Onze club, onze kleuren, onze trots!

By 18 mei 2015 Nieuws

We gaan weer een rondje langs de velden en zullen uiteindelijk aankomen bij het spektakel op het thuisveld van Triade. Want bij welke vereniging kom je dat tegen: een spandoek van 6 bij 6 meter! Onze club… onze kleuren… onze trots!
Misschien wel meer dan tijdens andere edities van de competitie is het bijna overal nog spannend. Triade F2 en Triade C gingen niet door, maar verder kwam iedereen in actie. Met of zonder spierpijn, want in de verslagen hieronder kunt u lezen of de Singelloop nog invloed had op het spel van de Triade teams.

De dag begon nat en grauw, maar daar trokken onze kanjers van Triade F1 niks van aan. Zij moesten tegen koploper PKC uit Papendrecht. Door een knappe 10-1 overwinning met goed samenspel, wist de F1 de plaats bovenaan de ranglijst over te nemen.

Dezelfde score stond op het scorebord bij Triade D2 tegen koploper Merwede. Ondanks dat ze goed gespeeld hebben, konden ze niet meer voor een verrassing zorgen.
Triade D1 wist wel te winnen. Met invalcoaches Kristy en Bertina werd er in Gorinchem gewonnen van GKV. In de 1e helft kwam de score op 1-3 en in deel II liep dat door goed samenspel uit naar een keurige 1-6 einduitslag.

Triade B1 ging met opgeheven hoofd naar Etten-Leur om te gaan strijden tegen ELKV. Al snel was duidelijk dat de tegenstander een maatje te groot was voor ons B-team. Hierdoor verloren zij met 9-2.
Triade A1 mocht het thuis opnemen tegen laagvlieger Terda. Zij wonnen deze wedstrijd vrij eenvoudig. Bij rust stond het 5-3 en na de thee liep onze A-jeugd uit. Toch kwam Terda weer terug tot 8-7, maar toen was Triade A onder leiding van Agnetha en Lisette er klaar mee en zorgden voor een 11-7 einduitslag.

Triade 4 ligt nog steeds op kampioenkoers. Afgelopen zaterdag speelden zij hun uitwedstrijd tegen Olympia. Bij rust was er al een klein verschil van 6-8. Daarna liep deze score op en wist Triade 4 met 10-14 te winnen. De kampioenswedstrijd laat nog even op zich wachten; zaterdag 13 juni spelen zijn een thuiswedstrijd opnieuw tegen Olympia.
Triade 3 heeft het in Sleeuwijk tegen SKV weer bijzonder spannend gemaakt, maar helaas werd er weer niet gewonnen. Met een 10-9 nederlaag werd er verdrietig huiswaarts gekeerd.

Ondertussen werd het weer steeds beter en bleef het droog toen we bij Triade 2 aankwamen. Zij wilde maar al te graag hun nederlaag van vorige week wegpoetsen. In de thuiswedstrijd moest dat dan tegen rode lantaarndrager ACKC gaan gebeuren. Al snel werd duidelijk dat Triade 2 bovenliggende partij was, maar in de beginfase was het nog zoeken naar de afronding. Toen die eenmaal gevonden was, liep Triade 2 gemakkelijk uit en met mooie aanvallen kwam er een dik verdiende 14-5 overwinning naar voren.

Bij Triade 1 stond de wedstrijd, naast het competitiebelang, in het teken van het afscheid van trainer Yvonne en speler Gertjan. Vorige week had Triade eindelijk de korf weer gevonden en wilden dat graag tegen Klim Op weer doorzetten. Aan de supporters en de ‘Fanatics’ lag het in ieder geval niet. In grote getalen waren zij aanwezig en het grote spandoek van 6 bij 6 meter bleef ook niet ongezien…… onze club… onze kleuren… onze trots!
Deze steun bleef niet onbeantwoord en door de scherpte bij de groen-witten werd er direct een verschil gemaakt. Bij rust stond het 10-6 in het voordeel van de Triade. In de beginfase van de 2e helft haperde het even, maar bij 13-11 herpakte de hoofdmacht zich en liepen uit naar 16-11. Ruim een minuut voor het einde was daar de publiekswissel voor Gertjan, die na 15 jaar in Triade 1 afscheid neemt. Na afloop werd van hem en van trainer Yvonne, die na 3 jaar het stokje overdraagt aan Marcel, afscheid genomen door spelers en bestuur. Mooi om te zien wat zij voor onze vereniging heeft betekent en een ieder een niveautje hoger heeft laten korfballen. Yvonne, ook namen de redactie bedankt voor je inzet en je enthousiasme.
Door deze overwinning en het verlies van Ten Donck mag Triade de 2e plaats op zaterdag 30 mei tegen NKV verdedigen. Deze plaats geeft recht op promotiewedstrijden naar de 2e klasse.

20150516_164236