“Oefenen met winst en in echt het verlies”

By 21 maart 2016 Nieuws

Het zal maar je eerste wedstrijd zijn en dan winnen met 4 tegen 11. Het was de oefenwedstrijd van “ons jongste team” Triade F. Voor Triade 3 ging het nog wel om een officiële wedstrijd,  maar zij wisten hun prestatie niet om te zetten in winst. Lees verder hoe deze twee wedstrijden verliepen.

Bij een gevoels temperatuur van een paar graden boven nul,  mocht Triade F gaan oefenen bij Vriendenschaar in Hardinxveld-Giessendam. Voor beide ploegjes was dit hun eerste wedstrijd. Na het eerste fluitsignaal kon er verdedigd gaan worden door Triade, maar al snel werd duidelijk dat er kansen waren voor de F van Triade.  Het verschil werd gemaakt met het gooien en vangen én uiteindelijk de doelpunten. Bij het korfbal in de F klasse geldt de verdedigt regel nog niet, dus er mag altijd geschoten worden.  Dit ging de F gemakkelijk af, de doelpunten kwamen al snel. Bij een verschil in stand van drie doelpunten komt er bij de tegenstander een “superspeler” in het veld. Er wordt dan gekorfbald met vier tegen vijf. Maar ook dat maakte voor Triade F niets uit. Met snelle uitbraken en goede passing, werd Vriendenschaar opzij gezet met 4 tegen 11. Een mooie prestatie onder toeziend oog van veel mee gereisde ouders.

Als kampioen in de zaal had Triade 3 nog een inhaalwedstrijd te gaan. In Capelle aan de IJssel tegen KCC werd er al snel tegen een achterstand aan gekeken. De motivatie was al snel gedaald, de aanvallen kwamen maar moeilijk op gang. KCC kon hier zichtbaar van profiteren. Bij hen kwamen de doelpunten, Triade 3 had het zwaar. Ook tijdens de tweede helft, bleef KCC het voortouw nemen, maar het derde liet steeds iets meer van zich zien. Het was helaas inmiddels wel al te laat, om de punten mee te nemen naar Nieuwpoort/Langerak. De eindstand kwam uit op 10 tegen 6.