Perfecte omstandigheden speelronde 2!

By 14 september 2020 Nieuws

De omstandigheden waren afgelopen zaterdag perfect. Niet te warm, niet te koud en niet te veel wind. Oftewel het weer zou in ieder geval geen excuus voor een minder resultaat mogen zijn. En voor de meeste teams was die er dan ook niet. Hieronder leest u alle verslagen van de teams die zowel thuis als uit weer vol aan de bak zijn gegaan.

De E1 nam het op tegen HKC E2, het beloofde een spannende wedstrijd te worden. Dit bleek ook, de teams waren erg aan elkaar gewaagd. Na een 1-3 achterstand kwam Triade terug tot 4-4 in de 1e 10 minuten. Na 3x 10 minuten spelen was het nog steeds erg spannend, het liep gelijk op tot 9-9. Daarna liep Triade uit en wist in de laatste minuten die winst binnen te halen (12-9).

Triade E2 mocht het opnemen tegen Albatros E5. Vol goede moed begonnen ze aan hun tweede wedstrijd. In het eerste kwart hadden ze al een mooie voorsprong van 3-0. Ze wisten dit als team vol te houden en door een goed samenspel door te zetten naar een mooie 9-2 overwinning. Ook de strafworpen wisten ze te winnen met 4-0.

Triade D1 speelde vandaag de eerste thuiswedstrijd tegen Conventus. Het duurde even voordat Triade D op gang kwam, maar daarna kwamen ook de doelpunten. Verdedigend stonden ze sterk, wat resulteerde in een mooie 16-4 overwinning.

De C1 van Triade moest het in een uitwedstrijd opnemen tegen Albatros C3. Triade kwam moeilijk uit de startblokken, maar wist toch de leiding te nemen in de wedstrijd. Albatros wist snel het gat te dichten. Triade zette weer even aan en dit resulteerde in een ruststand van 3-6. Na de rust verloor Triade de scherpte. Het spel was onrustig, aanvallend werden foute keuzes gemaakt en er was ontzettend veel balverlies. De verdediging stond gelukkig erg sterk, waardoor Albatros niet kon profiteren. Ook werd er als team geknokt voor elke bal. Triade trok daardoor aan het langste eind en neemt de 2 punten mee naar huis. Uitslag: 5-8

Triade C2 speelde tegen Vriendenschaar C3. Triade miste in de 1e helft scherpte en was niet fanatiek, dit zorgde voor een 8-0 achterstand in de rust. In de rust kreeg de C2 een motiverende peptalk en ze wilden er weer voor gaan. Na de rust werden er gelijk 3 doelpunten gescoord en Triade werd veel fanatieker. Het spel liep beter en er werden veel meer kansen gecreëerd. Helaas werden deze kansen niet afgemaakt. Eindstand : 11-5. Jammer genoeg verloren, maar wel een goede 2e helft gezien.

Triade A1 mocht het opnemen tegen Oranje-Wit A3. Na vorige week gewonnen te hebben, wilde Triade er deze wedstrijd weer voor gaan. Helaas lieten zij zich meeslepen in het tempo van Oranje Wit en maakte ze hun kansen niet allemaal af. Toch wist Triade makkelijk te winnen met 5-13.

Triade A2 speelde uit bij Korbatjo. Triade speelde een prima 1e helft met veel doelpunten van verschillende spelers. Na de 6-12 ruststand ontbrak het in de 2e helft aan wat geluk in de afronding en Korbatjo sloop dichterbij. Triade werd nerveus en koos voor de verkeerde kansen. In de laatste minuten konden ze nog winnen of verliezen, maar het werd een remise van 13-13.

Triade 4 ging op bezoek bij SKV. Op het kleine veld in Sleeuwijk met zachte ondergrond, ging het heel zo gek nog niet. Wat mooie aanvallen en slimme balletjes bracht Triade 4 in de rust op 3-8 voorsprong.
Tweede helft kreeg SKV meer ruimte en ging het spel beide kanten gelijk op. Uiteraard werd de voorsprong niet meer weggegeven; de punten nemen gingen met deze 7-13 overwinning mee naar Nieuwpoort.

Triade 3 speelde tegen Korbatjo een wedstrijd waarin het moeilijk tot score kwam. Een 6-2 achterstand kon nog worden rechtgezet naar 8-8. Helaas waren daarna de krachten op en werd er met 10-8 verloren.

Triade 2 mocht het thuis opnemen tegen Kinderdijk 3. Triade 2 kwam goed uit de startblokken wat snel leidde tot een 2-0 voorsprong. Maar die voorsprong verdween als sneeuw voor de zon en zo stond het bij rust 3-7. Triade 2 gaf niet op en ging werken voor elkaar en geloofde er nog in. In een spannend laatste kwartier kwam Triade 2 nog sterk terug tot 9-10, maar dat is ook helaas de uitslag.

Triade 1 heeft na de nederlaag van vorige week weer goede zaken gedaan in de competitie. OZC 1 werd met 16-13 verslagen. Echter bleef het stugge OZC lang meedoen (12-12) en kon Triade pas laat in de tweede helft het gaatje slaan. Zo kunnen de eerste twee verdiende punten bijgeschreven worden. Na de wedstrijd is er nog afscheid genomen van Brendan Ritmeester die de selectie verlaat.