Opnieuw spektakel bij Triade!!!

By 13 januari 2013 Nieuws

Sowieso kon deze mooie deze competitieronde niet meer stuk, want alle teams (op de E na) wisten hun wedstrijd te winnen.
Maar wat een afsluiting van de Triade thuisdag in sporthal De Reiger! Een opening door onze voorzitter en Ingrid Sijstermans namens het KNKV in verband met het nieuwe aantal leden van 104 en de presentatie van de nieuwe shirts voor de hoofdmacht. Daarna het oplopen van Triade 1 met de Kangeroes en Oranje Zwart/De Hoekse onder luid applaus en muziek van o.a. de Fanatics en het publiek.

Voor de E is het nieuwe jaar, 2013, niet heel goed gestart. Tegen Oranje Zwart E werd het niet de start die iedereen gehoopt had. De scores vielen aan de kant van de gasten. Triade E kon daar wel drie mooie doelpunten tegenover zetten. 3 – 15 de uitslag.
Dat Triade D het zo spannend zou gaan maken, dat had niet verwacht. Een compleet meiden team van PKC/Hagero D kwam op bezoek in De Reiger. Dat lijkt op papier altijd makkelijk, máár in de praktijk is dat niet zo. De dames van PKC hadden op veel punten overwicht, maar zij kwamen moeilijk tot scores. In de tweede helft stond het een tijd 2 – 2. De wedstrijd zakte wat in. Totdat zo 5 minuten voor het einde via een prachtig doorloopbal Twan scoorde. Toen werd iedereen weer even wakker geschud, zelfs de toeschouwers merkte dat. De meiden van PKC werden feller en Triade D ging mee in de strijd om hun twee punten te verdedigen. Bij het laatste fluitsignaal waren de twee punten voor de D.

In Giessen werd Triade C nog verslagen door ACKC. Zaterdag 12 jan. 2013 werd ACKC verslagen met 3 tegen 2 door de C van Kv Triade. Een wedstrijd die uiteindelijk verdiend werd gewonnen, zeker door het overwicht in de 2e helft. Maar ook hierbij speelde spanning een belangrijke factor, waardoor de gelijkmaker in de laatste minuut nog in de lucht hing. Gelukkig bleef dat uit!
Triade B begon scherp aan de wedstrijd en kwam door een mooie one-hander op een 1-0 voorsprong. Daarna werd snel uitgelopen naar een 5-0 voorsprong. De dames van de B moesten verdedigend alles uit de kast halen om te voorkomen dat de dames van Nieuwerkerk scoorde. Dit lukte bij vlagen erg goed. Door dat het aanvalsvak elke keer wel een keer scoorde kon Nieuwerkerk niet veel dichterbij komen, maar was het toch nog wel een beetje spannend. De B heeft geknokt voor de punten en met goed korfbal deze ook binnengehaald met een 11-8 overwinning.

Triade A zit in een poule waarbij iedereen van elkaar weet te winnen. Na 2 matige wedstrijden aan het einde van vorig jaar, hadden onze junioren wat goed te zetten tegen Albatros. In Zwijndrecht werd een paar weken geleden gewonnen, maar dat ging toen niet helemaal vanzelf. Afgelopen zaterdag was dat wel het geval en na een uur stond er 13-6 op het scorebord. Ingredienten voor deze overwinning: inzet en positiviteit!

De korfballers uit Bergen op Zoom vertrokken zonder punten uit Groot-Ammers. Met opnieuw vier punten verschil (uitwedstrijd: 10 – 14) heeft Triade 3 na vier verliespartijen op rij weer eens gewonnen. In een rustige wedstrijd kwamen de doelpunten vanzelf, máár Scheldevogels kon niet mee gaan in het tempo van scoren. De veteranen van Triade startte erg welvarend en liepen snel uit naar 4-1. Toch kwam de tegenstander in de eerste helft nog weer langszij. Maar na de rust werd er dan toch definitief afstand genomen en kon er  weer gejuicht worden! Eindstand: 11 – 7.

Op verschillende fronten waren ondertussen de voorbereidingen aan de gang. Uiteraard voor de selectie van Triade dmv bespreking en warming-up, maar tevens langs de zijkant verzamelde de eerste Kangoeroes zich bij hun begeleiders. Ook de Fanatics zochten hun vertrouwde hoek weer op en zorgde DJ HJ dat alle snoertjes aangesloten waren. En dat allemaal niet voor niets, want de zijlijn stroomde lekker vol met toegestroomd publiek.
In de hoek van het veld werden onze nieuwe Kangoeroes gekoppeld aan spelers van het 1e. Ondertussen had voorzitter Peter Vroon de microfoon te pakken om trotst te vertellen hoe Triade in de loop van de jaren is gegroeid naar een stabiele vereniging. Het passeren van de 100 leden mocht dan niet ongemerkt voorbij gaan. Sinds het afgelopen najaar zijn olv. Leanne en Vincent de Kangoeroes gestart. Super enthousiast komen ruim 8 kinds om de 2 weken bij elkaar in het gymlokaal op de Eben-Haëzer in Langerak.
Namens de KNKV was Ingrid Sijstermans vertegenwoordigd om Triade te feliciteren met het feit dat onze club op dit moment de meest groeiende vereniging is in district Zuid-West.
Toen werd het toch echt tijd voor de ploegenpresentatie. Na dat Oranje-Zwart was voorgesteld, was het tijd voor de hoofdmacht. Trots aan de hand van de spelers kwamen de Kangoeroes al zwaaiend opgelopen.
Na dit spektakel moest er toch nog gespeeld worden. Niet zomaar een wedstrijd, want aan het begin van het nieuwe jaar stond er een mooi affiche. De nummer 3 Oranje-Zwart kwam op bezoek en waren zeker van plan dit feestje te gaan verstoren. En zeker in de eerste 5 minuten lukte dat aardig. Triade moest even op scherp gezet worden en dat gelukte na de 0-1 achterstand. Even kon de ploeg uit de Hoeksewaard bij blijven, maar zag de groen-witten toch uitlopen. Vlak voor rust dachten ze aan te haken door de 6-4 te scoren, maar de aanvoerder van Triade wist in de laatste secondes toch de marge op 3 te houden.
Door na rust gelijk de 8-4 te maken, waren de tegenstanders mentaal gebroken en zakte de hoofden naar beneden. Triade maakte daar perfect gebruik van en liep gemakkelijk uit. Het laatste gedeelte van de wedstrijd kon de koploper zich permiteren om het tempo te laten zakken. Ondanks nog 2 doelpunten van Oranje-Zwart kwam er een duidelijke 18-10 op het scorebord.

Een mooie afsluiting van deze leuke en bijzondere Triade thuisdag. Iedereen bedankt die is wezen komen kijken, maar ook iedereen bedankt die een bijdrage heeft geleverd aan deze geslaagde dag! Super!!!!