Senioren Triade nestelen zich aan de top!

By 18 januari 2016 Nieuws

Afgelopen zaterdag hadden de 4 jeugdteams die in actie kwamen het erg moeilijk en wisten zij allen niet te winnen. De senioren daarentegen draaien lekker en wisten wel hun wedstrijden te winnen. Zij zijn dan ook terug te vinden in de top van hun poule. Benieuwd hoe de wedstrijden precies gelopen zijn….

Als eerste deze morgen ging Triade E2 op bezoek bij Merwede uit Sliedrecht. Samen met hun invalcoaches hebben ze super hun best gedaan, maar helaas was dat niet voldoende. De jongens en meisjes van de tegenstander waren net iets beter en zo verloor Triade E2 met 15-0.

Er had een bus heen kunnen gaan, want 3 jeugdteams van Triade speelden in het Brabantse Giessen. ACKC was de gastheer en helaas ook de winnaar van deze partijen.
Allereerst speelde Triade D2 na lange tijd weer een wedstrijd. Ze maakte een hele goede start door er boven op te zitten. Zichtbaar in de eerste helft was dat Triade D2 erg fel verdedigden. In de 2e helft werd dat wat minder en waren er ook aanvallend minder kansen. Ze hebben het heel goed volgehouden en zeker niet opgegeven, maar aan het einde stond toch een 6-0 nederlaag op het scorebord. Deze wedstrijd ging stukken beter dan de vorige wedstrijd en zo waren er duidelijk verbeteringen zichtbaar.

Daarna mocht Triade c het opnemen tegen ACKC C. In de 1e helft was Triade C echt de mindere. Ongeconcentreerd werd er geschoten en slechte passes waren de basis voor deze 9-6 nederlaag. In de 2e helft kwam Triade C beter in hun spel, alleen kwam dit veel te laat.

Triade A had ook geen succes in sporthal de Jager in Giessen. Spannend werd het wel, maar helaas toch aan de verkeerde kant van de scores. Door deze 11-9 nederlaag verliest Triade A opnieuw en is het zaak om zo snel mogelijk die rode lantaarn af te geven aan een andere ploeg in hun poule.

Triade 3 heeft zich, net zoals Triade 1 en Triade 2, gemeld aan de top van hun competitie. In de thuiswedstrijd wisten ze niet te winnen van NIO. In Rotterdam was de concentratie wel aanwezig om de wedstrijdpunten binnen te halen. Door deze 8-13 mogen ze zich voorlopig koploper noemen.

Triade 1 speelde in het verre Terneuzen tegen degradatiekandidaat Zaamslag 1. Triade begon sterk, maar de doelpuntenmachine haperde al vrij snel bij Triade. Zaamslag benutte de kansen wel en kreeg vertrouwen. Hierdoor bouwde Zaamslag een voorsprong op van 4 doelpunten, maar gelukkig wisten de groen-witten zich net voor rust tot 11-11 terug te komen. In de tweede helft werd het spel er niet beter op en helaas werkte de invloed van de scheidsrechter ook in het nadeel van Triade. Het was een wedstrijd vol strijd en voor Triade absoluut geen wedstrijd om te onthouden. Toch werd door deze 19-21 overwinning de punten gepakt, met name doordat er als team gestreden werd. Hierdoor verstevigd Triade 1 hun 2e plaats in de competitie.