Punten…!?

By 5 januari 2014 Nieuws

Bij alle sporten gaat het om de punten. Dit geldt ook voor korfbal. 2 punten voor winst, 1 bij een gelijkspel en natuurlijk geen als er verloren wordt. Tijdens de drie gespeelde wedstrijden van Kv Triade werden er vier punten binnen gehaald. Lees snel verder bij welke teams dat waren!

Tegen de, nu, nummer één wist Triade F helaas geen voldoende tegenstand te bieden om zelf tot scoren te komen. Want bij rust stonden er nog geen doelpunten op het scorebord. Wat knap is door het goede verdedigen van de F. In de tweede helft, wist Merwede F zelfs meerdere keren de korf te vinden. Er kwamen nog wel wat kansen voor de F van Triade, maar die gingen er niet in. Wel werd er één keer gescoord bij de strafworpen. Het werd in de wedstrijd 6 – o voor Merwede F.

De tegenstander waar veel van werd verwacht: Kinderdijk E. Zij stonden met één verloren partij, twee punten achter Triade E. Bij winst van Kinderdijk zouden zij gelijk komen in puntenaantal met de E van Triade. In alle vorige partijen wist Triade E makkelijk tot scoren te komen. Maar tegen Kinderdijk E, moest er toch gestreden worden voor elke bal. De rust werd in gegaan met een stand van 1 tegen 4. Het was niet meer zo’n vanzelfsprekendheid om de bal zomaar even rond te spelen. Dit zagen ook de meegereisde supporters, die uiteindelijk toch zeven doelpunten te zien kregen. Vier punten staat nu de E los van de nummer twee Kinderdijk E. Dus er kan al voorzichtig gesproken worden over een ….!

Het was voor de C ook een belangrijke dag. Ook zij hebben die punten nodig om de voorsprong op de nummer twee te vergroten. En die nummer twee was ook de tegenstander, HKC C. Al snel was er een voorsprong voor de C van Triade. Maar de Hardinxvelders lieten het er niet bij zitten en kwamen gelijk. Triade C was even van slag. Dat liet zij ook merken in hun spel. Maar de rust werd wel met een voorsprong ingegaan, 3 – 4. Tijdens de rust werd er door de coach de lijnen opnieuw uitgezet om uiteraard wel de punten mee te nemen naar Nieuwpoort/Langerak.
Dit leidde direct tot verbetering in de tweede helft. In sporthal De Wielewaal zagen ook de vele supporters dat Triade C goed combineerde en de scores kwamen vanzelf. De eindstand: 3 tegen 9 voor Triade C. Ook bij Triade C kan er al voorzichtig gesproken worden over een …!