiding van William en Kirsten waren niet in staat door de druk van de tegenstander een gedreven spel te spelen. Dit had een 1-14 nederlaag tot gevolg.
De B van Triade nam het op tegen DSO B.Ook hier kwam een matige pot met weinig pit naar voren. Ondanks dat de kampioenkandidaten weinig overtuigend korfbal lieten zien, stond het bij rust 4-1. De tweede helft gingen ze iets minder goed verdedigen, waardoor de eindstand op 8-4 kwam te staan. Niet goed, wel winnen!
Triade A had ook niet de drive om er een goede wedstrijd van te maken. De 4-7 achterstand bij rust was veelzeggend. Pas bij de laatste 8 minuten van de wedstrijd was er overtuiging om te winnen. Onze A-tjes kwamen nog wel dichterbij, maar deze 9-10 nederlaag mogen ze zichzelf echt aanrekenen.

Triade 4 moest tegen een sterke ploeg, namelijk Vriendenschaar. De vorige keer werd flink verloren van deze verhoudingsgewijs jonge ploeg. Bij rust was de schade nog beperkt gebleven (2-6). Ondanks dat de focus lag op goed rondspelen en kansen creëren, zagen ze toch de tegenstanders uitlopen naar 6-14 verloren wedstrijd.
De enige ploeg van de senioren die de volle winst pakte was Triade 3. Een valse start hadden ze aan het begin van het zaalseizoen, maar nu wordt er een aardige inhaalrace ingezet. Ook tegenstander Korbis moest het ontgelden en werd met 14-11 naar huis gestuurd. Door deze overwinning is plaats 2 nog haalbaar voor Triade 3.
De hoofdmacht van Triade heeft in hun laatste thuiswedstrijd van dit zaalseizoen niet alles eruit kunnen halen wat er in zat. Vooral de 1e helft was door slecht verdedigen en het slordig omgaan met kansen niet voor de groen-witten.
Tegenstander Good-Luck ging daarom ook halverwege met 3 doelpunten verschil en een positiever gevoel de kleedkamer in. De 2e helft was Triade 1 wel weer bij de les. Hierdoor werd in de eindfase zelfs de schitterende 18-17 op het scorebord gezet. Toch wist de nog in degradatiezone verkerende Good-Luck met een uiterste krachtsinspanning een terechte 18-18 remise uit het vuur te slepen.
Als laatste van deze korfbaldag mocht Triade 2 het opnemen tegen de onbetwiste koploper in de poule. Een gelijkopgaande strijd tussen 2 ploegen die aan elkaar gewaagd waren. Af en toe leek het erop dat PKC enigszins laconiek aan het korfballen was. Dit werd goed afgestraft door Triade 2 die uiteindelijk voor het eerste puntverlies van de koploper zorgde. Zelf mogen ze uiteraard tevreden zijn met de 10-10 en dus een dik verdiende punt.