Nazomer bij Triade!

By 25 september 2017 Nieuws

Wat een verschil met een week geleden. Jawel, we hebben het weer over het weer. Een heerlijke dag om te sporten en zeker als jouw sport korfbal heet! Nog mooier; elke week zien we de ploegen van Triade beter presteren. Deze competitieronde wisten er 4 teams te winnen, 1x werd er gelijk gespeeld en 4 teams moesten helaas hun meerdere erkennen.

Revanche bleef bij Triade D1 uit tegen Merwede. Wat vorige week nog een klein verlies was met 0-1 , hadden ze nu geen kans tegen hetzelfde, maar dan toch ander team. Een wedstrijd om snel te vergeten; 11-1.

Triade D2 heeft een belangrijke stap gezet richting het kampioenschap. In de lastige uitwedstrijd tegen concurrent Conventus werd er in ieder geval niet verloren. Met een 6-6 eindstand blijft de nummer 2 op 2 punten afstand en zal Triade D2 zich de komende weken zich niet moeten vergissen in hun tegenstanders.

Heerlijk in de zon korfballen en dat in september, ook Triade C mocht daar van genieten en dat deden zij zeker. Op het veld in Hardinxveld-Giessendam wisten zij “makkelijk weg te lopen”. Van het gelijkspel bij 1-1, naar 2-7 bij rust. Waar ook net als vorige week een invaller heeft gescoord. Helaas in de tweede helft ging het tempo eruit, bleven de doelpunten wel komen, maar moeizaam. Zelfs toen er met zeven personen gespeeld werd,  invaller Britt viel geblesseerd uit, kwam er nog een doelpunt. Opnieuw een ruime uitslag 3 tegen 10 voor Triade C1.

Triade B kwam tegen Korbatjo van een koude kermis thuis. In hun thuiswedstrijd kwamen ze niet verder dan een 7-11 nederlaag. De B gaat nu hard trainen en maximaal focussen om dit niet nogmaals te laten gebeuren.

Ook zaterdag was er weer een spartanen strijd bij Triade A tegen Twist A, eentje die tot de allerlaatste minuut voelbaar spannend was. Triade kwam snel achter met 3 – 0, maar het A-team ging de rust in met 5-7 in het voordeel voor Triade. De 2de helft bleef helemaal spannend, 1 minuut voor tijd was het 11-11. Maar Triade A pakt uiteindelijk de volle buit door de 11-12 te scoren. Het was mooi om te zien dat het team als een collectief heeft gestreden en daardoor heeft gewonnen.

Triade 4 nam het thuis op tegen GKV. Vorige week werd er nog dik verloren tegen deze ploeg. Gesteund door het thuispubliek kwam Triade deze keer beter voor de dag. Ze speelde goed en wisten er net als GKV er voor de rust 4 te scoren. Na rust bleven de doelpunten bij het 4e uit en GKV had een iets langere adem. 7-10 niet slecht, maar opnieuw geen overwinning. Volgende week wel punten?

Triade 3 speelde net als vorige week tegen SKV. Daar werd er nipt verloren met 11-10. De ‘mooi-weer-spelers’ van Triade zagen opnieuw een pittige strijd, waar de doelpunten schaars waren.  Na rust kwam Triade 3 pas echt los en de velen trainingsuren verdedigen werden beloond. SKV wist in totaal maar 3 doelpunten te maken, terwijl de teller bij Triade 3 op 9 stond. Door deze overwinning zijn de kaarten in de poule nog niet geschut.

Triade 2 speelde tegen Nexus uit Schiedam.  Al weken kijkt de ploeg uit naar de punten, er werd in ieder geval vol goede moed met de wedstrijd begonnen. Met mooie lange aanvallen en goed verdedigend werk. Dit betekende een 10-5 voorsprong met de rust. Na de rust werd  deze lijn doorgezet beloonde ze zichzelf met deze mooie 20-12 overwinning.

Triade 1 speelde zaterdag de thuiswedstrijd tegen ADO 1. Triade had de eerste helft veel moeite met het score van de eigen kansen. Pas na 34 minuten wist Triade het 1e doelpunt te maken. Verdedigend liep het redelijk want ADO scoorde ook maar 6x. Het eerste kwartier van de 2e helft was voor Triade dat terug kwam tot 7-8. De groen-witten bleven ervoor knokken, maar ADO speelde het slim uit en won met 9-11.  Triade verdiende misschien wel een puntje op basis van de 2e helft, maar stonden uiteindelijk met lege handen.