Update, Start van het zaalseizoen bij Triade!

By 13 november 2016 november 15th, 2016 Nieuws

Nu het buiten natter en kouder wordt, is het heerlijk om weer binnen te gaan spelen. Tenminste dat is de reactie van veel spelers. Met ook nog eens een technisch en tactisch spelletje is het voor de korfballers van Triade dan ook het uitkijken waard. Afgelopen zaterdag was het dan eindelijk zover. 8 teams kwamen in actie, hieronder leest u hoe dit is gegaan! Zie ook het bericht van onze sportverzorger Rene van den Heuvel.

De sportverzorging zal vanaf woensdag 16 november weer gaan starten voor alle leden van Triade. Alle leden zijn welkom tussen 20.00u en 20.50u in sporthal De Reiger voor advies of het aanbrengen van een (sport-)tape. Wel even doorgeven als je wilt langskomen via sms of whatsapp via 0622844723.
Voor Triade F de eerste wedstrijd in de zaal. Deze partij speelde zij tegen Oranje Wit in Dordrecht. Volgens de coaches was het te zien dat het weer even geleden was, dat zij een wedstrijd hadden gespeeld. De Dordtenaren profiteerde hiervan en kwamen op voorsprong. Ondanks de pogingen om te scoren kwam Triade F niet verder als twee doelpunten. Oranje Wit scoorde er vijf. Eindstand: 2 tegen 5.

In Papendrecht speelde Triade D1 tegen PKC/SWKGroep D. In het eerste gedeelte van de wedstrijd wilde de bal nog niet door de korf, maar nog net voor de wissel wist Triade te scoren. PKC D gaf direct het antwoord met 1 gelijk. Helaas tijdens het tweede gedeelte wist Triade nog een keer te scoren, dit mocht niet baten om de winst op te eisen. Eindstand: 4 tegen 2.

De eerste wedstrijd in de zaal voor Triade C was tegen een onbekende tegenstander namelijk KOAG uit Krimpen a/d IJssel. Na een gelijk opgaande strijd aan het begin van de wedstrijd werd de tegenstander steeds iets sterker wat resulteerde in een 3-0 achterstand. Het veel feller spelende KOAG wist voor rust nog twee keer te scoren tegen Triade maar een keer. Na rust was er een iets feller en beter spelend Triade en wisten ze terug te komen tot 6-3, waarna er een strafworp werd gemist en de tegenstander gelijk daarna wel scoorde. Deze klap kwamen ze niet meer te boven en werd er uiteindelijk met 8-3 verloren.

Triade B speelde zaterdag hun wedstrijd tegen Oranje-Wit. Triade pakte een 1-2 voorsprong en wist dat na rust uit te bouwen naar 3-7. Oranje-Wit kwam echter weer terug tot 7-7. Triade weer terug bij de les bleef kalmpjes in de aanval en won met 7-9

Na een zeer matig begin, waarin Triade A een 4-0 achterstand te verwerken kreeg, hebben zij zich richting de rust goed hersteld. Net voor rust maakte zij het verschil nog door twee doelpunten erbij te scoren. Tijdens de tweede helft heeft de A laten zien dat zij beter konden en pakte brutaal in de laatste minuten een voorsprong van twee punten. WION wist het nog even spannend te maken door van de eerst gegeven vrije bal (in de laatste minuut) een strafworp te maken. Deze werd benut door de thuisploeg, maar Triade A speelde het goed uit en pakte de eerste overwinning met 14 tegen 15.

Voor Triade 5 was het ook hun eerste wedstrijd. Zij speelden in Gorinchem tegen GKV met twee oude bekenden in hun team. Ondanks dat er door Triade een voorsprong werd gepakt, konden zij niet voorkomen dat bij een gelijke stand weer de doelpunten kwamen. De thuisploeg lukte dit wel, al snel werd er tegen een achterstand aan gekeken door het vijfde. Zelfs met meer energie werd het verschil niet kleiner, helaas verloor Triade 5 met 11 tegen 5.

Triade 2 mocht het opnemen in en tegen Reeuwijk. Het begin was onrustig en erg zoekend naar de manier waarop in de zaal gespeeld moest worden. Zo was er bij rust al een onoverbrugbare achterstand van 11-3. Na de rust pakte Triade het wel weer op en ging het stukken beter. Combinaties gingen beter lopen en dat resulteerde ook in doelpunten. De achterstand was te groot en verloren ze dus ook met 16-10, maar deel II nemen ze vast en zeker mee naar de volgende wedstrijd.

Triade 1 mocht het opnemen tegen Gemini uit Gouda. De ploeg waarvan 1.5 jaar geleden de promotiewedstrijd middels strafworpen in het voordeel van Triade beslist werd, mocht nu (met voor beide een gewijzigde opstelling) weer tegen elkaar strijden in het veld. Een overwinning van de eerste wedstrijd in de zaal zou belangrijk zijn voor Triade. Goed voorbereid ging de wedstrijd van start en liep de strijd direct gelijk op. Na een korte achterstand herstelde Triade zich door geduldiger te spelen en de juiste kansen af te wachten in de aanval. 6-8 voorsprong voor Triade in de rust. Door een steeds beter Triade en steeds mooiere aanvallen raakte Gemini nog verder op achterstand. Ook al schoten de spelers uit Gouda veelal op grote afstand raak, konden ze Triade niet meer bij blijven en won Triade met 12-18! De eerste punten zijn binnen, op naar Animo 1 volgende week thuis in sporthal de Reiger. Een tegenstander die Triade alleen maar kent via het jaarlijkse beachkorfbaltoernooi in Lexmond en deze nu voor het eerst in de competitie treft. Wederom wordt winst behalen het doel en gaat er daarvoor deze week hard gewerkt worden.