Spektakel bij Triade tijdens opening!

By 30 september 2013 oktober 3rd, 2013 Nieuws

Opnieuw was het een spektakel bij korfbalvereniging Triade. Afgelopen zaterdag werd het korfbalveld officieel geopend en dat was alweer een hoogtepunt voor onze vereniging. En ook deze keer werd er van de gelegenheid gebruik gemaakt om er een mooi feestje van te maken.
Op sportief gebied ging Triade E door met waar het vorige wedstrijd gebleven was: winnen! Helaas liep het voor de overige senioren teams wat minder af. Uiteraard werd daar flink gebaald, maar Triade zou Triade niet zijn als er alsnog tot in de late uurtjes gefeest werd.

De eerste wedstrijd van vier die er werden gespeeld, was gelijk een partij waar het korfbal van af spatte. Triade E is op weg naar een kampioenschap. Wat zeker zeer positief na een aantal seizoenen steeds te hebben verloren. Ook tegen Vriendenschaar E was de ruststand 5 tegen 0. En in de tweede helft bleven de spelers en speelsters van Triade E maar scoren. Ook deze keer werd er met 11 tegen 0 gewonnen, een waar spektakel dus!
Triade 3 had weinig in te brengen tegen een tactisch spelend Merwede. Maar ondanks hun speelwijze konden ze niet ver uitlopen. Wat het derde de mogelijkheid gaf om dichterbij te komen. De kansen kwamen wel, maar helaas de doelpunten niet. 5 tegen 7 is helaas de einduitslag.
Nadat er afgelopen woensdag tijdens de inhaalwedstrijd in en tegen Kinderdijk verzuimd werd te winnen, mocht Triade 2 het opnieuw proberen. Dit keer kwam ACKC op bezoek. Onze mannen en vrouwen wisten wat hun te wachten stond. Mede door de verraderlijke wind en het missen van de kansen werd er in deze wedstrijd maar weinig gescoord. Er lagen ook echt kansen om ACKC meer pijn te doen. Maar vooral de 2e helft was er een die nog geanalyseerd zal worden. De aanval kon de wedstrijd niet kantelen, ondanks de dappere pogingen. Triade 2 verloor uiteindelijk met 4-6.
Ook Triade 1 kreeg koploper BMC op bezoek. Na het hijsen van de Triade-vlag die door de C-jeugd werd aangeleverd en na de woorden van onze voorzitter en de wethouder van sport, kon het spektakel echt beginnen. De jongste jeugd mocht aan de hand van de grote jongens en meiden van Triade 1 oplopen naar de middenlijn. Het publiek kon ondertussen genieten van het spektakel van de Fanatics op de N-side. Green and White…… de strijd mocht beginnen.
Opnieuw een gelijk opgaande strijd tussen beide hoofdmachten. Zowel publiek als bewoners aan de Langerakzijde zagen dat voor de rust de score in het voordeel van BMC was: 5-7. Na rust moest het dan gebeuren! Triade kwam knap langszij en zelfs eroverheen. De voorsprong stond: 8-7. Helaas voor korte duur, want BMC bleef rustig. Even ging het weer gelijk op, maar cruciaal waren de tegendoelpunten die voor 10-12 zorgden. Door coaching en fanatiek supporteren van de zijlijn werd het nog spannend en kwam Triade weer een doelpunt dichterbij. De klok van de prima fluitende scheidsrechter liep voor een stunt alleen te vroeg af, waardoor de nederlaag een feit was.
Op de beslissende momenten was Triade deze wedstrijd niet scherp genoeg. Fouten werden afgestraft en kansen werden gemist. Deze feiten zorgen voor wrang gevoel, want hier had zeker meer in gezeten.

Maar zoals al in de inleiding aangegeven…… Triade gaat door! Na een heerlijke buffetmaaltijd kon het feest beginnen. Door de speakers van DJ Harmpie kwam de juiste muziek en zorgde alsnog voor een spektakel tijdens het eerste (maar ook zeker niet het laatste) feest in het nieuwe complex van Triade. Dank voor de jeugdcommissie en al die andere die voor dit spektakel hebben gezorgd. Top!