Senioren Triade winnen, veel jeugdteams onderuit!

By 10 december 2018 Nieuws

De jeugd van Triade was afgelopen zaterdag nog met hun hoofd bij Sinterklaas. Ongetwijfeld hielp het missen van de training op pakjesavond ook niet mee. Op de C1 na lieten de overige jeugdteams de punten bij de thuisploeg liggen. De 3 seniorenteams kwamen beter voor de dag en wisten hun partij wel te winnen.

De wedstrijd van Triade F tegen HKC ging de hele wedstrijd gelijk op. Scoorde HKC, dan scoorde Triade ook en andersom. Ruststand was 3-3. In de rust kregen de F-jes de opdracht om rustig te spelen zodat de kansen vanzelf zouden komen. En dat gebeurde, helaas was het net niet genoeg en wist HKC nog voorbij te komen. Eindstand; 7-6.

Triade E2 moest uit tegen Merwede E4. Door 1 afmelding waren ze met 5 man, maar ze hadden er zin in en wilden echt winnen. Door hard knokken en veel schieten kwam Triade de eerste paar minuten voor, maar Merwede was ook niet slecht en maakten veel kansen af. Hierdoor werd er een doelpuntrijke 1e helft afgesloten met een nipte 9-8 achterstand. In de 2de helft zwakte Triade wat af en waren ze minder fel dan Merwede, daardoor werden de punten in Sliedrecht achtergelaten. Eindstand; 12-11.

Triade D1 had een uitwedstrijd tegen Kinderdijk. Zonder getraind te hebben maakte Triade zich op voor deze wedstrijd. Helaas bleek al snel dat Triade niet scherp genoeg was. Ballen kwamen niet aan en lijnen werden niet meer gelopen. Triade verloor verdiend met 12-2.

Ook de C2 vertrok naar Sliedrecht om het op te nemen tegen Merwede. Iedereen had er zin in en was gebrand om na het verlies van vorige week deze week wel de punten te pakken. De wedstrijd ging van start, maar Triade was alles behalve scherp wat leidde tot een 3-0 achterstand. Net voor rust wist Triade nog een mooi doelpunt te maken. Veel mooie acties gezien en gestreden, maar helaas was Merwede de betere ploeg. Door een blessure moest Triade met 7 man verder en kon het niks meer doen. Eindstand; 8-1.

Triade C1 moest aan de bak tegen Animo C3. De C1 begon matig met te weinig pit. Op een gegeven moment begon de diesel van Triade een beetje op te warmen en kwamen ze beter in de wedstrijd. Met als resultaat dat de overwinning werd binnen gehaald. Eindstand; 6-11.

Pas in de avond mocht Triade A het opnemen in Hardinxveld tegen HKC A2. De wedstrijd ervoor was afgelast vanwege lekkage in de zaal , maar gelukkig mocht de A wel op de plas met water heen spelen. Ze begonnen direct met een achterstand, want HKC scoorde in de eerste minuten er al 4 doelpunten. Triade kreeg het niet voor elkaar om een goede aanval op te zetten, waardoor de bal vaak onderschept werd. Bij rust was het verschil al gemaakt (11-6). De tweede helft ging wat beter Verdedigend stond de A sterker en kwamen er meer kansen. In de slotfase werd het verschil toch groter en kon een grote nederlaag niet voorkomen worden. Eindstand; 18-9.

Triade 4 speelde zaterdag tegen Ventura Sport. Ze namen de leiding en gaven dat niet meer weg. Gesterkt door een goede rebound kon er lang aangevallen worden. Daarvan wisten ze er via een 5-7 ruststand uiteindelijk zonder veel problemen de 9-12 overwinning binnen te halen.

Triade 3 mocht het aan het einde van de ochtend al opnemen tegen Trekvogels 1. Beide ploegen waren vooraf nog ongeslagen, maar daar kwam na deze wedstrijd in ieder geval verandering in. Triade keek snel tegen een 3-0 achterstand maar trok dat naar de rust al recht door de score om te buigen tot 3-8. In deel II ging het wat moeizamer en kwam Trekvogels nog terug. Uiteindelijk niet meer voldoende en zo werd Triade de winnaar met 10-13.

Triade 1 heeft na de uitglijder van vorige week weer goede zaken gedaan uit in Asten tegen Klimop 1. Een 15-20 overwinning die veel hoger had kunnen zijn als het vizier aan de kant van Triade wat scherper stond. Na ontelbare kansen stond de ruststand maar op 5-12. In de tweede helft werd het er niet beter op, sterker nog die werd op papier verloren door Triade. Maar de overwinning kwam geen moment in gevaar. Met deze overwinning blijft Triade mee doen om de bovenste plaatsen in hun poule.