Rustig weekend met veel punten!

By 15 januari 2018 Nieuws

Een rustig weekend voor Triade. Naast de inhaalwedstrijd van Triade A op de woensdag, mocht Triade 1 tot 4 in actie komen op de zaterdag. Triade 1 en 2 kreeg de selectie van Nikantes over de vloer in de Reiger. Triade 3 en 4 namen het op in een uitwedstrijd tegen respectievelijk RWA en Albatros. Benieuwd hoe de wedstrijden zijn gegaan? Lees dan snel verder!

We beginnen bij een inhaalwedstrijd van Triade A op de woensdagavond. Ze namen het op tegen KCC uit Capelle a/d IJssel. Triade begon de eerste helft goed en kwam op een 5-1 voorsprong. 10 minuten voor de rust verslapte de scherpte en concentratie, waardoor KCC iets terug kon komen tot een 6-3 ruststand. Na de pauze herpakte Triade zich goed en met mooie aanvallen werd veel gescoord, waardoor de einduitslag op 15-7 kwam.

Triade 1 kreeg afgelopen zaterdag Nikantes 1 op bezoek. Het belang was groot, er moest gewonnen worden om uit de gevaren zone te blijven en aan te kunnen haken bij de top 4. Na de overwinning van vorige week waren de groen witten gebrand om die lijn door te zetten. De start van de wedstrijd ging moeizaam. Al gauw werd duidelijk dat Nikantes niet zomaar over zich heen liet lopen met een gelijk opgaande strijd als gevolg. Laat in de eerste helft kwam pas het gat van 4 punten, waar Triade opgelucht mee ging rusten (12-8). Daar waar Triade vaak zwak de kleedkamer uit komt voor de tweede helft was nu van geen spraken. De druk werd opgevoerd en de afronding werd zuiverder. De tank bij Nikantes was leeg en zo kon de hoofdmacht werken aan het doelsaldo en de wedstrijd rustig uitspelen. De scheidsrechter floot af bij een 22-13 eindstand. Een noodzakelijk overwinning om weer naar boven te kunnen kijken in de competitie.

Daarna nam ook Triade 2 het thuis op tegen Nikantes. Goed voorbeeld doet volgen, dus ging Triade 2 ook voor de winst. Triade begon heel scherp aan de wedstrijd. Nikantes deed dit niet, waardoor het al snel en gemakkelijk 6-1 werd. Na de rust was het belangrijk voor Triade om dit vol te gaan houden. Dit konden ze ook verrassend goed. De voorsprong werd uitgebreid en van Nikantes kwam totaal geen dreiging meer. Deze 16-5 overwinning was dik verdiend en Triade 2 ziet zich keurig in de middenmoot van de ranglijst terug.

Triade 3 ging op bezoek bij het Rhoonse RWA. Een tegenstander om niet te onderschatten. Dat bleek ook wel door hun defensieve en fysieke verdediging. Triade ging daar in 1e instantie in mee, wat niet ten goede kwam van het spel en de scoren. Richting het einde van de 1e helft kwam er meer lijn in het spel, waardoor er toch met 3-5 gerust werd. Na de pauze zorgde een opleving van RWA voor 7-5. Toch liet het 3e zich niet van de wijs brengen en was hun voorsprong van korte duur. Tot 8-8 bleef de ploeg uit Rhoon bij, daarna was het gedaan en liep Triade uit naar een 10-13 overwinning.

Triade 4 speelde tegen Albatros. De koploper uit Zwijndrecht ging zeeer snel van start en Triade kon dat niet bij houden. Na de eerste helft was het al gespeeld. De tweede helft heeft Triade de knop omgezet en ging het dingen uitproberen alsof het een oefenwedstrijd was om er toch een leuk potje van te maken. Uitslag 18-5.