Prima start in 2016 voor Triade!

By 12 januari 2016 Nieuws

Vrijdagavond stonden de eerste fanatieke aanhangers van Triade al klaar om de Reiger mooi aan te kleden voor de Triade-korfbaldag. De volgende morgen in alle vroegte kwamen de eerste spelers met hun supporters om deze dag te starten. Om 19.30u was het laatste fluitsignaal, maar zelfs toen was het nog niet klaar. In onze eigen kantine werd de dag voortgezet tijdens de nieuwjaarsreceptie van Triade. Benieuwd wat er tussen 08.30u en 19.30u allemaal gebeurd is, lees dan snel verder!

Triade E1 en Triade E2 mocht beide om 09.00u spelen tegen Vriendenschaar uit Hardinxveld.
Bij Triade E2 gingen de dames er helemaal voor. Jammer genoeg gooiden ze in de eerste 10 minuten veel ballen in de handen van de tegenstanders. Het veel hoger staande Vriendenschaar scoorde gemakkelijk, misschien ook wel omdat de E2 vergat te verdedigen. Mede door de tips van hun coaches liet Triade E2 de 2e helft zien dat ze veel beter konden. Jammer genoeg toch verloren met 2-11 en de strafworpen 4-5.
Triade E1 had het nog lastiger en verloor met 4-21. Verdedigend was het erg moeilijk om er bij te blijven en daar maakte Vriendenschaar graag gebruik van. We kennen de E1 niet anders als dat ze wel echt door bleven gaan, maar meer zat er deze zaterdag echt niet in. Volgende week gaan ze het gewoon weer opnieuw proberen!

Triade D1 speelde hun wedstrijd tegen concurrent Twist D en wist deze te winnen met 5-3. Hierdoor is alle spanning weer terug in de competitie en delen ze de koppositie met Twist en Korbis.
Triade C1 speelden ook tegen vriendenschaar. Als boodschap kregen de spelers mee om fanatieker dan je tegenstander te zijn. Dit waren ze ook en daarom stonden ze in de rust met 9-1 voor. De 2e helft was de scherpte er een beetje vanaf, toch won de Triade C de wedstrijd met 15-5. Noemenswaardig bij Triade was topschutter Erik met 3 doelpunten en een daarbij mooi en hoog schotpercentage.

Triade B1 mocht het opnemen tegen GKV B uit Gorinchem. GKV begon sterk, maar Triade B zorgde ervoor dat ze steeds beter in de wedstrijd kwamen en de belangrijkste spelers van GKV konden uitschakelen. Al met al een spannende pot, waarbij de Triade met een 9-6 overwinning aan het langste eind trok.

Triade A1 kon helaas niet het goede gevoel van de laatste wedstrijd in 2015 doorzetten naar 2016. Er werd namelijk met 4-8 van Vlaardingen verloren, wat zeker niet nodig was. Vooral de eerste helft waren de A-junioren niet scherp genoeg en kwamen ze veel te laat in de wedstrijd. Hierdoor kon de achterstand niet meer ingehaald worden en is het uitkijken naar de volgende wedstrijd om dit recht te zetten.

Triade 3 speelden in hun thuiswedstrijd tegen KCC uit Capelle aan de IJssel. De ploeg die die van de senioren als eerste in actie ging de rust in met een 2-0 voorsprong. Dat zo’n rust even goed is om alle neuzen dezelfde kanten op te zetten, was duidelijk zichtbaar bij Triade 3. Door meer pit in de 2e helft te stoppen, kwamen er ook meer doelpunten. Even leek KCC een antwoord te hebben toen ze terug kwamen tot 7-6. Daarna gaf triade 3 nogmaals gas en won het alsnog overtuigd met 13-7.

Aansluitend was het voor koploper Triade 2 zaak om hun tegenstander en tevens rode lantaarndrager DSO niet te onderschatten. De beloften van Triade hebben in het zaalseizoen nog geen steekje laten vallen. In de eerste helft was de afronding aan Triade zijde nog niet perfect, maar in deel 2 werd duidelijk dat het vertrouwen steeds groter wordt. De wedstrijd tegen DSO was al gespeeld, maar ook de wedstrijd tegen het scorebord werd positief afgerond met deze 18-7 overwinning. Mooi om te zien dat er steeds meer duidelijkheid in het spel van Triade 2 komt en daardoor verdiend hun wedstrijden winnen.

Triade 1 begon na alle feestdagen met een thuiswedstrijd tegen Vios uit Willemstad. Op papier zou het een te kloppen tegenstander zijn, maar afgelopen jaren was er van deze stugge ploeg nog niet gewonnen. Het oplopen vooraf was niet alleen een feestje voor de kids van Triade F, maar iedereen genoot van de jongste aanwinsten bij Triade. De wedstrijd was vanaf het begin fysiek en fel. Vios begon sterk en liep uit naar een voorsprong van 2-5. Desondanks dat bij Triade Menno den Hartog al na 20 minuten van de 1e helft uitviel, kwam Triade steeds beter in het spel. Voor rust ging het Vios voorbij met een lichte voorsprong van 9-8. In de tweede helft bleef Triade op belangrijke momenten scoren en pakte uiteindelijk met deze 17-13 overwinning terecht de winstpunten.

Triade 4 mocht de Triade-dag afsluiten tegen koploper Merwede. Ze kwamen al snel met 0-2 achter, maar Triade liet zich niet van slag brengen. Bij Triade 4 gaat alles goed tot de afronding binnen een aanval. Nu schijnt dat wel een cruciaal punt te zijn om daadwerkelijk te scoren. Toch bleven de veteranen van Triade doorzetten en bleven ze in het spoor van Merwede. Na een 5-7 rust werd de achtervolging ingezet, maar helaas konden ze het verschil niet meer goed maken. Triade 4 verliest met opgeheven hoofd met 10-11.