Plezierig weekend Triade?!

By 15 april 2012 Nieuws

Lekker zonnetje, af en toe een wolkje en een rustig bliesje wind. Dat komt wel aardig overeen met de in de voorbeschouwing uitgesproken wens. In datzelfde stuk werd iedereen veel plezier op de velden toegewenst. Hopelijk is dat bij alle teams gelukt. Een aantal teams werden daarbij misschien geholpen door de overwinning (Triade 1, 3, B) of een gelijkspel (Triade D). Hopelijk hebben Triade C en E ondanks hun nederlaag toch veel plezier gehad in dat leuke korfbalspelletje.

Triade 1 heeft afgelopen zaterdag gedaan wat het moest doen. Tegen rode lantaarndrager ZKV uit Zuidland werd gemakkelijk gewonnen. De basis van de overwinning lag toch in de eerste helft. Zonder veel tegenstand liep de hoofdmacht van Triade binnen 20 minuten uit naar een 6-0. Vooral het 1e aanvalsvak scoorde gemakkelijk, terwijl de andere aanval wel hun kansen kregen, maar deze te weinig benutte. Toch werd er gerust met een luxe 9-1 voorsprong. Tijdens deze onderbreking werd er gesproken over de focus. Helaas voor de spelers en voor het publiek kwam de 2e helft nooit tot een hoogstaand spektakel. Zo konden de groen-witten niet uitlopen tot een monsterscore, maar zag het zelfs ZKV weer iets terugkomen. De wedstrijd is alleen nooit meer in gevaar gekomen en pakte Triade voor het eerst punten in dit voorjaar door een 13-6 overwinning.

Triade 3 is op titelkoers! Nu is dat natuurlijk gevaarlijk om te zeggen halverwege deze competitie. Maar alle tegenstanders zijn een keer verslagen en nu volgen de return alleen nog. In de eerste helft tegen Scheldevogels kwam er een stand van 4-1 op het scorebord, wat tevens de einduitslag is geworden. Laten we er maar op houden dat beide ploegen in het 2e deel goed aan het verdedigen waren.

Over titelkoers gesproken…… Triade B is ook goed opweg. Ook hun 3e tegenstander werd verslagen. De dames van PKC kwamen, maar misten geen doelpunt te maken. Dan is de vraag of onze aspiranten dat wel deden. Jazeker, zeven keer zelfs en zodoende werd deze vooraf geziene lastige pot, gemakkelijk gewonnen. Als er geen onderschatting komt komende wedstrijden, gaat Triade B opweg naar de titel!

Triade C zit in de hoek waar de klappen vallen. Opnieuw werd er verloren, nu was GKV uit Gorkum de baas. Wel werden er nog 3 doelpunten gemaakt, maar de tegenstander maakte er 6! Blijven proberen jongens en meiden van de C, het gaat vanzelf een keer lukken!
Triade D wist thuis tegen Korbatjo hun eerste punt van het seizoen te pakken. In een spannende wedstrijd kwam de eindstand uiteindelijk op 4-4 te staan. Dit smaakt ongetwijfeld naar meer en dat kan in de uitwedstrijd over 2 weken.

De vroege vogels van Triade E moesten vanmorgen vroeg hun wekker zetten. Mogelijk dat de ouders en coaches hier nog het meeste moeite meehadden. Om 07u45! vertrok de jongste jeugd naar Barendrecht. En in de 1e helft leek dat niet voor niets te zijn. Na een 1-0 achterstand scoorde Triade E een echt velddoelpunt. Zo zien we dat de jongens en meiden niet alleen meer kansen krijgen in de wedstrijd, maar ook steeds meer doelpunten gaan maken. Helaas maakte tegenstander Vitesse er in de 2e helft een paar, waardoor er helaas toch werd verloren.