Prima paasweekend Triade

By 1 april 2013 Nieuws

Afgelopen zaterdag tussen de boodschappen halen en de eitjes verstoppen door, werden er nog 5 korfbalwedstrijden gespeeld. Om te spelen was het goed te doen, ondanks de dwarrelende sneeuwvlokje. Toeschouwers moesten het toch echt hebben van die zonnenstralen die geregeld op de velden te vinden waren. Een mooi zonnetje ook bij alle teams, want niemand stapte van het veld af zonder punten.

Of iedereen het dan ook zo positief ziet, vragen we ons wel af. Uit Gorinchem werd er 1 punt meegenomen door onze B. Maar tevreden, nee dat waren ze niet! In een wedstrijd waar er geen vuiltje aan de lucht hing en Triade B een 4-1 voorsprong nam, kwam toch smet op de verder mooie korfbaldag. Onze aspiranten gingen te veel kansen missen en geholpen door de scheidsrechter zagen ze de thuisclub GKV nog langszij komen: 4-4.

Beter af ging het zaalkampioen Triade D. Op het veld in Kinderdijk werd de lijn doorgezet die we langzamerhand van ze gewend zijn: winnen! Dat lukte ook deze keer en de ploeg onder leiding van Gwenny en Eric hadden weinig aanpassingsproblemen. Tegen Kinderdijk D werd er overtuigend gewonnen met 3-10.

Nog 1 ploeg moest elders aan de slag om hun wedstrijd te spelen. In Almkerk tegen ACKC C werd er gespeeld, ondertussen geen onbekende meer voor Triade C. In het najaar werd de ploeg van Menno en Gijs kampioen, hier gaan ze natuurlijk opnieuw voor. De eerste klap is een daalder waard zullen ze gedacht hebben, dus werd er gewonnen met 1-4.

Afgelopen woensdag nog een leerzame pot voor A tegen de ervaren senioren 2 van Triade. Uiteraard was het toen koud, maar geen excuus om zo’n wanprestatie neer te zetten. Maar misschien was dat juist wel belangrijk om iedereen er weer bewust van te maken dat er bij een wedstrijd inzet en positiviteit verwacht wordt. Gelukkig ging dat zaterdag tegen de dames van Oranje-Wit beter. Beide elementen waren aanwezig, waardoor er ruim gewonnen werd. Dat niet alles vlekkeloos ging en er nog een hoop te leren valt, was niet te merken aan de monsterscore die na afloop op het scorebord stond: 19-5. Prima prestatie, maar zo gemakkelijk zal het vast niet blijven gaan….. blijf scherp en ook met trainen maximaal inzet!

De hoofdmacht sloot de dag met een overwinning af. Na de afgelasting van vorige week, mocht er nu eindelijk weer gespeeld worden. De eerste wedstrijd afgelopen najaar eindigde in een remise. Dit keer trok Triade aan het langste eind en won de wedstrijd verdiend met 10-9. Dat het zo spannend zou worden zou je na 15 minuten met een tussenstand van 5-0 niet verwacht hebben. Tegenstander SKV werd verdedigend goed aangepakt en aanvallend hadden ze het nakijken.
Toch kroop er richting de pauze onrust in de ploeg. Onnodig werd er commentaar geleverd op de matig en eenzijdig fluitende scheidsrechter. Een stuk inzet en gretigheid werd helaas vaak afgefloten, waardoor er frustraties ontstonden. Extra aangewakkerd door de onsportief aanwezige leiding van SKV.
Na de thee kwam de nr. 3 uit de competitie sterk terug en bleven in het voetspoor van de groen-witten. Elke keer als er weer een kleine marge onstond in het voordeel van Triade, sloot de ploeg uit Sleeuwijk weer aan. Doormiddel van werklust en goed verdedigen werd de overwinning toch veilig gesteld. Opnieuw een overwinning, maar ook een leerzame les voor de jonge korfballers uit Nieupoort/Langerak, die hierdoor de 2e positie verstevigd hebben.
Komende zaterdag speelt Triade om 15.30 uur de uitwedstrijd tegen Ter Leede in Leerdam.