Spanning en sensatie bij Triade!

By 25 januari 2016 Nieuws

Eigenlijk is het nooit saai als Triade weer een thuisdag heeft. Afgelopen zaterdag was dat ook weer het geval. Heel de dag door is iedereen fanatiek aan het sporten of aan het supporteren. Over aankleding van de sporthal heeft Triade met dank aan de Fanatics zeker niet te klagen. En als dan ook de Kangoeroes van Triade een bijdragen leveren aan deze dag, dan mag er opnieuw met trots worden terug gekeken op deze Triade thuisdag!

Triade E1 mocht zaterdag tegen HKC korfballen. De ploegen waren erg aan elkaar gewaagd, maar doordat Triade goed verdedigde lukte het de tegenstander niet om te scoren. Ze hebben uiteindelijk gewonnen met 3-2. Bij de strafworpen werd het 3-3!
Triade E2 speelde  tegen Deetossnel uit Dordrecht. Ondanks dat ze erg goed speelde (vooral het verdedigen) werd er toch verloren. De tegenpartij kreeg net meer kans om te schieten en wisten dat 5x te doen. Eindstand: 1-5

Triade D1 speelden een belangrijke wedstrijd om de 3e plaats tegen Vlaardingen. Na een slechte eerste helft waarin de jongen en meiden van de D1 met 3-1 achter kwamen, herstelde de groen-witten zich in een goed gespeelde 2e helft. Met keurig verdedigen en goede aanvallen werd de 3-1 achterstand omgezet in een 7-4 overwinning.

Triade D2 moest zaterdag tegen Deetossnel. In de eerste 10 minuten werd er zeer goed gespeeld en kwamen er kansen van beide partijen. Helaas hielden de kids van Triade dit niet vol en konden de Dordtenaren er vandoor gaan. De trainers zien duidelijk vooruitgang, alleen nu nog een hele wedstrijd volhouden. Eindstand: 1-12

Triade C mocht het thuis opnemen tegen Nieuwerkerk. In de heenwedstrijd waren de tegenstanders duidelijk een maatje te groot, dus thuis extra gemotiveerd om revanche te nemen. De start was snel en de kansen werden scherp afgerond.  Ook verdedigend waren de C-tjes de baas en stond het als een huis. Eindstand: 9-3

Triade B moest aanvangen tegen koploper Vriendenschaar uit Bodegraven. Triade begon wat matig, waardoor er eigenlijk continue achter de feiten aangelopen werd. Fel en fanatiek was de pot zeker, maar net als Triade B dichterbij wilde komen, strafte vriendenschaar dit weer af.  Eindstand: 7-10

Triade 4 kwam zaterdag in actie tegen GKV. Opnieuw speelden Triade 4 goed met veel balbezit, maar helaas….nog steeds wordt er onvoldoende gescoord. Door slimmigheid en ervaring van een aantal GKV’ers zag Triade 4 na een ruststand van 3-5 de Gorkummers weglopen naar een eindstand van 6-12.

Triade 2 nam het op tegen Oranje-Zwart. In de uitwedstrijd wist Triade wel te winnen, maar liet het Oranje-Zwart terug komen in de wedstrijd. In de thuiswedstrijd zaten zeker mooie aanvallen van Triade, maar als het de wedstrijd nog meer naar zich toe wilt trekken, zal er meer getemporiseerd moeten worden….. en de kansen scherper afronden. Toch mogen ze na deze 16-11 overwinning weer 2 punten bijschrijven en staan ze eenzaam aan de top. Dat laatste is misschien nog wel de gevaarlijkste tegenstander richting het kampioenschap.

Triade 1 speelde tegen DSO 1. De uitslag van de wedstrijd zou bepalen of alleen Triade of beide ploegen op de 2e plaats zouden staan. Na het oplopen met de kangoeroes begon Triade fel en stond het al snel 6 – 1 op het scorebord in de Reiger. Toen kwam DSO in het spel en kwam zelfs op voorsprong bij rust. Met 11 tegen 8 en nog 10 minuten te spelen leek het voor Triade een pot die gewonnen kon worden, maar niets was minder waar, want DSO kwam weer terug en zelfs in de voorlaatste minuut op een 12 – 13 voorsprong. Op een fraaie manier kwam in de slotseconde de bal in de handen van William Buys, die de gelijkmaker maakte. Korfbaltechnisch gezien was deze pot niet hoogstaand, maar de goedgevulde sporthal  kreeg wel een superspannend duel voorgeschoteld!