Super – Saturday Triade!

By 13 mei 2012 Nieuws

Hoe mooi kan sport zijn? Heel mooi, dat zullen de korfballers van Triade 3 en de B heel hard kunnen schreeuwen. Zij zijn namelijk KAMPIOEN!
Wat een korfbaldag heeft Triade gisteren beleefd. Waarom zeggen we gewoon niet Super – Saturday voor Triade. Bijna alle teams wisten te winnen of gelijk te spelen. De E heeft wel gescoord, maar wist helaas, helaas niet te winnen, echt jammer!

Toch wel grappig om te noemen, uit bij PKC C speelde de C 5 – 1 én u raadt het al het nu werd het opnieuw 5 -1 alleen dan in het voordeel van de C. Bij het laaste fluitsignaal sprongen de trainers een gat in de lucht. De eerst gewonnen wedstrijd op het veld.
Voor de B, was het een kwestie van afmaken. Maar de spelers en speelsters dachten daar toch te simpel over. Korfbal blijft toch een sport en door slecht te spelen kan je niet winnen, zelfs niet van GKV. Het tempo was laag, er werd weinig gelopen voor de bal. Ondanks dat stond het toch bij rust 3 -1 voor de B. In de tweede helft, kwam wat meer tempo in het spel en zo kwam de eindstand uit op 4 -2. Zelfs de Fanatics waren aanwezig en een door hun geschonken taart werd heerlijk opgegeten!

ADO A kwam en werd zeer gemakkelijk van het veld gestuurd door Triade A. 12 – 3, waar de ADO spelers op sommige momenten zich van hun negatieve kant lieten zien, werd de A alleen maar sterker. Hierdoor klommen de junioren naar naar een plekje in de top van het klassement. Mochten ze hier een rol van betekenis willen spelen, dan zal de komende 2 wedstrijden geconcentreert gespeeld moeten worden en natuurlijk is verliezen daarbij niet welkom.
Komende dinsdagavond 19u30 speelt Triade A al hun wedstrijd tegen Vriendenschaar A om te bepalen wie er in de race zal blijven om het kampioenschap.
Staan de jongens en meiden er op het juiste moment weer als team? Kom ze in ieder geval aanmoedigen dinsdagavond!

Triade 3 mag zich de kampioen van hun klasse noemen! Opnieuw werd er niet verloren tegen DSO (6-6) en weet men zich definitief op de 1e plaats te handhaven. Proficiat voor alle spelers en ook de invallers die dit mogelijk hebben gemaakt!

Ook Triade 2 heeft alles nog in eigen hand! Zo zag het er lange tijd niet naar uit. Voor de wedstrijd niet, maar ook bij een 4-8 achterstand niet. Toch kwam kwamen de beloften de 2e helft sterk terug. Een ieder ging er weer in geloven en ook het publiek moedigde de spelers aan. En niet voor niets; Triade 2 scoorde 6! doelpunten achter elkaar en lieten uiteindelijk ACKC met 10-9 op het nakijken! Toch mag Triade 2 hun borst nog natmaken, want de volgende wedstrijden zal er dan van GKV en uiteindelijk de koploper Kinderdijk gewonnen moeten worden. Maar zoals zaterdag weer bleek is ook alles mogelijk in het korfbalwereldje!

De hoofdmacht heeft afgelopen zaterdag gedaan wat ze aan hun stand verplicht waren. Er werd gewonnen van SEV met 12-10. Voor Triade die veilig in de middenmoot staat valt er weinig meer te halen of te verliezen in de competitie. Toch moesten er 2 punten gepakt worden, want opnieuw een gelijkspel tegen SEV zou niet nodig zijn.
Triade 1 begon de eerste helft met goed uitgespeelde aanvallen die prima werden afgerond. De laatste 10 minuten werd de afronding minder, wat ervoor zorgde dat de tegenstander bij mocht blijven. Met name door laks verdedigen bleef de ploeg uit Leidschendam met het idee lopen dat ze nog iets konden halen uit Nieuwpoort/Langerak.
Door vooral gelijk na rust scherper te verdedigen liepen de groen-witten weer uit. De wedstrijd werd zakelijk uitgespeeld en de punten waren binnen. Naast SEV was het publiek deze wedstrijd de verliezer, mogelijk waren die al verwent met de spectaculaire wedstrijd van Triade 2 daarvoor.

Al met al die was het voor Triade een dag met hoge verwachtingen die waar gemaakt werden. Zeker met 2 KAMPIOENEN en nog 2 ploegen die in de race zijn was het een Super – Saturday!