Strijd op het nieuwe complex van Triade!

By 1 september 2013 Nieuws

De competitie is weer begonnen. De kop is eraf! Afgelopen zaterdag stond er een bijzondere thuiswedstrijd op het programma. Niet alleen speelde de hoofdmacht voor het eerst in de 3e klasse, maar werd ook de nieuwe accommodatie in gebruik genomen. Een historisch moment was het zeker. En voor iedereen die hier de afgelopen jaren mee bezig is geweest was het een beloning naar werken.
Triade 3 trok de noppenschoenen ook weer aan. Zij gingen als team op bezoek bij ACKC uit Almkerk.

Dat het niveau in de 3e klasse een ander verhaal is, werd wel duidelijk in de wedstrijd van Triade tegen OEC. Op het nieuwe kunstgras begon de wedstrijd voortvarend voor de groen-witten. Het leek erop dat de tegenstanders uit Helmond nog last hadden van hun lange reis. Zo stond er na 10 minuten (via 3-1) een 6-3 voorsprong op het digitale scorebord. Helaas kon Triade na deze fase niet doordrukken en werd het een spannende strijd die gelijk op bleef gaan. Halverwege werd de kleedkamer opgezocht met een 10-10 tussenstand.
Ook na de pauze waren de ploegen aan elkaar gewaagd. OEC nam licht het initiatief, maar Triade bleef prima meedraaien op dit niveau. Op 2 minuten voor het einde werd een strafworp verzilverd wat voor de welverdiende remise (17-17) zorgde. De eerste punt is binnen en zo zal er elke week gestreden moeten worden om de punten binnen te blijven halen.
Voor Triade 3 was een minder spectaculair begin van de competitie. In de nieuwe samenstelling was het erg zoeken naar de juiste personen op de verschillend posities. Gelukkig liepen de aanvallen in de tweede helft wat makkelijker, maar ACKC stond toen al ruim voor. In Almkerk werd er verloren met 10 tegen 5.