Nog geen voorjaar bij Triade!

By 10 april 2016 Nieuws

Een rondje langs de velden laat ons wel zien dat het voorjaar is begonnen qua weer, maar voor Triade helaas nog niet wat betreft de punten. Opnieuw zijn er erg wisselende resultaten. Laten we het ook niet erger maken dan het is, want sommige ploegen verloren wel, maar doen dat met opgeheven hoofd!

Hoe verloopt een top wedstrijd? Gelijk de eerste aanvallen kunnen scoren. Ondanks dat zij de jongste ploeg van Triade zijn, was dit begin gelijk al mooi. De eerste vier/vijf aanvallen van zowel Triade F1 als PKC/SWKGroep leverden een doelpunt op. Voor Triade F hield het toen even op. De tegenstander kon helaas wel blijven scoren.  De eindstand werd 6 tegen 10. Wel werd er gewonnen met de strafworpen, 4-3. Nieuwe ervaring voor deze ploeg was het inzetten van de ‘super-speler’. Even wennen, maar daarna werd hier wel leuk gebruik van gemaakt!

Helaas heeft Triade E1 verloren met 22-4 van Albatros. Deze keer zat er niet meer in tegen de ploeg uit Zwijndrecht. Triade had te weinig pit en het lukte niet om te scoren. In de wetenschap dat het beter kan kijken ze vol vertrouwen uit naar volgende week en wordt deze wedstrijd snel vergeten.

Triade D2 speelde zaterdag thuis tegen Keep-Fit D1. Dit was gelukkig een betere wedstrijd dan vorige week. Ze waren dit keer scherper in de verdediging en dat was te zien in het eindresultaat. Ook deze ronde waren de tegenstanders weer erg lang, waardoor het de D-tjes lastig werd gemaakt in de aanval. Na een 0-3 ruststand kwam een erg sterke 2e helft. Als team hebben ze er voor geknokt en maar 1 tegendoelpunt geïncasseerd. Ook zelf hadden ze leuke kansjes om te scoren, helaas gingen ze er niet in.

Voor Triade D1 is deze tweede speelronde opnieuw positief uitgepakt. Ook in Sliedrecht kreeg de D1 Merwede er makkelijk onder. Er werd gewonnen met twee tegen tien. Met alle opgelegde kansen voor Triade D1 had de uitslag nog hoger kunnen uitpakken, maar dat mocht niet zo zijn.

Triade C1 heeft gelijk gespeeld tegen Sporting Delta. Achteraf was dit een onnodige remise. De 1e helft was het spel beter dan de tegenstanders, maar begin 2e helft liet Triade C de tegenstanders weer terug in de wedstrijd komen en stond er uiteindelijk een 7-7 op het scorebord.

Triade B1 begon in Klundert best sterk aan de wedstrijd en tot 4-4 ging het gelijk op. Daarna ging de pit er bij Triade een beetje uit en kon DSO B gemakkelijk verder uitlopen naar 14-7.

Triade 4 mocht uit tegen ZKV op een klein grasveld. Dat was even wennen en zee keken al snel tegen een achterstand aan. Met name het plaatsen van de ballen moet beter; komt toch die motoriek weer om de hoek kijken 😉 Bij rust stond Triade 4 met 4-2 achter. In deel II ging het beter, we kwamen terug en namen zelfs een 6-8 voorsprong. Helaas konden ze dat in de slotfase niet vasthouden en bleven de ploegen op 8-8 hangen.

Triade 3 begon van de senioren als eerste aan hun thuiswedstrijd. Ondanks dat KCR genoeg kansen kregen in de 1e helft, was het toch Triade 3 die met een 3-1 voorsprong ging rusten. In de 2e helft viel Triade helaas helemaal terug en wist de ploeg uit Ridderkerk daar dankbaar gebruik van te maken. Eindstand: 4-6.

Triade 2 mocht het na de remise van vorige week het nu thuis opnemen tegen Maassluis. Op deze schitterende middag lieten beide ploegen een leuke wedstrijd zien met veel doelpunten. Het initiatief was de gehele wedstrijd voor Triade, maar door individuele fouten kon Maassluis elke keer aanhaken. Pas in de eindfase van de wedstrijd werd het gat drie punten en was het verzet gebroken. Met deze 17-14 overwinning mag Triade 2 terugkijken op een prima wedstrijd.

Triade 1 mocht thuis aanvangen tegen Twist 1. Waar Triade in de uitwedstrijd op een dikke nederlaag werd getrakteerd, kwam het nu toch sterk uit de start blokken. De stand liep vrij gelijk op en de ruststand was 6-8 in het voordeel voor Twist. Deze ploeg kon na de rust uitlopen naar 4 punten voorsprong, maar dat liet Triade, met Lisanne Blom voor de geblesseerde Kirsten Zaal en Roelant Kant voor Ard Verhaar, zich niet zomaar gebeuren! Triade vocht wat het waard was en dat werd beloond. Met nog een kwartier te spelen kwam de hoofdmacht zelfs op voorsprong 13-12, maar de wedstrijd duurde voor Triade te lang. Twist kwam in de laatste minuten op 13-14 en een laatste vrije bal van Triade had een beter lot verdient, maar helaas lag het geluk niet aan de kant van Triade. Een gelijkspel zou terecht zijn geweest, maar dit geeft in ieder geval wel vertrouwen richting de wedstrijd van volgende week tegen ACKC.