Ook Triade 3 troont zich als kampioen!

By 14 februari 2016 Nieuws

Opnieuw een zaterdag waarop een Triade team kampioen kon worden. Triade 3 mocht het in een kraker opnemen tegen de nr. 2 Nikantes uit Hoogvliet. Het werd een spektakel, met een door groen-witten ogen terechte winnaar en dus KAMPIOEN. Op de overige velden waren ook mooie en spectaculaire wedstrijden te zien. Benieuwd hoe die zijn gelopen? Lees snel verder!

Triade E2 ging zaterdag vol goede moed naar korfbalvereniging Kinderdijk. Verdedigend stond de E als een huis en driekwart wedstrijd konden ze goed bij blijven. Helaas ging het toen toch fout, de vermoeidheid sloeg toe en ballen werden te slap gegooid. Hier maakte de tegenstanders dankbaar gebruik van en zo stonden de E-tjes na deze 9-2 nederlaag toch met lege handen. Strafworpen 1-1.

Triade E1 mocht in Brabant op bezoek bij SKV. Aan het begin van de wedstrijd kwam Triade 2 punten achter, maar al snel konden ze terug komen Door goed de ballen te onderscheppen, prima overgooien en de juiste kansen te maken heeft triade E1 met 4-9 gewonnen. Strafworpen werden met 0-6 gewonnen.

Niet als enige deze zaterdag mocht Triade D2 afreizen naar Hoogvliet. Nikantes D was de tegenstander. Vanaf het begin waren onze kanjers fel en zeker sterker dan Nikantes.  Zeker de eerste helft hebben ze super verdedigd en aanvallend waren er hele mooie kansen. Alleen helaas vielen de ballen er gewoon niet in en dan zal je precies zien dat dat bij de tegenstanders wel gebeurd. Ook de 2e helft was Triade feller dan de tegenstanders en lagen er genoeg mogelijkheden. Het laatste gedeelte van de wedstrijd was erg zwaar, omdat er al zoveel kracht was gegeven. Helaas leverde dat niet de overwinning op (7-2), maar de 2 hele mooie doelpunten pakt niemand onze D2 niet meer af.

Het leek er wel op dat Triade C in een landelijke competitie speelden, want in Roosendaal wachtte aanstaande kampioen Keep Fit op hun tegenstanders. We nemen jullie graag mee naar de wedstrijdbeleving van de coach:

“We hadden al van veel teams gehoord dat het een pittige pot zou gaan worden. Met bespreken waren de coaches rustig en werden de kids vast voorbereidt op een mogelijk dikke verliespartij. Eensgezind zeiden alle kids dat zij hier juist erg gebrand waren om te winnen. Dit resulteerde in een snelle voorsprong. De tegenstanders waren dit zeker niet gewend en waren redelijk van slag. De goede heren van Keep Fit werden compleet vastgezet door Triade C. We zagen bijvoorbeeld in de verdediging mooie overneem acties. Triade bleef doordrukken en hield het tempo lekker hoog met een ruststand van 2-5 voor ons. De kids waren door de dolle heen! Wij waarschuwde ze dat Keep Fit terug zou komen en veel tegengas zou gaan geven. Dit monde uit in een spannende sensationele tweede helft met aan beide kanten schitterende doelpunten. In de laatste anderhalve minuut bij 7-8  rook Keep Fit zijn kans op een gelijk spel, maar wij bleven rustig en speelde op zeker. In plaats van te schieten gingen ze lekker rondballen tot het eindsignaal. In plaats van dat de tegenstanders het kampioenschap gingen vieren na het eindsignaal, waren het de spelers van Triade en hun coaches die alles bij elkaar schreeuwde en juichte. We hebben gevochten als Triade leeuwen en laten zien wat wij kunnen. Ze hebben iedereen waaronder de coaches verrast met hun wilskracht en doorzettingsvermogen! Jullie zijn alle 10 toppers en wij zijn heel erg trots”.

Triade 2 mocht weer spelen tegen Terda 1 in een sfeerloze hal in Breda. Terda is de enige korfbalclub in Breda, maar er is blijkbaar niet veel animo voor de mooiste sport van de wereld. Het 2de begon de wedstrijd met meer supporters dan de thuisclub. De opdracht van deze wedstrijd was om er een leuke pot van te maken en nieuwe dingen te proberen. Open verdedigen bijvoorbeeld. Dit was goed mogelijk, zeker omdat Terda een matte pot bracht. Hier deed Triade 2 het een stuk beter. Er werd regelmatig gescoord en veel ballen onderschept. Al met al een redelijke pot van Triade, waar er vorige week spanning was, wat te zien was in de einduitslag. Nu hadden totaal geen druk en wisten deze wedstrijd gemakkelijk te winnen met 5-14.

In een zinderende finale (zo kan je het wel noemen de 1 na laatste wedstrijd van triade 3) tegen Nikantes werd het kampioenschap voor het 3de binnengehaald. Triade 3 was deze week weer in topvorm en de scores gingen ook ditmaal weer hard van start met een 3-7 voorsprong,. Triade leek hard weg te lopen van de nummer 2, maar helaas voor korte duur. Zo richting de rust werden ze toch slordig en waren ze het spoor of korf even kwijt. Nikantes maakte er weer een spannende pot van door terug te komen tot 8-8. Ondanks de druk van de ploeg uit Hoogvliet hield Triade het verdedigend dicht.  Daarna viel de 8-9 gevolgd door 9-9. In de laatste minuten werd het spannender en spannender. De grote groep meegereisde supporters zaten op hun puntje van de stoel, want zouden ze nog wel kampioen worden? Door een belangrijke aanvalsacties waar een strafworp mee verdiend  en verzilverd werd, kwam er 9-10 voorsprong op het scorebord. Mentaal de genadeklap voor Nikantes en Triade liet door de 9-11 definitief zien wie de baas was. Een staande ovatie van het publiek, luid gejuich door de spelers en het kampioenfeestje kon beginnen in Hoogvliet.

Triade 1 mocht een uur na het kampioenschap van Triade 3 ook aanvangen tegen Nikantes . Triade heeft in de laatste 2 wedstrijden punten laten liggen en dat wilde het team niet nogmaals doen. Triade begon sterk en kwam al snel 2-6 voor. Dit keer kon de hoofdmacht de voorsprong vasthouden. Net voor rust kwam Nikantes nog wel dichterbij, maar zeker in de 2e helft van de wedstrijd was de winnaar al bekend. Een collectief sterke verdediging en een scherpe afronding zorgde voor deze strakke 11-21 overwinning voor Triade.