Ontknoping zaalcompetitie Triade!

By 20 februari 2017 Nieuws

Voor sommige ploegen was afgelopen zaterdag alweer de laatste thuisdag in de zaal. Zo snel kan het gaan. We naderen de ontknoping van de zaalcompetitie, vooral voor Triade E, Triade D1, Triade B en Triade 4 is het nog erg spannend bovenin hun poule. Benieuwd hoe deze ronde is gegaan? En vergeet niet bij de foto’s te kijken voor de kiekjes tijdens het feest van zaterdagavond en van een aantal wedstrijden!

Triade F nam het afgelopen zaterdag op tegen Caproen F. Nr 4 tegen nummer 2 op de ranglijst. Dat verschil was echter goed te zien. De spelertjes van Triade zaten misschien al wel met hun gedachten bij de voorjaarsvakantie. In ieder geval waren er weer zat puntjes om op te gaan trainen. Eindstand: 2-7. Op naar volgende week, nieuwe ronde nieuwe kansen.

Triade E1 speelde tegen kinderdijk. Ze wisten dat ze dit konden winnen, maar dat moest dan nog wel gedaan worden. Kinderdijk gaf zeker in het begin goed tegenstand. Tot 2-2 konden ze bij blijven. Daarna pakte Triade het weer op en werd de eindstand 12-4. Hiermee blijven ze koploper in hun poule.

Triade D1 strijd samen met PKC om plaats 2 in hun competitie. Vol goede moed begon de wedstrijd. Toch was de spanning duidelijk merkbaar aan beide kanten. Gelukkig wist Triade D1 de winst wel te behalen door met 4-2 te winnen.

Daarna speelde de C-jeugd tegen Vios,. Net als in de eerste wedstrijd werd er met 6-5 gewonnen. Bij rust had Triade een kleine voorsprong. Na rust kwam Vios sterk terug en stond het vlak voor tijd ineens 5-5. Gelukkig bleef  Triade
er in geloven en werd er nog een doelpunt gescoord waardoor de punten voor de groen-witten bleven.

Triade B speelde tegen Juliana B. Er moest gewonnen worden om in de race te blijven voor het kampioenschap. Dit lukte met 12-7. A.s. zaterdag kan de B kamioen worden in de wedstrijd tegen Goodluck. Tegenstander waar ze de vorige keer van hebben verloren.

Triade A moest tegen KCR uit Ridderkerk. Vorige keer kwamen ze ver achter te staan. Deze keer was het een stuk spannender en wist Triade aardig tegenstand te bieden. Toch was het te weinig om echt iets te forceren waardoor de 9-11 nederlaag toch een feit werd.

Triade 5 mocht als enige een uitwedstrijd en dan wel om 20.30 uur tegen Olympia. Thuis 5-5 gespeeld dus ook nu kon het beide kanten op. Met dank aan de invallers konden ze in ieder geval op pad. Beide teams waren aan elkaar gewaagd, veel strijd, veel aanvallen, maar ook slordigheden waardoor er onnodig balverlies was. Rust 4-5 in ons voordeel. 2de helft ging gelijk op tot 7-7, daarna wist Olympia toch uit te lopen naar 11-8 door de kansen wel te benutten.

Triade 3 mocht een lastige klus klaren tegen PKC. Nog niet eerder tegen gespeeld, maar de statistieken bij de tegenstander gaf aan dat ze elke wedstrijd makkelijk scoren. Het werd uiteindelijk een wedstrijd waar Triade moeite had met de aansluitingstreffer. Na 6-8 ruststand kwam het 3e terug en zelfs op een 11-10 voorsprong. Dit was alleen van korte duur en moest daarna het initiatief weer uit handen geven. De ploeg uit Papendrecht wist uiteindelijk te winnen met 15-17.

Triade 2 mocht tegen Twist proberen om de goede lijn van afgelopen weken door te zetten. In het begin ging dat nog wel, maar het afronden was deze zaterdag niet goed genoeg. De tegenstanders deden dat beter en liepen uit naar een makkelijke 4-11 overwinning.

Triade 1 speelde zaterdag tegen degradant Koveni. Een wedstrijd die de groen-witten weer eens konden winnen. Triade begon de wedstrijd goed en liepen uit naar een 3-0 voorsprong. Koveni herpakte zich en liet de voorsprong niet groter worden dan 2 a 3 doelpunten. Ruststand 9-7. De 2e helft wist Triade, onder aanvoering van de dames, de voorsprong te vergoten naar 4 doelpunten. Uiteindelijk wint Triade met 16-13.