Resultaten Triade op vreemd grondgebied!

By 1 februari 2016 Nieuws

De laatste wedstrijd van januari 2016 is alweer een feit. Wat vliegt de tijd toch weer. De wedstrijden die gespeeld moesten worden waren allemaal op vreemd grondgebied. Des te lekkerder als er in het hol van de leeuw gewonnen wordt. Als je niet weet te winnen, kan je de sporthal nog wel eens verlaten met de staart tussen de benen…. of misschien gewoon met opgeheven hoofd. Hoe de 9 teams van Triade het in vijandelijk gebied van af hebben gebracht, lees je in het onderstaand verslag!

De zaterdag van Triade begon met een wedstrijd van onze E1. Zij namen het op tegen PKC uit Papendrecht. Ondanks het slechte weer onderweg, hadden ze er veel zin in. In het begin liep het aardig gelijk op en kon je merken dat de teams aan elkaar gewaagd waren. Helaas lukte het Triade E1 niet om dit heel de wedstrijd vol te houden en kwamen ze op een achterstand. PKC was scherper in het afronden van de kansen en daardoor kwam er een vertekenend einduitslag van 12-4 op het scorebord. Ook de strafworpen werden met 3-0 verloren.

Opnieuw een overwinning voor de D1 dit weekend. Tegen GKV wist Triade met 12-3 de punten mee naar huis te nemen. Bij rust was er al een voorsprong van 4-1, maar daarna kwam de spanning toch terug toen GKV terug kwam tot komen 3-5. Hierna zette de D1 even aan en konden ze uitlopen tot 12-3. Hierdoor blijven ze prima mee doen boven in hun klasse!

Triade D2 heeft het erg lastig en dat was zaterdag ook te zien. Het is moeilijk als je elke week niet weet te winnen om dan toch zaterdags weer alles uit jezelf te halen. Kansen waren er wel om te scoren, maar het verdedigen is ook gewoon erg moeilijk. De tegenstanders Merwede hadden dit beter onder controle en wisten deze wedstrijd met 14-0 te winnen.

Triade B1 beleeft een wisselend seizoen, de ene keer spelen ze goed en geconcentreerd, terwijl een week later de koppies er niet bij zijn. Deze keer zaten ze in ieder geval aan de goede positieve kant. Er werd gespeeld tegen Merwede B, een ploeg waar Triade nog nooit van wist te winnen. Merwede begon sterk en kwam tot 5-3 voorsprong in rust. Na een peptalk om het verdedigend goed dicht te zetten werd dit in deel II ook  juist uitgevoerd. Merwede wist niet meer te scoren, zelfs in de laatste minuut  met een strafworp niet. Triade wist door deze 5-6 overwinning Merwede onder zich te houden.

De A1 van Triade heeft niet voor een stunt kunnen zorgen in Nieuwerkerk. Tegen de koploper werd maar nipt verloren met  7-9. Triade heeft heel goed gespeeld en het was echt weer het oude Triade A-team die ze afgelopen weken eventjes gemist hadden. De wedstrijd leverde niet de punten op, maar wel het gevoel dat ze weer op de goede weg terug zijn.

Triade 4 en 3 speelden allebei een uitwedstrijd tegen ZKV uit Zuidland. 2 leuke wedstrijden die beide positief eindigde. In de eerste helft bij Triade 4 ging het gelijk op maar ging wel met een achterstand van 4-2 de rust in. Triade zette goed op, maar je raadt het al…. de bal ging er niet in. Halverwege de 2de helft stonden ze zelfs 7-3 achter, maar we bleven tempo houden en gingen er vol voor. 8-6 in de laatste 5 minuten; toen strafworp voor Triade 8-7 en in de laatste 3 sec een prachtig afstandsschot van Jan 8-8. Dit gelijkspel werd uitbundig gevierd, want het eerste punt in de competitie is een feit.
Triade 3 draait laatste weken prima en weet keer op keer de punten bij elkaar te sprokkelen. En als er dan ook tegen een concurrent gewonnen wordt, mag je je serieus titelkandidaat gaan noemen. Toch is de weg nog lang, maar deze 7-13 overwinning wordt niet meer afgepakt!

De beide seniorenteams hadden een matige voorbereiding door veel verschillende mutaties. De wedstrijden waren ook nagenoeg op hetzelfde tijdstip, wat vooraf het nodige puzzelwerk veroorzaakte. Het 2e van Triade ging enigszins gehavend, maar met vertrouwen naar Gouda om het op te nemen tegen Gemini. In de eerste helft was het heel erg zoeken, doordat de vakken nu toch net wat anders waren. Toch ging het steeds beter en vooral na de rust werd het initiatief in de wedstrijd over genomen. Triade 2 liet zich niet gek maken door Gemini, maar moest wel blijven knokken voor elke bal en elk punt! De 9-11 overwinning mag dan echt als teamprestatie geroemd worden, waar de invallers het ook prima deden. Mooi om te zien dat het vertrouwen in een ieders kwaliteiten groeit en dat het op dit niveau niet afhankelijk is van een enkele individu.

Triade 1 moest naar Spijkenisse om hun wedstrijd te spelen tegen Olympia 1. Met gewaardeerde steun van afgevaardigde spelers van het 2e, begon Triade vol vertrouwen aan de wedstrijd. Alleen in de wedstrijd kwam dat er totaal niet uit, terwijl Olympia duidelijk goed in hun vel bleek te zitten. Triade draait de laatste weken niet constant en komt zeker aanvallend moeilijker tot scoren. Olympia pakte al snel de voorsprong, maar de groen-witten konden tot 4-4 aanhaken. Daarna raakte het fysieke spelende Olympia steeds verder in de flow en stond Triade flink achter bij rust. Collectief gingen de kopjes hangen en de peptalk tijdens de rust mocht niet baten. Door deze gevoelige misstap (19-10) moet Triade de 2e plaats delen met DSO en zal het zich moeten gaan herpakken.