Sinterklaas spanning?!

By 1 december 2014 Nieuws

Het zou natuurlijk zomaar kunnen zijn, dat ook de Sinterklaas enige spanning meebrengt voor de korfballers van Triade. Maar goed, lees verder of de Triade teams dit hebben kunnen omzetten in winst.

In Alblasserdam kon de F2 met een invalcoach niet voorkomen dat Kinderdijk F er maar liefst 19 doelpunten ingooiden. Ondanks de goede voorbereiding scoorde Triade F2 vier doelpunten, waarvan één van “Sinterklaas” kwam? Dat laten we even in het midden.
Met zelfs twee inval coaches, werd er in de eerste helft goed gekorfbald door Triade D. Bij rust stond er een stand van 5 tegen 4 op het scorebord. Na de thee stapelden de “foutjes” zich steeds meer op en ging de intentie eruit om nog te willen winnen. PKC behield de punten in eigen huis met 13 tegen 6.
Een trainer van de C verwoorde het na de verloren partij: “Op dit moment komen we bravoure, concentratie en fysiek tekort om een tegenstander te verslaan”. Dit was n.a.v. de wedstrijd tegen Sporting Delta C. Maar er is geen nood voor een eerste jaars C ploeg. Het werd 9 tegen 2.
Het is aan u/jouw om te zeggen hoe je tegen deze stand aan moet kijken: 20 tegen 12. Deze partij werd in het voordeel van OZC spelend met zeven heren gewonnen. Daarbij valt op te merken, dat het bij rust 7 gelijk stond. In de tweede helft liet Triade A het lopen en maakte maar 5 doelpunten.
Voor de senioren ploegen is de “The Flow” nog lang niet gevonden. Triade 4 wist in hun partij tegen De Voltreffers, maar vijf keer te scoren.Het was de ploeg uit Oosterhout die er nog vier door de korf liet gaan. 9 tegen 5.
In sporthal De Jager, lieten de scores lang op zich wachten. Uiteindelijk was er een achterstand waar Triade 3 tegenaan keek. Door meer druk te geven, kwam de trein toch wel op stoom, alleen SKV kon nog net voorkomen dat het derde met de punten naar huis ging. In de laatste minuten van de wedstrijd werd er bij een stand van 12 tegen 10, nog een score neer gezet, maar de tijd was tekort om nog gelijk of de overwinning op te eisen. 12 tegen 11.

Triade 2 verliest helaas weer met een punt verschil. Een wijze les die vorige week Triade 1 werd geleerd, overkwam Triade 2 deze week. Als je de hele wedstrijd achter staat en je komt in de laatste 10 minuten gelijk, blijf dan rustig doorspelen zonder rare dingen te gaan doen. In en tegen Vlaardingen, werd er gedurfd gespeeld en veel aangevallen. Maar in de laatste minuten deden twee snelle schoten van Vlaardingen het tweede de das om. 13 tegen 12.

De wedstrijd van Triade 1 liep uiteindelijk ook op een domper uit. Sowieso had onze reporter ter plaatsen internetproblemen en dat resulteerde in een verslag met vertraging. Hierbij toch een samenvatting van de wedstrijd tegen NIO uit Rotterdam. De beginfase was voor de groen-witten en geen vuiltje aan lucht bij een 4-7 voorsprong. Het verschil werd echter niet gemaakt en voor rust kwam NIO terug tot 6-7. Na de thee ging het gelijk op tot 11-11. Daarna was het klaar en raakte de tegenstander in een flow zoals in het voorverslag omschreven. Alle schoten gingen er zo’n beetje in en aan de Rotterdamse gezichten zag je dat dit een uniek moment was. De gezichten van de spelers van Triade spraken boekdelen. De kopjes gingen daadwerkelijk hangen, dat terwijl mouwen opstropen het enige medicijn had kunnen zijn. Zo eindigde deze wedstrijd toch wel in een vernederende nederlaag van 24-16 van een ploeg die zeker niet beter hoeft te zijn. Deze wedstrijd geeft genoeg stof tot nadenken en in ieder geval zal er deze week op de training flink tegenaan gegaan worden om het komende zaterdag anders te laten verlopen.