Rondje langs de velden…..

By 23 mei 2016 Nieuws

We doen weer een rondje langs de velden om erachter te komen wat er in dit drukke korfbalweekend is gebeurd. Heel wat kilometertjes zijn er gereden, ondanks dat er ook genoeg thuiswedstrijden waren. Veel overwinningen bij de jeugd, de senioren blijven helaas achter. Met uitzondering van Triade 1 die voor het eerst in de historie in de 2e klasse wist te winnen. Benieuwd hoe de overige wedstrijden zijn gegaan, lees dan snel verder!

Triade F maar moest zaterdag tegen Albatros F.  Na een goede warming up waren ze er klaar voor! Er waren een heleboel kansen om te scoren en ondanks dat de tegenstander soms erg lang de bal vast hield, bleven ze ervoor knokken en hebben ze de wedstrijd afgesloten met een 5-2 overwinning.

Triade E1  had naast hun zaterdag wedstrijd ook nog een doordeweekse inhaalwedstrijd. Door vertraging op de weg kwamen ze al laat aan. Hierdoor konden ze niet inschieten of warmlopen. Dit was terug te zien in de wedstrijd. HKC kreeg teveel ruimte in de verdediging. Soms herpakte de E1 zich even maar dit was niet genoeg. De uitslag werd 19-7 voor HKC. Ook in de thuiswedstrijd van afgelopen zaterdag kwamen ze er niet aan toe. Tegen Merwede E werd er opnieuw dik verloren; 2-18.

Triade E2 wist hun thuiswedstrijd te winnen. Overtuigend werd ACKC verslagen en die overwinning was een oprecht feestje.

Triade D1 speelde uit tegen Korbatjo D2. In een eenzijdige wedstrijd werd er met 8-0 gewonnen. Door dit resultaat is de D1 met nog een wedstrijd te gaan tegen Merwede zo goed als zeker kampioen. Komende zaterdag zal onze D1 om 14.00u alle steun kunnen gebruiken in hun kampioenswedstrijd!

Triade D2 heeft met 1-6 verloren van Nikantes D1. Vooral de eerste helft was matig en was er teveel balverlies. Na de oppepper in de pauze liet de D2 in ieder geval meer vechtlust zien. Hierdoor werden ballen onderschept en uiteindelijk ook meer kansen gecreëerd. Maar goed, het leed was geschiet en achteraf had er zeker meer ingezeten.

Triade C pakt overtuigend de winst en ziet de titelkansen met de week groeien. Goede druk en bijna foutloze C had totaal geen moeite met titelkandidaat Twist. Met prima invallers vanuit de D, die zonder moeite zich kunnen meten aan de C. Noemenswaardig was de onderschepping van Femke wat direct resulteerde in een doelpunt. Nog een onderschepping was voor Twist fataal, omdat Bo direct doeltreffend was voor Triade. Prima overwinning voor Triade: 5-1

Triade B moest het vandaag opnemen tegen het onbekende Springfield. Het team kwam wat langzaam op gang maar steeds verder in het spel ging het tempo omhoog, werd er beter met elkaar gecommuniceerd en de kansen kwamen. Een prima invalbeurt van een C’tje zorgde voor twee extra doelpunten. Met z’n allen hebben ze de tweede helft gevochten zowel aanvallend als verdedigend met als eindstand 6-5 winst!

Triade A heeft de smaak te pakken en dat houdt in dat ze zich serieus gaan meedoen om de prijzen. In hun thuiswedstrijd werd afgerekend met koploper Nikantes die nu de hete adem voelt van onze A. In een spannende wedstrijd werd er gewonnen met 10-8.

Wanneer weet je of druk gaat mee spelen tijdens een wedstrijd? Is dat al tijdens het inschieten of kan je dat pas zeggen na afloop van een partij? Triade 2 wist het na afloop dat er iets niet is goed gegaan. Zij konden duidelijk geen verschil maken met de tegenstanders Trekvogels. Al vroeg in de wedstrijd kon de ploeg uit Rotterdam een voorsprong pakken. Het tweede ging de rust in met een 5 tegen 5 ruststand. Leek dan in de tweede helft de manier gevonden waarop Triade kon gaan scoren? Helaas, dat was niet zo. Trekvogels bleef de voorsprong behouden. De eindstand werd bepaald op 10 tegen 8.

Wat bij het tweede niet lukte, ging bij Triade 4 iets beter zij pakten wel een voorsprong. 5 tegen 2 op Scheldevogels. Maar de bezoekers kwamen terug ook tot 5 tegen 5, bij rust. Tijdens de thee werd er gesproken om opnieuw de voorsprong te pakken, maar dit had niet het gewenste effect. Voor het vierde eindigde deze partij in een nederlaag. Het werd 8 tegen 12 voor Scheldevogels.

Triade 3 mocht het in een uitwedstrijd opnemen tegen ACKC. Er werd verloren met 7-4.

Triade 1 speelde uit in Kapelle tegen KVK 1. Triade kreeg de afgelopen weken steeds meer vertrouwen door de goede wedstrijden tegen RWA en Twist, maar waar geen punten uitgehaald konden worden. Wellicht heeft het met het zonnige weer te maken (bij al deze wedstrijden was het mooi weer) maar Triade begon gelijk al sterk, pakte gelijk een voorsprong van 1 tegen 6, wat zij verder uitbouwden naar 4-9. Tot de rust liet Triade KVK dichterbij komen, het stond bij rust dan 7 tegen 9. In de thuiswedstrijd in oktober 2015 stond Triade in de rust ook voor, maar kon dit de 2e helft niet volhouden. Zou het deze keer ook zo zijn gegaan? Na de rust begon Triade met veel plaatsfouten en kreeg KVK weer het vertrouwen. Zij pakten dan ook een voorsprong van 14-10. Het eerste kon dit niet aanzien en deed er een schepje bij. De voorsprong van de thuisploeg werd steeds kleiner tot gelijk, maar het eerste van Triade ging door. En de eerste overwinning van Triade 1 is het feit in de 2e klasse!. Het werd 15 tegen 18. Helaas mocht dit positief resultaat niet meer baten om in de 2e klasse te blijven en speelt Triade 1 volgend veldseizoen in de 3e klasse.