Ruime overwinnig Triade 1, zwakke nederlaag Triade 2!

By 24 november 2012 Nieuws

Het was afgelopen zaterdag een rustig korfbaldaagje. Even tussen 15.30 en 17.30 ging het los in De Reiger met een verdeeld resultaat als gevolg. Triade 2 ging op zoek naar de overwinning tegen DSO, terwijl Erasmus het Triade 1 probeerde lastig te maken. Benieuwd hoe deze 2 wedstrijden zijn afgelopen….. lees snel verder!

Halverwege de dag trad ons 2e team tegen DSO uit Klundert aan. Een goed begin door binnen een paar minuten op 2-0 te komen bleek achteraf een valse start te zijn. De rest van de 1e helft bleven de doelpunten uit en kwam DSO langszij en pakte de voorsprong. Dit gaven ze niet meer uit handen, alhoewel Triade 2 nog even op gelijke hoogte kwam: 6-6. Daarna was het gedaan en werd er verloren met 6-9. Deze nederlaag was niet nodig geweest weet een ieder, maar het spel van het 2e was deze middag niet goed genoeg om de eerste punten binnen te halen.

Het inschieten met scherp door Triade 1 vooraf aan de wedstrijd was al een voorbode op de wedstrijd. Tegen laagvlieger Erasmus waren de groen-witten verplicht om de punten te pakken. Dan is vooraf natuurlijk de vraag op welke manier dat zal gaan. Iedereen in sporthal De Reiger zag een flitsend Triade starten die binnen 5 minuten op 5-0 stond. Na 12 minuten stond het 8-1 en de ruststand was overduidelijk: 15-4.
Mooi om te zien was dat iedereen kansen kreeg en deze ook afrondde. Zo wisten 7 van de 8 spelers in de 1e helft al de korf te vinden.
Ondanks de ruime voorsprong zakte de hoofdmacht in het vervolg niet in. Dit resulteerde in een monsterscore van 28-8. De studenten van Erasmus waren duidelijk een maatje te klein voor onze toppers.
Volgende week zal de tegenstand vermoedelijk groter zijn. Zaterdagavond zal Triade afreizen naar SEV uit Leidschendam.