Sombere nazomer Triade!

By 13 september 2016 Nieuws

Deze schitterende nazomer bezorgt korfballend Nieuwpoort/Langerak nog behoorlijk wat zweet. Aan de andere kant smaakt het drankje na afloop, tijdens het evalueren van de wedstrijd, nog lekkerder. Helaas voor veel teams een drankje met een bittere nasmaak. Er werd veel verloren in de 2e competitieronde van Triade. Waar het wel feest was, leest u onder andere in het spetterende verslag van Triade A. Op naar volgende week, met hopelijk meer goed nieuws!

Triade F nam het in hun wedstrijd op tegen Eureka F. Het zou een erg leuke wedstrijd worden waar beide ploegjes aan elkaar gewaagd waren  Iedereen deed goed mee en er waren genoeg kansen. Helaas, ondanks de inzet, toch met 4-2 verloren en bleven de strafworpen op 1-1 steken.

Al vroeg waren zij op pad, dan hebben wij het over Triade D1. Zij gingen spelen in Dordrecht tegen Sporting Delta. Vorige week konden zij twee punten bij schrijven, maar nu bleef het aantal doelpunten op twee steken. De Dordtenaren wisten wel negen keer te scoren. Ondanks dat de D1 er alles aan heeft gedaan, werd het 9 tegen 2.

De D2 moest het vandaag opnemen tegen PKC. Het was voor de meeste kinderen even schrikken aangezien de tegenstanders toch wel een maatje groter waren. Ondanks dat zijn er mooie aanvallen en kansen geweest en heeft de verdediging ook gedaan wat ze konden. Helaas waren de lange armen niet te omzeilen met als resultaat 10-1 verloren.

De wedstrijd waar we weinig over weten, is wel gewonnen. Triade C wist hun uitwedstrijd tegen Merwede te winnen met 3-5.

Triade B1 speelde tegen SKV B1. Triade had het erg lastig met de lange heren van de tegenstander wat resulteerde in een 4-0 achterstand. De B-tjes wisten zich te herpakken en kwamen terug tot 5-3 en hadden kansen op meer. Helaas verzwakte daarna de concentratie en liep SKV uit tot 8-3.

Onze verslaggever bij de wedstrijd van Triade A heeft zich nog het meest vermaakt. We laten er geen woord uit en laten u meegenieten van dit prachtige verslag:
‘Triade A1 nam het afgelopen zaterdag op in Moordrecht tegen IJsselvogels A3. Zoals u misschien is opgevallen was het erg warm weer en scheen het zonnetje fel. De IJsvogels begonnen deze titanenstrijd met de bal, maar natuurlijk kreeg Triade als eerst een bal door het mandje. Deze actie werd nog vier keer herhaald en toen pas kregen onze geliefde vogels hun eerste puntje. We gingen dan ook met deze stand een welverdiende rust in. Na een verfrissende, iets wat opgewarmde dorstlesser en een geweldig motiverende peptalk hervatte beiden teams de wedstrijd. De temperatuur was dan wel zeer aan de hoge kant, maar dat mocht het heldenteam van Triade niet tegen houden om de overwinning te bemachtigen. Strijdend bereikten we dan ook het streef-doelsaldo, 15 punten in ons voordeel. De weggesmolten IJsvogels hadden in de tweede helft nog drie punten weten te verkrijgen, maar dat was bij lange na niet genoeg voor het fantastische punten aantal van de groenwit gekleurde korfbalkrijgers. Na het handjes schudden met de pechvogels, pardon, ijsvogels, hebben wij verblijd gevierd dat wij de twee punten gepakt hebben, en gingen wij met een opgeheven hoofd voor de volgende wedstrijd weer terug naar Nieuwpoort.  Einduitslag: 4 – 15′

Triade 3 speelde tegen Ado in ’s Gravendeel. Op een klein kunstgrasveld, werd er gestreden voor de punten, maar helaas werd de wedstrijd niet gewonnen. Door een prima spelend Triade, zowel verdedigend als aanvallend, waren we zeer goed. Helaas bleven alleen de doelpunten uit. Na een 8-4 rust kwamen ze knap terug tot 8-7. Er op en erover zat er niet meer in. Ado liep zelfs nog weer iets uit; 12-9.

Het komt weinig voor dat er bij een team twee keer achter elkaar dezelfde eindstand op het scorebord blijft staan. Toch is het Triade 2 wel gelukt. En niet in hun voordeel. Op het “kleine” veld in Poortugaal, wist RWA gelijk een voorsprong te pakken. In het tweede gedeelte van de eerste helft, hield Triade stand door zeer goed te verdedigen, alleen scorend konden zij niet bij komen. Bij rust werd er tegen een 8 tegen 3 achterstand aangekeken. In de tweede helft, liet het tweede eigen spel zien, vooral op aanvallend gebied. Het verschil met de thuisploeg werd steeds kleiner. En het verschil in spel trok Triade 2 wel recht, alleen de kansen werden niet optimaal benut. Na spannende eindminuten, trok RWA aan het langste eind. Eindstand: 11 – 10.

Triade 1 reisde af naar Harmelen om te gaan strijden tegen Thor 1. Een ploeg die vorig jaar is gepromoveerd (Thor) tegen een ploeg dat gedegradeerd is uit de 2e klasse (wij, Triade). Op papier een makkelijke pot zou je denken. Alles bleek minder waar te zijn. Op het kunstgrasveld begon om 15.30 de wedstrijd in de volle zon met gelukkig af en toe een zuchtje wind. Al gelijk kwam Triade 1-0 achter, maar wist dit gelijk om te zetten en kon in de ‘lead’ blijven tot de rust 7-9. De 2e helft bleef het scoren aan de kant van Triade uit en al had Thor daar ook moeite mee, kwamen ze langzamerhand toch dichterbij. Triade had duidelijk moeite met de lange heren van Thor wat resulteerde in lange aanvallen van Thor en korte aanvallen van Triade. De wedstrijd bleef spannend tot het einde en resulteerde in een gelijkspel 13-13. Terecht? Aan de wedstrijd te zien misschien wel. Maar Triade kan zoveel beter. Voor onze hoofdmacht voelde dit zeker als ‘verliespunt’. Triade gaat zich deze week opmaken voor de wedstrijd tegen de favoriet voor het kampioenschap Weidevogels. Kom Triade aanmoedigen om 15.30 op ons eigen korfbalveld.