Ruime overwinning of nipt verlies.

By 8 mei 2017 Nieuws
Het was weer een drukke zaterdag bij Triade met trouwens heerlijk weer. In totaal werden er 10 wedstrijden gespeeld. Zes daarvan gingen nipt verloren, terwijl 4 potjes ruim gewonnen werden. Ook benieuwd hoe het onze teams verging…. lees dan snel verder.

De F moest het zaterdag met een half team opnemen tegen Korbatjo in Oud Beijerland. De wedstrijd zou lastig worden tegen de nummer 1. Tot onze verbazing was de achterstand met rust maar 2-1. De kids hebben gestreden waar ze konden. Sommige voor het eerst een hele wedstrijd en ook Roel heeft vandaag zijn eerste doelpunt gemaakt. Uiteindelijk wel verloren met 6-4. De coaches zijn trots en kijken uit naar volgende week, Korbatjo bij ons op bezoek en wij weer op volledige sterkte.
Triade E1 speelde tegen Conventus met vleugels. Bijna alle ballen die werden geschoten gingen door de mand. De tegenstander kon hier niet tegen op. Er werd uiteindelijk met 5-22 gewonnen wat een prachtige uitslag is.
Triade D2 nam het in een uitwedstrijd op tegen RWA D. Ze begonnen de wedstrijd met goede moed, maar de punten wilden niet vallen voor Triade. Ze stonden in de rust met 4-1 achter, maar daar nam de D2 geen genoegen mee. Langzaam kwamen ze in de 2e helft dichterbij en een mooi resultaat zou verdiend zijn. Helaas bleef het steken op een nipte 7-6 nederlaag.
Ook Triade C1 had een uitwedstrijd, alleen dan tegen Dordrecht C. In een spannende wedstrijd werd er
met 6-5 verloren. Net als de wedstrijd ervoor tegen Merwede werden er weer ontzettend veel kansen gecreëerd, maar opnieuw niet benut.Komende zaterdag krijgen ze de kans om Dordrecht wel te verslaan, want dan spelen ze weer
tegen elkaar.
De B1 speelde afgelopen zaterdag tegen Ventura Sport. De B1 wist de eerste helft niks te creëren ondanks het goede spel en zo wist Ventura Sport er 5 te scoren. Dit kwam vooral door de inzet die gegeven werd in de aanval. In de tweede helft begon de B sterk en overtrof de tegenstander op alle flanken. Zowel aanvallend en verdedigend had Ventura Sport niks te zeggen. De B speelde hun eigen spel waardoor veel kansen ontstonden, maar tevergeefs werden gemaakt. Ze wisten terug te komen tot 6-7 en met de verdiende strafworpen leek de een mooi resultaat te komen. Spijtig genoeg werden deze niet benut en bleef dit de eindstand. Door inzet wist de B de tweede helft te domineren maar zonder dat de twee punten thuis bleven.
Triade  A ging weer voor de overwinning. Dit hebben ze gedaan, al speelde ze niet op hun allerbest. Ze gingen de rust in met 4-2 en uiteindelijk heeft het sterrenteam van Triade met een iets wat magere uitslag van GKV gewonnen met 9-4.  De wedstrijd is gewonnen, dus de scoren nemen ze deze keer voor lief
Triade 4 had moeite met tegenstander ZKV. Net voor rust viel een heer van ZKV uit en bleek toch lastig om 4 tegen 3 te spelen. Bij rust stond het 1-4. In de 2de helft konden ze bijkomen tot 5-5, maar het slotakkoord was toch verrassend voor de ploeg uit Zuidland (5-7).
Triade 3 speelde tegen Oranje Wit. Triade had al 2 mindere wedstrijden gespeeld met weinig doelpunten. Zaterdag werd er gelukkig weer goed gekorfbald. De eerste helft liep goed en kwamen ze op voorsprong. Dat hielden ze tot de rust vast en er werd gerust met 2 puntjes verschil. De tweede helft liep wat moeizamer en Oranje-Wit begon weer te scoren. Triade 3 deed wat het kon, maar kreeg ze niet meer in de korf. Opnieuw een nederlaag: 7-10.
Triade 2 mocht het opnemen tegen THOR. De opdracht was om plezier te hebben en daardoor een goede wedstrijd te spelen. En dat is gelukt. De eerste helft ging het gelijk op. In de rust was het 7-7  en de tweede helft ging Triade 2 door. Er waren mooie aanvallen en de verdediging stond ook goed. THOR haakte af en hierdoor kon Triade 2 de punten binnenhalen. Einduitslag: 14-8.
Triade 1 speelde afgelopen zaterdag tegen Sperwers uit Rotterdam. In de heenwedstrijd werd er met grote moeite gewonnen. De 1e helft van de return ging ook moeizaam. Bij rust stond het 6-6. Na rust stond de verdediging als een huis en Sperwers wist nog maar 1x te scoren. Triade deed dat beter en wist de 13-7 overwinning veilig te stellen.