Stijgende lijn Triade!

By 14 april 2014 Nieuws

Ten opzichten van de vorige competitieronde laten we weer een stijgende lijn zien als vereniging. Waar toen maar 1x winst kwam na een dagje korfbal, wisten er nu 5 ploegen te winnen. Vooral de jeugd heeft het erg goed gedaan. De senioren hebben het lastiger, alhoewel we nu natuurlijk niet de overwinning van Triade 4 moeten overschaduwen. Maar wat zou het, niet alleen voor de redactie, eens heerlijk zijn als we deze stijgende lijn kunnen doorzetten naar een 100% score! Voordat het zover is, eerst maar eens wat meer over deze competitieronde!

Voor de beide F ploegen was het kunstgras bij sportzaal Poortzicht hun speelterrein. De F2 kreeg ACKC op bezoek. Een wedstrijd waarin beide partijen aan elkaar gewaagd waren, maar waar helaas de tegenstanders er eentje in wisten te gooien. De pogingen van Triade ten spijt. Einduitslag 0-1.
Voor Triade F1 was er wel een overwinning. Ook hier waren de ploegen aan elkaar gewaagd en werd de wedstrijd met 1 punt verschil beslist. In dit geval was het voor Triade F1 en ging Albatros met lege handen naar huis.

Waar de vorig wedstrijd de stand in het nadeel was van Triade E, was het nu omgedraaid. Ook nu werd er tegen een achterstand van 2 doelpunten aangekeken. De kansen waren spaarzaam zeker in de eerste helft. Vriendenschaar E had minder last van de druk en kon goed de bal rondspelen. Maar ook zij wisten het verschil niet te maken. Voor de E van Triade was het belangrijk om een score te pakken, om de moed er weer in de krijgen. En die positieve motivatie die kwam. Het werd 1 – 2, 2 – 2. De tijd om nog te scoren werd maar korter en korter. De aanvallen gingen snel van het ene vak naar het andere. Toen na een goede opzet werd er gescoord door Triade E, er was nog minder dan een minuut te spelen. Daar klonk het eindsignaal van de scheidsrechter, de eerste overwinning!

En daar was tie dan afgelopen zaterdag…… TRIADE D heeft hun wedstrijd gewonnen!!!!! Al eerder werd er op deze site voorspeld dat het er aan zat te komen. En wat een blijdschap voor trainers en spelers dat na deze wedstrijd tegen Albatros dan toch die overwinning binnen is. In Zwijndrecht werd er gewonnen van Albatros met 2-7. En laat dit voor alle deze ronde verliezende teams van Triade een motivatie zijn: hard trainen en er in blijven geloven wordt beloond!

Dat geldt bijvoorbeeld voor Triade B. Zij hebben het logischerwijs lastig op het B-niveau. Maar dat wil niet zeggen dat er niets te halen valt. Misschien afgelopen zaterdag niet, maar zeker de nog komende wedstrijden valt er wat te halen. Tegen HKC werd er uiteindelijk verloren met 15-5.

Na een redelijke wedstrijd bij PKC kon Triade 3 het afgelopen zaterdag opnemen tegen DSO. De ruststand zegt al genoeg: 0 tegen 3. In de tweede helft maakte DSO het rustig af. Eindstand: 0 – 8.
Er zijn ploegen die je maar blijft tegen komen. Dat is zeker zo voor Triade 4. Zij wisten al een aantal weken geleden, in de kraker Kinderdijk te verslaan. Nu kwam NIO naar Nieuwpoort/Langerak en dat hebben zij geweten ook. Het verschil was snel gemaakt. Scorend kon de ploeg uit Rotterdam het niet bijhouden en het vierde bleef dit wel doen. Na 70 minuten korfballen, was de uitslag: 8 – 2.

De laatste 2 wedstrijden van de dag waren voor senioren 1 en 2. Beide ploegen zitten op dit moment in de hoek waar de klappen vallen en kwamen daar helaas afgelopen zaterdag niet onderuit.
Zwijndrecht was de locatie waar Triade 2 het opnam tegen Albatros. Door de langdurige blessure van Jordy stond ook deze week A-junior Martijn weer op het veld. Met 3 doelpunten had hij een groot aandeel in de doelpunten van Triade 2. Helaas waren het in totaliteit te weinig om het Albatros deze middag lastig te maken. Einduitslag 12-6.
Na ruim 150 kilometer rijden kwam Triade 1 aan in Roermond. Zeker door de grote reisafstand en de positie in de poule was een overwinning meer dan gewenst. Helaas mocht het niet zo zijn en verloor Triade de wedstrijd met 15-10. Het begin van deze fysieke wedstrijd ging gelijk op, toch wist voor rust Ready ’60 een gaatje te slaan. De 2e helft begon Triade zich meer te ergeren aan de slecht (niet)fluitende scheidsrechter, wat zeker niet ten goede kwam van het spel. Doordat ook de afronding niet is wat het moet zijn, werd er zonder punten weer terug gereden naar het westen.