Ongeslagen weekend voor Triade!

By 26 januari 2015 Nieuws

Na een vorige matige competitieronde werd het afgelopen zaterdag tijd om weer punten te pakken. Vijf ploegen van Triade gingen dat in hun uitwedstrijd proberen. En jawel, sinds lange tijd werd het weer eens een ongeslagen weekend! 1 keer werd er gelijk gespeeld en alle andere potjes werden gewonnen.

Waar Triade F1 de vorige ontmoeting tegen Merwede met lege handen bleef staan, was de situatie nu andersom. Met een bijna zelfde uitslag, pakte de F1 hun eerste overwinning. Tijdens de partij was het de F van Triade die het initiatief nam en zo ook de scores. Waar de coaches trots op waren na het laatste fluit signaal van de scheidsrechter, dat Triade F1 tijdens deze partij als team heeft gekorfbald. Complimenten!

In sporthal de Appelgaard streden twee Triade teams voor de winst. Dat heeft Vriendenschaar geweten, want zij konden maar één punt veilig stellen. Als eerste mocht  Triade D. In het veld kwam de motivatie en strijd omhoog om van het veld te gaan met de winst. Wat ook de coaches en meegereisde supporters zagen. Tijdens iedere aanval werd de korf gevonden, alleen de scores kwamen wat lastig op gang. Met een tevreden gevoel stapten zij het veld af, ondanks het ene punt. Uitslag: 4 tegen 4.

Er werd al warm gelopen, tijdens de D, door Triade C. Met de twee inval coaches werden vlak voor de wedstrijd de laatste punten doorgenomen en kon Triade C op jacht gaan naar de punten. Tijdens de hele partij kwam de C van Triade niet in gevaar. Maar het verschil werd uiteindelijk 2 punten in het voordeel van Triade D. Ze hielden Vriendenschaar op een achterstand. Uitslag: 3 tegen 5.

Op de woensdagavond hoor je rond 21.00u niet alleen gepraat en het vallen van de bal door de korf, maar sinds een tijdje ook muziek tijdens de training van Triade 3. Misschien kan het een voorbeeld zijn voor meer teams,  want het derde pakte een zeer ruime overwinning. Of dit te wijten is aan de muziek…? In de partij tegen NIO vond Triade 3 al snel de korf. Het werd een ware korfbal league wedstrijd met veel doelpunten. Deze prima opsteker voor het derde, kan hun mogelijk in “the flow” brengen om nog meer overwinningen te pakken. De uitslag: 13 tegen 21 voor Triade 3.

De strijd om van de laatste plaats af te komen is flink los gebarsten in de competitie van Triade 1. Waar meestal in een poule wel een zwakke schakel is te vinden, zijn er in dit geval nog 6 ploegen (van de 8) aan het strijden voor handhaving.
Voor Triade 1 stond er de lastige uitwedstrijd tegen Nexus op het programma. De laatste 3 edities tegen de Schiedammers waren verloren gegaan. Vooraf was al duidelijk dat de tegenstanders fysiek en mentaal Triade wilde uitschakelen, tenslotte was dat de vorige keren ook gelukt. Deze ronde bleven de heren en dames van Triade rustig. Korfbal technisch gezien was het geen hoogstaande pot, maar qua inzet en strijd niets te klagen.
Aan het begin kwam Nexus op 2-0, daarna pakte Triade het weer op en nam het initiatief. Voor rust stond er een positieve score op het scorebord die na de pauze werd uitgebreid. Toch kwamen de Schiedammers met hun spel weer terug in de wedstrijd. Het hoofd werd echter op tijd weer koel gehouden en vooral door sterk verdedigen resulteerde dit in een belangrijke 12-14 overwinning.