Opnieuw kampioenen bij Triade!

By 13 mei 2013 Nieuws

De eerste kampioenen van dit veldseizoen zijn bekend. Het zat er al aan te komen, maar na afgelopen zaterdag is het een feit! Triade A en Triade D mogen zichzelf opnieuw de kampioenen van het veldvoorjaarsseizoen noemen. Beide wisten ook hun wedstrijd te winnen. Datzelfde geldt ook voor Triade 1, 3, B en C. Goed gespeeld en zelfs gescoord hebben onze E-tjes…… helaas niet voldoende voor de overwinning!

En daar was het! Het eerste doelpunt voor de E, spelend in twee vakken. Tegen ACKC E, waren er nu veel meer kansen dan in de uitwedstrijd. Als snel na het eerste fluitsignaal kwam de ploeg uit Almkerk op voorsprong. Voor rust lukte het Triade E niet om langszij te komen. Na de thee was daar het eerste doelpunt. In prima uitgespeelde aanval werd er gescoord. Maar helaas, helaas wist ACKC E nog driemaal te scoren. Tijdens deze wedstrijd hebben de jongens en meiden laten zien, dat ondanks het koude weer en de regen, dat de tegenstanders niet zomaar over hun heen kunnen lopen. Er werden verschillende aanvallen opzet, dit ging vooral heel snel, wat een verrassend effect had op de E van ACKC, maar de bal wilde niet door de korf.
In een prima wedstrijd zetten Triade D Kinderdijk D even opzij. Zij werden verslagen met 6 tegen 2. Ondanks de weersomstandigheden, was het voor de D een “makkie” om de aanvallen van Kinderdijk op te vangen en zelf te scoren. Door het verlies van concurrent PKC mogen de jongens en meiden van Triade D zich opnieuw kampioen noemen. Gefeliciteerd!

Triade C die het bijzonder goed doen dit jaar, heeft weer goede zaken gedaan voor het kampioenschap door met 4-0 op eigen veld te winnen van GKV. Het team onder leiding van Menno den Hartog en Gijs Wilschut heeft dit seizoen nog geen steek laten vallen en heeft over 2 weken aan één punt uit bij Merwede genoeg om definitief kampioen te worden.
Een bijzonder team waar duidelijk merkbaar een stijgende lijn in zit kreeg tegen GKV als enige opdracht mee dat ze moesten plakken bij elk balbezit van GKV. Geef je tegenstander geen ruimte en maak je eigen kansen af. En dat deden onze jongens en meiden van Triade C. Op een paar enkele foutjes na kwam GKV totaal niet aan korfballen toe en werd de gehele wedstrijd gedomineerd door Triade. Het weer was nog de enige obstakel waar ze rekening mee moesten houden, nat veld, gladde bal en koude handen maakte het af en toe niet makkelijk om een mooi spel neer te zetten, maar winnen is winnen en dat is het enige wat telde voor het team. Zie voor volledige verslag op teampagina Triade C.

Wat al niet zo vrolijk begon (door veel regen tijdens de wedstrijden ervoor),  is toch goed geëindigd voor de B. Vriendenschaar kwam op bezoek, en die speelde voor het kampioenschap. Maar Triade B wilde niet verliezen op eigen terrein.
De wedstrijd begon rustig. Na een doelpuntje van het aanvalsvak, bleef het tot de rust 1-0. De B verdedigde goed, maar kon de voorsprong niet verder uitbreiden. In de rust leidde een goede toespraak tot ‘resultaat’.  Na wat onhandig verdedigingswerk kwam Vriendenschaar langszij met een benutte strafworp. Maar gelijk daarna scoorde Triade weer en stond het 2-1. Verder kreeg Vriendenschaar nog een paar kansen maar veel waren het er niet. Na goede aanvallen werd door Triade B de korf gevonden. Toen stond het 4-1. Even later scoorde Triade nog een doelpuntje, 5-1.  Toen klonk het fluitsignaal. Een zwaarbevochten wedstrijd met het nodige/veel commentaar langs de zijlijn. Maar Triade B die op de 4e plek stond heeft de nummer 1 wel een even laten zien wie we zijn.

De 2e ploeg die afgelopen zaterdag kampioen is geworden heet Triade A. Het werd hun in deze competitie niet erg lastig gemaakt. En zo mogen ze zich een wedstrijd voor het einde al betitelen met de hoofdprijs. De uitslag doet het niet vermoeden, maar erg goed was de wedstrijd niet. Bij rust stond het pas 0-5 en pas in de laatste 10 minuten ging men vrijuit spelen. De overwinning tegen Oranje-Wit was duidelijk: 2-12. De ruimte en weinige tegenstand die ze kregen, zullen met het oog op volgend seizoen, voorlopig voor het laatst zijn. Maar toch weer een prima prestatie om dit korfbaljaar voor de 3e keer kampioen te worden. Proficiat ook voor jullie!

Triade 3 deed ook goede zaken omtrent de koppositie. Een nieuwe strategie legde de basis voor de overwinning. Vanaf begin af aan werd er met tempo hoog gespeeld en wisten ze een voorsprong op te bouwen tegen Kinderdijk. Even leek het erop dat de tegenstanders konden aanhaken, maar na rust werd er weer flink gas gegeven en wint Triade 3 hun wedstrijd ruim met 14-5.

De hoofdmacht deed in Woerden wat het moest doen: winnen! En gezien beide posities op de ranglijst was het ook geen verrassende overwinning.
Met een iets gewijzigde opstelling begon Triade ontspannen aan hun wedstrijd tegen Reflex. Dat het een gemakkelijke wedstrijd ging worden was in de eerste minuten al duidelijk. Er werd uitgelopen naar een 4-0 en richting de rust werd deze stand verder opgekrikt. Opvallend waren de doelpunten die door de wedstrijdleiding werden afgekeurd. In totaal 6 keer, waarvan 4x in de 1e helft. Toch liet Triade zich daar niet van door van de wijs brengen en liep het in een wat lange 2e helft uit naar een prima 6-18 overwinning. Complimenten aan de invallers Inge, Ivonne en Conner die zich moeiteloos aanpaste aan het systeem en zelfs nog tot scoren wisten te komen.
Helaas maakte Gemini in hun streekderby geen fouten, waardoor Triade nog steeds afhankelijk is van misstappen van de koploper.