Sombere afsluiting najaarscompetitie Triade

By 15 oktober 2017 oktober 16th, 2017 Nieuws

Terwijl dat de herfstvakantie is begonnen, was dat niet te merken aan het weer. Het leek wel zomer met een prima temperatuur was het goed korfballen. Voor de vijf ploegen van Triade kon het weer helaas niet mee werken aan een goede uitslag. Alle wedstrijden pakten niet gunstig uit. Lees verder over het hoe en wat.

Triade E speelde hun laatste veldwedstrijd thuis tegen GKV/Enomics E. Ondanks dat ze goed speelde, wilde de bal niet door de korf voor Triade en werd het verschil steeds groter in het voordeel van GKV/Enomics. Het eindigde in een 0-24 eindstand. Maar ondanks de verloren pot gaan we met nieuwe energie het zaalseizoen in.

Ook de C2 van Triade speelde tegen de vereniging uit Gorinchem, GKV/Enomics. Triade C2 die tegen de kampioen moest strijden deed dat heel goed.
Er werden leuke aanvallen gecreëerd, goed verdedigd en mooie diepte ballen gegooid. Er werd goed tegenstand geboden tegen GKV/Enomics C hierdoor bleef de stand acceptabel. Met een verloren wedstrijd van 2 tegen 5 werd er trots terug gekeken.

Als laatste van deze competitie op het veld in Nieuwpoort speelde Triade B tegen Movado uit Dordrecht. Uit werd er verloren, dus zaterdag voor de winst. De eerste 15 min gingen gelijk op. Bij rust was het  2-6 voor de tegenstanders. Na rust kwam Triade B aanvallend beter in hun spel. De mooie acties werden ook afgerond. Helaas kregen de bezoekers ook de ruimte om tot scoren te komen. Uiteindelijk werd het 7-10 voor Movado. Ondanks het kampioenschap voor de ploeg uit Dordrecht heeft Triade B zich goed staande weten te houden.

Al vroeg onderweg was Triade 2 richting Ridderkerk, om tegen KCR te spelen. Vol goede moed werd er met de wedstrijd begonnen tegen het sterkere KCR. Triade 2 deed goed haar best om bij te blijven. Dit lukt goed. Stand bij rust 7-5. Na de rust was het Triade 2 die goed uit de verf kwam en er werd goed gescoord. Helaas kon KCR in de laatste minuten nog teveel scoren. Eindstand 20-12.

Triade 1 vertrok zaterdag op de zonnige middag naar Badhoevedorp om daar tegen de koploper, Sporting Badhoevedorp, punten proberen af te pakken. Triade was erg mat en kwam eigenlijk niet in haar spel. Badhoevedorp profiteerde hiervan en kon de voorsprong behouden. 10-8 verloren. Daardoor zal Triade op een keurige vierde plaats eindigen tijdens deze halve competitie, die weer na het zaalseizoen zal worden hervat.