Ontknoping zaalseizoen nadert!

By 9 februari 2015 Nieuws

We naderen in de zaalkorfbal-competitie de ontknoping van het seizoen. Na elke wedstrijdronde wordt er steeds meer duidelijk over de stand van zaken. De afgelopen weken hebben de meeste teams van Triade het juiste spoor weer gevonden en doen er alles aan om het seizoen zo goed mogelijk af te sluiten. Afgelopen zaterdag is er weer een hoop brandstof doorheen gegaan om een ieder weer op de juiste plaats te laten korfballen. Of dit het geld waard was kunt u lezen in het onderstaande verslag!

Laten we eens de boel omdraaien en met de senioren beginnen. Triade 1 heeft de afgelopen 2 wedstrijden gewonnen met 14-12. Deze overwinningen waren noodzakelijk om handhaving te garanderen. In Spijkenisse stond er voor Triade de wedstrijd tegen Olympia op het programma. Deze ploeg wist vorige week met een knappe overwinning het kampioenfeestje van de koploper te verpesten. Maar na een sterk begin van Triade stonden zij weer met beide benen op de grond. Doordat de mannen en vrouwen van Triade onrustig waren in de afronding, werd er een 4-7 voorsprong nog voor rust teruggebracht naar een 6-7 ruststand. Na de pauze leek het erop dat Olympia doorging en nam even het initiatief over. Toch was dat voor korte duur en schakelde de groen-witten weer over in een hogere versnelling. In de aanval werden door rust en concentratie ballen afgerond en nam Triade weer voorsprong. In de laatste minuut van de wedstrijd werd bij een stand van 12-13 definitief de trekker overgehaald en stond er voor de 3e keer op rij een 12-14 uitslag op het scorebord. Door deze overwinning staat Triade op een gedeelde 3e plaats en zal het in de resterende 2 duels dat proberen vast te houden.

Als laatste op de zaterdagavond, rond 20.45u mocht Triade 2 dan eindelijk gaan korfballen. Al tijdens de voorbespreking was de zeer positieve motivatie voelbaar. Met twee keer een gelijkspel, werd het wel eens tijd voor het tweede om die twee punten mee te nemen naar Nieuwpoort/Langerak. Met een kleine wijziging van vakken, was het even aftasten om een goede speelwijze neer te zetten. Al maakte Albatros het er niet makkelijker op. Want ook zij wisten wat ze te doen stond. Triade 2 pakte al snel een voorsprong en ondanks soms wat slordigheid in de afwerking, werd er onder toeziend oog van de meegereisde supporters een prima prestatie neergezet. Triade twee won met 8 tegen 13.

Triade 3 heeft de stijgende lijn qua overwinningen door kunnen trekken. Ook zij wisten hun partij tegen IJsselvogels in een spannend duel te winnen. Misschien wordt er niet teruggekeken op een goede wedstrijd, maar bleef Triade 3 uiteindelijk aan de goede kant van de score. Uitslag: 12-13.
Triade 4 heeft de smaak te pakken na de mooie puntenreeks van afgelopen weken. Tegenstander HKC gaf echter een lesje korfbal, met een 14-3 nederlaag als gevolg.

Het hoogst haalbare voor Triade A dit seizoen is plaats 2 op de ranglijst. Afgelopen zaterdag zou er dan ook in een rechtstreeks duel gestreden worden voor die plek. Tegenstander Albatros was de uitdager, maar bleek vooral na de rust een maatje te klein te zijn. Tot rust konden ze nog volgen (4-4), daarna gingen alle remmen los en liep Triade A gemakkelijk uit naar een keurige 9-17 overwinning.

Wat is het erg lastig om te korfballen tegen een ploeg waarvan je weet dat je toch wel gaat winnen.  Dit overkwam Triade B. In de sporthal bij PKC, was het Triade B wat het initiatief nam.  Maar zeker de eerste paar minuten was het aftasten hoe Triade B kon gaan scoren. Naarmate de partij vorderde werd wel duidelijk dat de B van Triade de betere ploeg was. Maar de doelpunten kwamen lastig op gang. Door bij vlagen het baltempo wat op te voeren, kwamen de acties vanzelf en de dus ook de scores. Het werd 1 tegen 12 winst voor Triade B.

Triade C had afgelopen zaterdag kans om aansluiting te vinden met de middenmoot. Tegen PKC waren ze alleen niet bij de les en volgens de coach waren zijn jongens en meiden niet doortastend genoeg. Te makkelijk spelletje van Triade C werd doorzien en PKC won gemakkelijk met 11-3.

15 tegen 3 was de uitslag van de thuisdag ontmoeting met HKC D. Dat schept verwachtingen, maar dat pakte voor Triade D prima uit. In de partij had de D van Triade veel balbezit, werden de kansen gecreëerd en natuurlijk gescoord. Er kwamen twee doelpunten voor HKC op het scorebord en 12 voor Triade D.

Iets lijkt er niet goed te gaan bij Sporting Delta. Vorige week konden ze geen ploeg formeren tegen Triade C. Deze zaterdag bleek er geen scheidsrechter aanwezig te zijn bij de wedstrijd tussen de thuisploeg en Triade E. Maar goed, zo flexibel als dat we bij Triade zijn, werd de rol van de coach omgewisseld voor die van een scheidsrechter. Niet van hun stuk te krijgen wist Triade E alsnog gewoon te winnen en maakte dat de scheidsrechter….. uhhh coach en uiteraard de spelers weer gelukkig 🙂

Triade F1 mag ondanks hun nederlaag terugkijken op een topwedstrijd tegen GKV F1. Ze hebben maar liefst 9 doelpunten gemaakt en stonden 10 minuten voor tijd met maar 1 doelpunt achter. Ondanks dat het daarna toch nog een groot verschil werd (15-9) waren de coaches supertrots. Ook de complimenten over de vooruitgang bij Triade F steken ze in hun zak, op weg naar de volgende wedstrijd.
Triade F2 speelde in de eerste 20 minuten erg goed tegen Vriendenschaar. Een gelijk opgaande strijd tot 3-3 als gevolg. Helaas konden onze allerkleinsten dit niet volhouden en werd er alsnog met 12-4 verloren. De strafworpen bleven wel knap hangen op 3-3.